5 největších mýtů o operativním leasingu

Operativní leasing představuje velmi efektivní způsob správy vozového parku.

1arvalotazky801

Malá informovanost nebo nepochopení základních principů operativním leasingu

– jej ale mnohdy neprávem řadí k méně výhodným způsobům financování vozidel. Pozitivní přínos nejen z hlediska nákladů podnikatele je však prokazatelný na konkrétních číslech. Zájem o operativní leasing roste, protože se ukazuje, že nevlastnit vůz bývá často efektivnější. Představujeme 5 největších mýtů ohledně operativního leasingu.

1. mýtus: V leasingu je zahrnut příliš nákladný servis ? ano anebo ne ?

Tato úvaha vychází z na první pohled logického poznatku, že služby ve značkových servisech jsou drahé, což zvyšuje i cenu nájmu vozidla. Leasingové společnosti samozřejmě dopřávají vozidlům ve flotile 100% údržbu, takže využívají služeb pouze autorizovaných značkových servisů. Díky velkým objemům služeb jsou však u nich schopny nasmlouvat velmi příznivé ceny, na které běžný zákazník nedosáhne.

2. mýtus: Operativní leasing musí být dražší než přímá koupě kvůli marži leasingové společnosti ? ano anebo ne ?

Je nutné si uvědomit, že leasingové společnosti nakupují nejen servis, ale i vozidla a veškeré služby a komodity v obrovských objemech, a dokážou tedy díky svému silnému postavení vůči dodavatelům s náklady velmi efektivně pracovat. Tak efektivně, že i s marží leasingové společnosti může cena nájmu spolu s dalšími výhodami směle konkurovat jiným způsobům financování. „Naše kupní síla je garancí nejnižších možných nákladů. Dokážeme to navíc podložit konkrétními čísly srovnáním celkových nákladů na vlastnictví u každé značky, typu i modelu vozidla,“ upozorňuje Jan Sedlmeier, Business Team Manager společnosti Arval.

3. mýtus: Nelze si vybrat konkrétní model vozidla ani vybočit ze standardní nabídky ? ano anebo ne ?

V rámci operativního leasingu si lze vybrat jakékoliv vozidlo nebo model, které je na trhu dostupné. V tomto směru není klient nijak omezen. Leasingové společnosti jsou navíc již tak flexibilní, že zvládnou objednávku zadanou ráno mnohdy vyřídit tentýž den, nejpozději pak zpravidla do druhého dne.

4. mýtus: Svá vozidla často neobnovuji, takže bych upřednostňoval přímou koupi ? ano anebo ne ?

I když kvalitní leasingová společnost nabízí v průběhu trvání nájmu pravidelnou výměnu staršího modelu za nový jako samozřejmost, můžete stejně tak využít smlouvy na 60 a více měsíců. Kvůli požadavku na delší dobu provozování tak není nutné si vozidlo pořizovat do vlastnictví. Samozřejmostí je, že i v dlouhodobém nájmu konkrétního vozidla je garantována stejná úroveň služeb, správy vozového parku a optimalizace nákladů i jejich předpověditelnost.

5. mýtus: Vozidlo musím vlastnit ? ano anebo ne ?

Lidé si často neuvědomují, že investice, které do vozu musejí v případě vlastnictví vložit, mohou být i nenadálé a značně vysoké. Operativní leasing toto riziko naprosto eliminuje a rovněž odpadá problém s prodejem ojetého vozu. „Zájem o operativní leasing v posledních letech roste. Podnikatelé si totiž uvědomují, že vlastnit vozidlo není cílem podnikání. Vůz je pouhým prostředkem k rozvoji byznysu a není vůbec nutné ho vlastnit,“ uzavírá Jan Sedlmeier s tím, že nejvýhodnější vůz je mnohdy ten, který firma nevlastní.

O společnosti Arval CZ

ARVAL CZ je součástí mezinárodní skupiny ARVAL, která působí ve 25 zemích (v dalších 17 prostřednictvím partnerů) a spravuje více než 940 000 vozidel. Je 100% dceřinou společností přední světové bankovní skupiny BNP Paribas. ARVAL CZ působí v oblasti financování a managementu vozových parků na českém trhu od roku 2003. S více než 15 600 vozidly ve fleetu patří mezi lídry v oboru.

Více na:

www.arval.cz

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První elektromobil CUPRA, při -30 °C

První elektromobil CUPRA, při -30 °C

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu Díky této rozhodující fázi vývoje bude první 100% elektromobil CUPRA připraven podávat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA bude v právě začínající první sezoně mistrovství Extreme E závodit v nejextrémnějších podmínkách na světě

CUPRA bude v právě začínající první...

CUPRA rozšíří v mistrovství Extreme E své know-how v oblasti elektrifikace a podpoří rozvoj elektromobility, trvalou udržitelnost a ideu rovnosti Tým ABT CUPRA XE s jezdci Mattiasem Ekströmem a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra elektromobilu Kia EV6 – Kia posouvá hranice elektrické mobility cestou inspirativního designu, dechberoucích výkonů a nápaditého prostoru

Světová premiéra elektromobilu Kia EV6...

EV6 je symbolem nové značky Kia a současně prvním akumulátorovým elektromobilem postaveným na nové vyhrazené platformě E-GMP pro elektromobily Volba z několika uspořádání hnacího ústrojí s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohledem studenta: Faktory ovlivňující spotřebu a bezpečnost provozu nákladních vozidel

Pohledem studenta: Faktory ovlivňující...

Jaké faktory ovlivňují spotřebu pohonných hmot v nákladní přepravě a jak pomáhá Scania samotným řidičům? Nejen na tyto otázky se snažil odpovědět student stipendijního programu Mladí...