Značka Jaguar představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu nový model Jaguar F-Type Coupé Project 7, který bude vyrobený v limitované edici 250 kusů divizí Special Operations

Dvoumístný roadster Jaguar F-Type Project 7 je plně homologován pro silniční provoz a jeho výkon zajišťuje kompresorem přeplňovaný pětilitrový zážehový osmiválcový motor s výkonem 575 koní, který vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 sekundy.

1jaguargood1000

Divize Special Operations vznikla proto

– aby vyvíjela řadu produktů a služeb, které dovolí nejnáročnějším a nejoddanějším zákazníkům značky Jaguar naplnit jejich vášeň pro tyto vozy. Jaguar F-Type Project 7 je nejrychlejší a nejvýkonnější sériový Jaguar, jaký kdy byl vyroben. Designéři se nechali inspirovat vzhledem Jaguaru D-Type, který letos slaví 60. Výročí.

Jaguar F-Type Project 7

– vzdává hold jednomu z nejikoničtějších modelů Jaguaru D-Type, který se stal trojnásobným vítězem Le Mans. Tento model letos slaví 60. výročí. Výkon modelu zajišťuje pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor s 575 koňmi a točivým momentem 680 Nm. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy díky celohliníkové karosérii a váze 1 585 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Vůz je přitom plně homologován pro běžný provoz. Model má odnímatelnou střechu a zavazadlový prostor o objemu 196 litrů.

Výkon je posílán na zadní kola přes osmistupňovou samočinnou převodovku Jaguar Quickshift a druhou generaci elektronicky řízeného aktivního diferenciálu (EAD). Karbon-keramické brzdové kotouče (CCM), které jsou u F-Typu R Coupé za příplatek, jsou u F-Typu Project 7 součástí standardní výbavy a poskytují silné, rovnoměrné brzdění bez vadnutí brzdného účinku. Další prvkem standardní výbavy je systém vektorování točivého momentu za pomoci brzd (TVbB), který pracuje v součinnosti s EAD a zajišťuje tak velmi přesné ovládání.

Mezi klíčové prvky designu patří i D-Typem inspirovaný aerodynamický kryt bezpečnostního oblouku za hlavou řidiče, snížené čelní okno, nový přední nárazník a úpravy zvyšující aerodynamický přítlak včetně karbonového předního splitteru, nástavců prahů, zadního difuzoru a nastavitelného zadního křídla. Nicméně koncept jednomístného vozu byl transformován do dvoumístného provedení, takže součástí designu jsou bezpečnostní oblouky jak za hlavou řidiče, tak i spolujezdce.

Konstrukce

Jaguar F-Type Project 7 je poháněn pětilitrovým kompresorem přeplňovaným zážehovým V8 motorem. Ten pohání například Jaguar F-Type R Coupé. V tomto případě se jedná ale o silnější provedení. Motor totiž disponuje výkonem 575 koní (oproti F-Typu R Coupé se jedná o nárůst o 25 koní) a točivým momentem 680 Nm. Výkon je posílán na zadní kola přes osmistupňovou samočinnou převodovku Jaguar Quickshift a druhou generaci elektronicky řízeného aktivního diferenciálu. Inženýři divize Special Vehicle Operations vyvinuli speciálně pro F-Type Project 7 nové nastavení převodovky se změněnými body řazení a charakteristikou. To dovoluje tomuto lehkému roadsteru s celohliníkovou karoserií, který váží pouhých 1 585 kg (o 80 kg méně než roadster F-Type V8 S), dosáhnout zrychlení 0-100 km/h za 3,9 sekundy a elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.

Model je také vybaven vypínatelným aktivním výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami s matně černou keramickou povrchovou úpravou. Systém využívá elektronicky ovládané ventily v zadní části výfuku, které jsou nastaveny tak, aby se otevíraly v závislosti na celé řadě parametrů, a také mění vedení výfukových plynů do otevřené větve výfukového systému. Snižují tak zpětný tlak a vylepšují zvukový projev.

Model jezdí na 20palcových kolech Storm z lehkých slitin v lesklé černé barvě, které si mohou zákazníci nechat za příplatek obout do vysoce výkonných pneumatik Continental ForceContact. Karbon-keramické brzdy (CCM) s kotouči o průměru 398 mm a šestipístkovými jednodílnými třmeny vpředu a kotouči o průměru 380 mm a čtyřpístkovými jednodílnými třmeny vzadu jsou ve standardní výbavě.

Brzdové kotouče jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu a keramiky, takže jsou extrémně tvrdé a vysoce odolné proti opotřebení. Systém CCM nabízí konzistentní výkony a vysokou odolnost proti vadnutí i při trvalém extrémním zatížení.

F-Type Project 7 těží z na míru navržených unašečů předních kol, které přináší větší negativní odklon kol, upraveného horního uložení tlumičů a nových zkrutných stabilizátorů vpředu i vzadu. Přední a zadní jednotky pružina-tlumič jsou výškově nastavitelné a jak charakteristika pružin, tak tlumičů byla přizpůsobena potřebám tohoto modelu.

Systém Adaptive Dynamics

– aktivně ovládá vertikální pohyby karoserie a její naklánění díky neustálému sledování zásahů řidiče a poloze vozu na silnici. Až 500krát za sekundu je tomu přizpůsobována charakteristika tlumení tak, aby bylo dosaženo optimální stability. Ovládací software systému Adaptive Dynamics byl přenastaven na míru pro F-Type Project 7. Systém kontroly dynamické stability (DSC) má také nové specifické nastavení.

Aktivace dynamické režimu přináší lepší kontrolu nad pohyby karoserie díky tužšímu nastavení tlumičů, zvýšený odpor v řízení, rychlejší změnu převodových stupňů a ostřejší reakce na pohyby plynového pedálu. Dynamický režim je možné konfigurovat prostřednictvím 8palcového dotykového displeje na středové konzole a řidič si tak může navolit a uložit své oblíbené nastavení.

Vektorování točivého momentu za pomoci brzd (TVbB) rychle aplikuje přesně danou brzdnou sílu na jednotlivých kolech tak, aby bylo dosaženo ostřejšího průjezdu zatáčkou. Tento systém je ve standardní výbavě. TVbB spolupracuje s elektronicky řízeným aktivním diferenciálem (který umí přepnout ze zcela otevřeného režimu do 100% uzavření během 200 milisekund) a s kontrolou dynamické stability vozu tak, aby byla optimalizována trakce.

Design

Jaguar F-Type Project 7 si zachovává výrazný, minimalistický design původního konceptu z roku 2013. Tato studie byla experimentem, ve kterém se mísí bohatá závodní historie Jaguaru s liniemi tehdy nového, revolučního sportovního modelu F-Type. Pod vedením designového ředitele Jaguaru, Iana Calluma, tato skica jednomístného sportovního vozu s agresivním profilem, robustním postojem a sníženým čelním oknem, přešla během několika málo měsíců z papíru přes digitální model až po vůz jedoucí v závodě do vrchu v Goodwoodu.

Klíčové hlavní linie F-Typu Project 7 zůstávají stejné jako u sportovního modelu F-Type. Výrazné úpravy aerodynamiky na F-Typu Project 7 zahrnují zcela nový přední splitter, jehož horní část je vyrobena z uhlíkového kompozitu. Dále pak nástavce prahů, zadní difuzor a nastavitelné zadní křídlo – vše z karbonu. Všechny tyto komponenty dohromady vytváří při maximální rychlosti 300 km/h u F-Typu Project 7 o 177 % větší přítlak než má roadster F-Type.

Zadní kapota, výdechy na přední kapotě, boční mřížky a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou také vyrobené z uhlíkového kompozitu. Čelní okno je o 114 mm kratší. To zmenšilo celkovou výšku vozu o 30,5 mm a boční okénka byla uzpůsobena profilu. Střecha Bimini byla navržena speciálně pro F-Type Project 7. Je zaklapnuta do rámu čelního okna a lze ji buď pohodlně složit, nebo pokud není používána, uložit do zavazadlového prostoru o objemu 196 litrů.

Řidič a spolujezdec v F-Typu Project 7 sedí v odlehčených skořepinových sedadlech s čalouněním prošívaným diamantovým vzorem. Čtyřbodové bezpečnostní pásy jsou dostupné jako příslušenství. V interiéru najdete karbonový dekor, Alcantarou čalouněný volant (je možné mít i kožený), páčky řazení z kartáčovaného hliníku a speciální plaketu s logem Project 7.

Nový model bude vyráběn podle přesně daných standardů divize Special Operations a nabízen v exkluzivní omezené sérii s celkovým počtem maximálně 250 kusů. Ke každému vozu bude speciální číslovaná plaketa umístěná mezi sedadly a podepsaná Ianem Callumem.

Jaguar F-Type Project 7, jehož jméno odkazuje na sedm vítězství Jaguaru v Le Mans, bude k dostání v pěti metalických lacích: Ultra Blue, Caldera Red, British Racing Green (všechny s možností bílého polepu), Ultimate Black a Glacier White (obě s možností šedého polepu).

Vybrané historické údaje:

  • Roadster Jaguar F-Type byl představen v roce 2012 a F-Type Coupé byl uveden v roce 2013. Řada F-Type v současnosti nabízí roadstery F-Type, F-Type S a F-Type V8 S a kupé F-Type Coupé, F-Type Coupé S a F-Type R Coupé
  • Závodní Jaguar D-Type byl představen v roce 1954
  • Jaguar v prestižním čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans zvítězil celkem sedmkrát a drží rekord mezi britskými automobilkami: v roce 1951, 1953 (v obou případech s modelem C-Type), 1955, 1956, 1957 (vše s modelem D-Type), 1988 (XJR-9) a 1990 (XJR-12)

Dodávka Jaguárůp F-Typu Project 7 zákazníkům bude zahájena v polovině roku 2015

 

 

 

 

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover buduje obří solární park

Jaguar Land Rover buduje obří solární...

Společnost JLR bude vyrábět více než čtvrtinu své elektrické energie ve Velké Británii z nových projektů obnovitelné energie provozovaných přímo na místě a v blízkém okolí. Zdroje budou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jedinečná kolekce modelů E-type ZP: Pocta prvním vítězstvím legendy

Jedinečná kolekce modelů E-type ZP:...

Oddělení Jaguar Classic oslavuje vítěznou historii ikonického modelu E-type výrobou sedmi exkluzivních párů vozů E-type ZP. Tyto nové sběratelské kousky vzdávají hold prvním vítězstvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Jaguar F-Pace Jaká je cena za dokonalost?

Vypadá jako sporťák F-Type na steroidech. Má signifikantní DNA britské šelmy, za kterou se otočí i slepý. Vypadá jako rošťák se zenovým přístupem a nasupeným kukučem. To je velmi, vemli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...