3,5 milionu celosvětově prodaných vozů v roce 2019

  • Probíhající elektrifikace: 10[1] nově uvedených modelů, první etapa cesty k nabídce 100% elektrifikované modelové řady do roku 2025;
  • Silná pozice v Evropě: podíl na trhu 16,8 %;
  • Mezinárodní aktivita zaměřená na ziskový růst a rozvoj výrobních zařízení.

„Ve všech našich regionech se v kontextu rychle se měnícího prostředí naše týmy plně soustředí na výkon, ziskový prodej a spokojenost zákazníků. Za tímto nasazením stojí „Core Model Strategy“ a „Core Technology“ skupiny PSA, v dlouhodobém horizontu se tak posiluje naše snaha nabízet čistá, bezpečná a cenově dostupná řešení mobility pro soukromé i firemní zákazníky s cílem bojovat proti dopadům globálního oteplování,“ uvedl předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares.

Stát se hlavním článkem elektrifikované mobility

Skupina PSA již uvedla na trh 10 nových plug-in hybridních nebo plně elektrických modelů, což je plně v souladu s jejím cílem nabídnout 100% elektrifikovanou řadu[2] do roku 2025, z toho 50 % do konce roku 2021, s 13 doplňkovými modely.

Od roku 2019 jsou všechny nové modely uváděné na trh nabízeny v plug-in hybridní verzi nebo ve verzi pouze s elektrickým motorem. Podíl objednávek vozů s nízkými emisemi je povzbuzující a v souladu s cíli skupiny splňovat od prvního dne požadavky evropských norem 2020 pro emise CO2.

Skupina mobilizuje veškeré své odborné know-how a spolupracuje se svými partnery a prodejci, aby splnila očekávání zákazníků prostřednictvím konkurenceschopné modelové řady a vynikajících služeb, které budou jednoduché a budou splňovat každodenní potřeby zákazníků.

Nárůst prodejů LUV

Skupina PSA vždy nabízí produkty best in class, které splňují všechny potřeby zákazníků. V roce 2019 skupina prodala 765 000 vozů  (554 000 LUV a 211 000 odvozených osobních verzí). Upevnila tak svou pozici v Evropě, kde její tržní podíl dosahuje 25,1 %[3], a to zejména díky úspěšné modernizaci řady dodávek a kompaktních dodávek během posledních třech let.

Od roku 2020 bude k dispozici plně elektrická verze modelů Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Opel Vivaro a do roku 2021 bude elektrifikována celá řada LUV (včetně odvozených osobních verzí).

Skupina roste rychlým tempem v Latinské Americe, kde uvedla na trh celou řadu produktů a služeb LUV a také v Eurasii, kde uspěly kompaktní dodávky značek Peugeot, Citroën a Opel.

Evropa: zaměření na výkon

Díky velkému úsilí soustředěnému na dosažení svých cílů v oblasti emisí CO2 se skupině podařilo udržet si pozici. Její podíl na mírně rostoucím trhu (+1,3%) činí 16,8 %. Skupina si polepšila na hlavních trzích, zejména v Itálii (+0,5 procentního bodu) a Španělsku (+0,2 procentního bodu), její pozice zůstala stabilní ve Francii a Velké Británii a v Německu mírně poklesla (-0, 6 procentního bodu).

Pro značky Peugeot byl rok 2019 rokem konsolidace. Značka zcela obnovila svou nabídku v segmentu B, aby podpořila svůj růst v roce 2020.  Zákazníkům B2B a B2C je k dispozici nová elektrifikovaná řada, kterou tvoří především Peugeot e-208 a e-2008, jakož i plug-in hybridní verze Peugeot 3008 Hybrid a 508 Hybrid (fastback a SW), tyto vozy mají na trhu jedny z nejnižších emisí CO2.

Citroën zaznamenal nejsilnější růst v rámci 12 nejprodávanějších značek v Evropě a jeho podíl na nedůležitějších trzích se zvýšil. Je to zásluha zejména modelu C5 Aircross SUV, který byl uveden na trh v lednu 2019 a v roce 2020 bude k dispozici ve verzi plug-in hybrid.

Prodeje společnosti DS Automobiles prudce vzrostly, zejména ve druhé polovině roku (+56 %), a to díky úspěchu nové řady. Ve Francii, na největším trhu této značky, zaujímají DS 7 Crossback a DS 3 Crossback silné pozice. Na výsledky má vliv rovněž rozvoj exkluzivní prodejní sítě DS, kterou v současné době tvoří 356 prodejních míst.

Společnost Opel/Vauxhall zaměřila svou strategii na ziskové prodejní kanály a segmenty. Díky systematickému provádění „Core Model Strategy“ se společnost Opel/Vauxhall posunula směrem k dosažení svých ambiciózních cílů v oblasti emisí CO2. Značný růst prodejů zaznamenaly SUV Grandland X (+29 %) a Crossland X (+28 %), stejně jako modely z řady lehkých užitkových vozů (+20 %).

Střední východ – Afrika: růst podílu na trhu na hlavních trzích

Podíl skupiny na trhu se v regionu zvýšil o 0,4 procentního bodu. Počet nově registrovaných vozů vzrostl ve srovnání s rokem 2018 o 9 100 vozů, a to i přesto, že trhy zaznamenaly pokles o 100 000 vozů[4]. Výrazných nárůstů bylo dosaženo v Turecku (+ 2,1 procentního bodu), Egyptě (+ 6,1 procentního bodu) a Maroku (+2,1 procentního bodu). Na prodejní výsledky v tomto regionu v roce 2019 ve srovnání s rokem 2018 má však dále dopad pozastavení činnosti v Íránu (květen 2018)[5].

V polovině září 2019 byla zahájena výroba v závodě Kenitra v Maroku. Výrobní kapacita této továrny se zdvojnásobí a do poloviny roku 2020 dosáhne 200 000 vozidel.

Čína a jihovýchodní Asie: probíhající transformace obchodního modelu

DPCA stanovila své priority v šestiletém strategickém plánu, který byl představen loni v září. Plán se opírá o ziskové prodeje, snížení bodu nulového zisku a postupný nárůst objemu značek Peugeot a Citroën. Značka DS dál velice aktivně působí na čínském trhu a dokončuje svůj nový strategický plán, jehož součástí je prodej akcií skupiny PSA ve společném podniku CAPSA. Letošní rok bude prvním z ofenzívy NEV skupiny PSA v Číně, v roce 2020 zde bude na trh uvedeno pět modelů[6].

V zemích sdružení ASEAN zahájil partner skupiny v Malajsii NAM[7] výrobu modelů Peugeot 3008 a 5008.

Latinská Amerika: pokles trhů

Na trhy měla výrazný negativní dopad hospodářská a politická situací v Argentině (-43 %) a Chile (-11 %). Díky úspěchu nového modelu Cactus C4 SUV a nabídce LUV zůstaly prodeje skupiny PSA dobré v Mexiku (+13 %), Brazílii (+2 %) a na nejmenších trzích (Kolumbie, Kuba, Ekvádor a Uruguay).

Indie–Tichomoří: nárůst prodejů v Japonsku

Prodej v regionu mírně vzrostl, a to i přes klesající trhy. Trvalý úspěch skupiny v Japonsku pokračuje, prodeje zde vzrostly o 20 %. V Indii zahájila skupina PSA se svým partnerem AVTEC Ltd (společnost skupiny CK Birla) výrobu převodovek (továrna v Hosuru). Zahájení prodeje SUV C5 Aircross v roce 2020 je na dobré cestě a v roce 2021 bude následovat uvedení nových modelů Citroën navržených místně.

Eurasie: návrat značky Opel

Tržby v regionu vzrostly ve druhé polovině roku 2019, zejména na Ukrajině a v Rusku. Skupina díky svým čtyřem značkám roste rychleji než ukrajinský trh. Opel posílil svou přítomnost na ukrajinském trhu začátkem roku 2019, prodeje vozů DS zde byla zahájeny ve druhé polovině roku.

Na ruském trhu, který zaznamenal pokles o 2,3 %, došlo k nárůstu prodejů LUV skupiny, a to díky vozům Peugeot Traveller/Expert a Citroën SpaceTourer/Jumpy. Kromě toho skupina nedávno obnovila přítomnost značky Opel v Rusku, prvními zde uvedenými modely byly Zafira Life a Grandland X.

 

[1] Čtyři BEV: DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 et e-2008, Opel Corsa-e a šest PHEV: Peugeot 3008 Hybrid, 508 Hybrid a 508 SW Hybrid, Citroën C5 Aircross Hybrid, Opel Grandland X Hybrid4, DS 7 Crossback E-Tense 4×4

BEV = Battery Electric Vehicle a PHEV = Plug in Hybrid Vehicle

[2] Modely pouze s elektromotorem nebo plug-in hybridy

[3] Podíl na trhu s LUV, mimo odvozených osobních verzí

[4] Mimo Írán. Odhady k 16. lednu.

[5] Prodeje vozů vyrobených v Íránu se již od 1. května 2018 do konsolidovaných světových prodejů nezapočítávají.

[6] NEV = New Energy Vehicles / Dva BEV: Peugeot: e-2008, DS 3 Crossback E-Tense a tři PHEV: Peugeot 508L Hybrid a 4008 Hybrid, C5 Aircross Hybrid

[7] Naza Automotive Manufacturing

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AERO SPORT LOUNGE: UMĚNÍ CESTOVAT

DS AERO SPORT LOUNGE: UMĚNÍ CESTOVAT

DS AERO SPORT LOUNGE (vlastní jméno): koncept DS představuje nový tvar automobilu s cílem využít jeho aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy DS AERO SPORT LOUNGE posouvá...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA ŽENEVSKÉM AUTOSALONU

DVĚ SVĚTOVÉ PREMIÉRY DS AUTOMOBILES NA...

Světová premiéra nového vozu, který obohatí řadu DS, kterou již tvoří DS 7 Crossback a DS 3 Crossback. Světová premiéra koncepčního vozu, elegantní a technologická ilustrace příchodu nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9: SÍLA ELEGANCE

DS 9 je velký sedan nové generace určený pro mezinárodní trhy. DS 9 je nesmírně elegantní a nabitý technologiemi. Je ztělesněním vynikající francouzské kvality značky DS na rychle se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 3 CROSSBACK E-TENSE má cenu pro český trh

DS 3 CROSSBACK E-TENSE má cenu pro...

Bezemisní čistý elektromobil s dojezdem 320 km.  To je novinka DS 3 CROSSBACK E-TENSE. 100% elektromobil s výkonem 136 koní se bude v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: DOJEZD 55 KM VE 100% ELEKTRICKÉM REŽIMU A 32 G CO2/KM!

NOVÉ SUV C5 AIRCROSS HYBRID: DOJEZD 55 KM...

SUV Citroën C5 Aircross Hybrid uspěl u homologačních testů podle protokolu WLTP. Vynikající výsledky – dojezd 55 kmi ve 100% elektrickém režimu, emise CO2 od 32 g/kmii, spotřeba od 1,4 l/100...