Předseda představenstva Vratislav Kulhánek zdůraznil význam nářaďovny, kde více jak 1 100 pracovníků zabezpečuje konstrukci a výrobu metalurgického nářadí, svařovacího nářadí a přípravků a lisovacího nářadí. Vysoce kvalifikovaní technici a dělníci pracují na nejmodernějších strojích řízenými počítači a tak výrobu nářadí pro sériovou výrobu aut na linkách zabezpečují levněji než kdyby se výroba nářadí musela zadávat jiným firmám. Výroba nářadí v takovém rozsahu ve vlastním zařízení umožňuje Škodě Auto podstatně vyšší samostatnost a operativnost.
Po seznámení s historií nářaďovny vedoucím výroby Jaroslavem Pšeničkou a shlédnutí filmu nám bylo umožněna prohlídka rozsáhlých prostor nářaďovny, kde jsem zejména obdivoval výrobu ohromných forem na lisování jednotlivých dílů karoserie s životností na lisování statisíce kusů – prakticky na celou dobu výroby toho kterého modelu vozu. Na strojích řízenými počítači pracují vedle převážně mladých pracovníků i pracovníci 50ti letí i starší, pro které přeškolení na stroje řízené počítači nebylo jistě snadné – ale zvládli to – jak zdůraznil vedoucí výroby.
Rád jsem si prohlédl i rozsáhlou výstavku velmi dobře zachovalých přípravků na výrobu dílů starých modelů Škodovek a potěšilo mně, že Škoda Auto staví na tradici výroby tolika námi oblíbených vozů Škoda – vozů, které si přes silnou konkurenci zachovávají v ČR stále kolem 50ti % podílu prodeje aut na našem trhu.