Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce

K úspěšnosti Accentu nesporně přispěje nový výkonný a úsporný tříválcový naftový motor 1,5CRDi, kterým byl vybaven námi testovaný vůz.

Nový naftový motor je dodáván od dubna tohoto roku a podle vyjádření dealerů je o něj velký zájem. V současné době je dodáván Hyundai Accent s motorem 1,5CRDi v pětidveřovém provedení jako akční model za atraktivní cenu s bohatou výbavou, mimo jiné s klimatizací i brzdovým systémem ABS+EBD.


Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce
Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce
Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce

Design elegantní karoserie Accentu na mně zapůsobil dominujícími přímými liniemi harmonicky doplněnými oblými tvary jako vůz spíše konzervativního vzhledu avšak s výraznými moderními prvky. Zejména mně zaujal předek vozu, který zdůrazňuje dynamiku vozu. Na rovnou horní linii mřížky chladiče s výrazným logem H uprostřed navazují rozměrné světlomety s čirou optikou, na spodní oblou linii mřížky pak organicky navazují dvě linky kapoty, ubíhající až k přednímu sklu. Pevnost a spolehlivost vozu pak potvrzuje široký přední a zadní nárazník.

Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce
Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce
Zákazníky oblíbený model nižší střední třídy Hyundai Accent v testu redakce

Po usednutí za volant jsem ocenil dostatek prostoru, dobře tvarovaná pohodlná sedadla a především pak ergonomické umístění všech sdělovačů a ovládačů tak, aby jejich sledování a využívání neodvádělo nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. I když šířka prostoru pro cestující na zadních sedadlech je dostatečná, při posunutí sedadla zcela dozadu v případě vyššího řidiče anebo jeho spolujezdce, je místo pro nohy zadních cestujících úměrně zmenší – ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o vůz nižší střední třídy, je to přirozené. Vybavení vozu již v základní ceně obsažené je opravdu bohaté: obsahuje mimo jiné airbag řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání oken, vyhřívané zadní sklo atd. Zavazadlový prostor má objem 321 litrů a je dobře přístupný.

Při testovacích jízdách jsem ocenil přesné řízení s účinným posilovačem a účinné brzdy se systémem ABS+EBD a celkovou konstrukci podvozku, která mě umožňovala s vozem rychlé a bezpečné projíždění zatáček a pohodlnou jízdu i na silnicích horších kvalit. Za zmínku stojí i vhodné odstupňování jednotlivých stupňů pětirychlostní mechanické převodovky.


Tříválcový naftový motor 1,5CRDi má maximální výkon 60 kW (82 k) při 4 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 184 Nm dosahuje již při 1 900 ot/min a tuto příznivou hodnotu si drží až do 2 600 ot/min. Tato skutečnost mě umožňovala snížit počet řazení a především pak dobrou úroveň zrychlení v celém rozsahu uvedených otáček. Motor i podvozek je dobře odhlučněn a přestože se jedná o naftový motor, je v interiéru nízká hladina hluku. Výrobce udává maximální rychlost 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 14 sekund.


Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km, tedy o 0,1 litru nižší než udává výrobce. Přitom jsem jezdil svižně, zkoušel jsem akceleraci i brzdy. Je nutné však uvést, že jsem jezdil pouze se spolujezdcem a bez zavazadel.


Cena Hyundai Accent s motorem 1,5CRDi v pětidveřovém provedení je 334 900 Kč, akční model s ABS+EBD je pouze o 5 000 Kč dražší. Cena akčního modelu navíc s klimatizací je vyšší o dalších 15 000 Kč. Ve čtyřdveřovém provedení je 344 900 Kč. Záruka je tříletá / 100 000 km.


Uvedené základní ceny obsahují bohatou výbavu. Mimo jiné airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, vyhřívané zadní sklo, centrální zamykaní atd.


Připomínám, že Hyundai Accent je dodávám též s benzinovým motorem 1,3 o výkonu 63 kW (86 k) za ceny již od 284 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai nabízí řidičům týdenní testování nového kombíku i30 nové generace

Hyundai nabízí řidičům týdenní...

Automobilka Hyundai startuje nový projekt s názvem “Týden s i30 kombi“. Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai – možnost otestovat si na sedm...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport hledá talentované jezdce pro WRC

Hyundai Motorsport hledá talentované...

Program pro výchovu jezdců HMDP (Hyundai Motorsport Driver development Program) chce vyhledávat a vychovávat budoucí hvězdy rallye. První předkolo výběru se uskuteční v srpnu a v září...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai míří do Finska prodloužit sérii skvělých výsledků (27.až 30.července 2017)

Tým Hyundai míří do Finska prodloužit...

Hyundai Motorsport se chystá ve Finsku navázat na šňůru šesti po sobě jdoucích umístění na pódiu. Ve Finsku to bude mít o to složitější, že ve finské rallye – ještě nikdy na mezi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším měsícem v historii

Červen 2017 byl pro Hyundai nejlepším...

Nejlepší měsíc v historii z hlediska obchodních výsledků na českém trhu má za sebou automobilka Hyundai. V šestém měsíci roku prodala 2 452 vozů – což představuje 8% nárůst...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a slaví již šesté vítězství ve WRC

Hyundai vyhrál o víkendu v Polsku a...

Hyundai Motorsport o víkendu zaznamenal třetí vítězství v letošní sezóně FIA World Rally Championship (WRC). Vítězného Thierry Neuvilla doplnil na pódiu druhý Hayden Paddon – a tým tak...