Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech daroval studentům automobil pro studijní účely

Hyundai Motor Czech daroval studentům...

Společnost Hyundai Motor Czech předala ve čtvrtek 15. listopadu klíčky od modelu i30 kombi žákům Střední průmyslové školy dopravní. Slavnostní předání vozu proběhlo v pražských...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ojeté hybridy a elektromobily jsou na vzestupu, v AAA AUTO pro ně otvírají specializovanou sekci

Ojeté hybridy a elektromobily jsou na...

Mototechna EcoDrive se rozšíří i na další pobočky, do roka nabídne 300 aut Po značném boomu na poli nových aut se změny ve vozovém parku směrem k automobilům s nižšími či nulovými...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen Užitkové vozy představuje na...

Elektricky poháněný e-Crafter zahajuje novou éru užitkových vozidel Skříňový e-Crafter s vysokou střechou, užitečnou hmotností až 1,72 tuny a nulovými emisemi je specialistou do města Cena...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi e-tron se poprvé představí české veřejnosti na e-Salonu v Letňanech

Nové Audi e-tron se poprvé představí...

Česká výstavní premiéra pouhé dva měsíce po prvním odhalení v San Franciscu Luxusní SUV s elektrickým pohonem bude možné objednávat od konce roku První vozy s výkonem až 300 kW a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na celém světě 99 400 vozů

ŠKODA dodala v říjnu zákazníkům na...

Dodávky zákazníkům: ŠKODA dodala za prvních deset měsíců roku 2018 zákazníkům celkem 1 038 500 vozů (+6,1 %) Trhy: Silný růst od ledna do října v Evropě (+4,3 %), Číně (+12,5 %), Rusku...