Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co ovlivňuje cenu povinného ručení?

Co ovlivňuje cenu povinného ručení?

Zákonem dané pojištění musí mít každé vozidlo, které se ocitne na komunikaci. Ale jak se určuje cena za povinné ručení a jak na něm ušetřit? Proč platíte o tisíce korun více nebo naopak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vysokovýkonné modely i30 N a i30 Fastback N zvítězily v prestižních anketách pro sportovní vozy

Vysokovýkonné modely i30 N a i30...

Hyundai i30 Fastback N, vyráběný v Nošovicích u Frýdku-Místku, obdržel titul Auto Bild Sports Car of the Year – Hyundai i30 N si odnesl stejné ocenění v loňském roce Dalšího úspěchu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ještě ostřejší: Modernizované modely Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback

Ještě ostřejší: Modernizované modely...

RS 5 Coupé* a RS 5 Sportback* s dynamickým vnějším designem Nový koncept ovládání s velkým displejem MMI touch Motor V6 Biturbo s 331 kW (450 k) a 600 N.m, 0–100 km/h za 3,9 sekundy Audi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai jezdí jinak

Hyundai jezdí jinak

Výzkum odhalil, že téměř jedna pětina majitelů vozidel s pohonem na benzin nebo naftu odmítá elektromobily, protože se obávají jízdy za nepříznivých povětrnostních podmínek, jako je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve Velké Británii zkoumal jízdní styly řidičů

Hyundai ve Velké Británii zkoumal...

Nový výzkum značky Hyundai odhalil, že existuje ohromujících 36 750 různých způsobů řízení, na které má vliv dokonce i druh automobilu, který vlastníme Výrobce navázal spolupráci s Dr...