Zákazníci výrazně nepreferují vybrané zahraniční značky ojetých aut ani v regionech, kde se u nás vyrábí

Zahraniční automobilky se snaží na českém trhu prosadit mnoha způsoby, ale v Česku zatím nezdomácněly.

1aaaautorekl900

Značky s výrobou v Česku

– jako např. Hyundai, Toyota, Citroën a Peugeot, se aspoň částečně snaží profilovat jako domácí automobilky vyrábějící „české“ vozy. Ze statistik AAA AUTO však vyplývá, že právě tyto značky u nás z hlediska prodejů zdomácňují poměrně obtížně. Podíl jejich prodejů totiž nedominuje ani v regionech, kde se vyrábí.

Generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová uvedla:

„Cílem naší statistiky bylo zjistit, jak si vedou na českém trhu zahraniční značky automobilů s produkcí v České republice. Stejně jako v předchozích letech jsme se proto podívali na regiony, kde sídlí automobilky zahraničních značek. Ty jsme porovnali s celorepublikovým průměrem. Zjistili jsme, že popularita některých značek vzrostla. Ale průměr jednotlivých regionů se v porovnání se zbytkem republiky moc neliší.“

Automobilka Hyundai sídlí v průmyslové zóně Nošovice na Ostravsku

Společnost AAA AUTO proto analyzovala podíl prodejů ojetých aut značky Hyundai v Ostravě a Opavě. Vozy Hyundai tvoří v daném regionu jen 4,5 % z celkového prodeje ojetin AAA AUTO. To představuje o 1,6 procentního bodu prodejů méně než ve zbytku republiky (6,1 %). Celkově se ojeté automobily Hyundai však těší o něco větší oblibě než v předchozích letech. Při stejné analýze v roce 2012 totiž jejich podíl na prodejích představoval jak na Ostravsku, tak ve zbytku republiky jen kolem 3,5 %.

Nejzásadnější rozdíl na regionální a celorepublikové úrovni lze pozorovat u značky Citroën

Její automobily se spolu s vozy Peugeot a Toyota vyrábějí v závodě TPCA v Kolíně. Na Kolínsku tvoří Citroën 7,6 % prodaných ojetin. Ve zbytku České republiky představuje podíl této značky na prodejích AAA AUTO 4,7 %. Pokud tedy u některé z u nás vyraběných zahraničních značek můžeme mluvit o zdomácnění, pak je to právě Citroën.

Naopak Peugeot zaznamenal v posledních letech

– ve svém „rodném“ regionu propad. V roce 2012 činil v Kolíně a okolí podíl značky Peugeot 10,2 %. V letošním roce je to již pouhých 6,5 %. Celorepublikový průměr je přitom 6,4 %. Peugeot tedy na Kolínsku proti očekávaní neupevnil svoji pozici mezi preferovanými značkami ojetin. Naopak oslabil a téměř se shoduje s republikovým průměrem.

U ojetých automobilů Toyota je

– regionální podíl prodejů v AAA AUTO na Kolínsku o pouhou desetinu procentního bodu vyšší než ve zbytku republiky (1,9 % vs. 1,8 %). I zde tedy můžeme jen ztěží mluvit o zdomácnění.

Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE ZLÍNĚ

LETOŠNÍ PEUGEOT RALLY CUP VYVRCHOLÍ VE...

Letošní závěrečné klání PEUGEOT RALLY CUPu proběhne na 48. ročníku Barum Czech Rally Zlín.  Posádky tohoto seriálu svedou souboje o zbývajících 56 bodů do celkového hodnocení. Ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová softwarová optimalizace výkonu Polestar znamená pro vozy Volvo s pohonem všech kol více hnací síly pro zadní kola

Nová softwarová optimalizace výkonu...

Prémiová automobilka Volvo Cars představila nový software vyvinutý společností Polestar, jehož smyslem je optimalizovat výkon vozů Volvo s pohonem všech kol (AWD) zvýšením podílu hnacího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil Frey v ČR na pozici ředitel divize ojetých vozů

Zdeněk Fořt nastupuje do skupiny Emil...

Obchodní aktivity spojené s ojetými vozy u skupiny Emil Frey v ČR v posledním období výrazně nabyly na významu, což vedlo k vytvoření nové pozice v manažerské struktuře společnosti. Na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Tucson potvrdil své špičkové kvality během dlouhodobého testu časopisu Auto Bild na 100 000 km

Hyundai Tucson potvrdil své špičkové...

Německý časopis Auto Bild udělil vozu Hyundai Tucson v rámci dlouhodobého testu na sto tisíc kilometrů perfektní hodnocení. Oblíbený Tucson, vyráběný v Nošovicích u Frýdku-Místku, byl...