Za volantem VW Pola se sto koni

Nevšední týden jsem prožil za volantem malého VW Pola s motorem 1,4 l o výkonu 100 k, s nejvýkonnějším motorem, kterým je možné Polo vybavit. Po celou dobu jízdy s Polem jsem cítil, že motor je připraven kdykoliv prudce vyrazit, jako by si o to přímo říkal.

Za volantem VW Pola se sto koni

Polo je vyráběno už osmnáct let, samozřejmě že procházelo několika významnými inovacemi, rozšiřováním nabídky různých druhů karoserií a stále se rozšiřující palety motorů. Jistě právě proto si Polo udrželo a rozšiřovalo své příznivce. Za minulý rok se jich prodalo v ČR celkem 2368, za prvé čtvrtletí letošního roku 519.

Přes malé rozměry Pola, jeho délka je pouze 371 cm, je uvnitř dostatečný prostor pro cestující jak vpředu tak i vzadu. Testované Polo bylo třídveřové. Sedadla jsou dobře tvarovaná a přední jsou výškově nastavitelná. Palubní deska s otáčkoměrem je dobře ergonomicky vyřešena, volant je nastavitelný, přístroje jsou dobře čitelné a ovládače v dosahu řidiče. Elektrické ovládání předních oken je však umístěno uprostřed v dolní části palubní desky a proto je obtížněji dosažitelné.


Již po prvém nastartování motoru a rozjezdu jsem pocítil, že motor až překypuje silou pro tento menší a lehký vůz. Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motoro obsahu pouze 1,4 l má nadprůměrný výkon 100 k při 6 000 ot/min a nejvyšší točivý moment 128 Nm dosahuje při 4 400 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 188 km/hod. Polo s tímto motorem si samo říká o sportovní způsob jízdy. Převodové stupně jsou poměrně krátce odstupňované, což spolu s výbornou akcelerací motoru umožňuje rychlou a dynamickou jízdu. Při zařazení dvojky dosáhne v okamžiku motor 6 000 ot. a Polo dosáhne rychlost přes 80 km/hod. Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km se otáčkoměr usadí na 4 250 ot/min. Motor ve vyšších otáčkách je hlučnější, při sportovní jízdě to však řidiči zpravidla nevadí.


Za volantem VW Pola se sto koni

Polo se mi dobře vedlo i v ostřejších zatáčkách se chovalo spíše neutrálně. Dráhy řazení rychlostí jsoupřesné a krátké. K pocitu bezpečí při jízdě nesporně přispívají účinné brzdy s ABS a posilovač řízení.

Cena Pola s výše uvedeným sto koňským motorem je v základní výbavě 389 245 Kč. Cena testovaného vozu s metalickým lakem, elektrickým stahováním předních oken, centrálním zamykáním všech tří dveří a palivové nádrže, dvěma airbagy, se sportovními sedadly vpředu, čtyřramenným volantem a třetím brzdovým světlem se zvýší na 451 466 Kč.


Samozřejmě, že si zákazník může dále vybrat z bohaté nabízené zvláštní výbavy.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...