Výsledky týmu Toyota Panasonic Racing na Grand Prix v Číně

S prázdnýma rukama a bez bodů musel odjet tým Toyota Panasonic Racing z čínské Šanghaje, kde si oba jezdci prožili skličující Grand Prix.

Neutěšené počasí, které komplikovalo celý víkend, pokračovalo i v neděli, protože se ráno před závodem přihnaly další přeháňky. I když těsně před startem přestalo pršet, jel se téměř celý závod na mokré dráze.

Protože se Ralfu Schumacherovi i Jarnovi Trullimu nedařilo v sobotní kvalifikaci, museli v závodě začínat na šestnácté a sedmnácté pozici a pokusit se procpat dopředu. V úvodu závodu, kdy jim situaci komplikoval hustý provoz, se jim podařilo posunout dopředu. Kvůli tomu, že se oba jezdci pohybovali na chvostu pole, se tým rozhodl zariskovat a při zastávce v boxech oběma dotankoval až do cíle a nazul pneumatiky na suchou trať. Zastávka proběhla ještě v době, kdy byla trať mokrá, takže měli Jarno i Ralf problémy udržet se na trati a museli čekat, až se situace zlepší. Jak ale trať osychala, podařilo se Ralfovi dvakrát zajet nejrychlejší kolo závodu. Bohužel do cíle ale žádný z monopostů nedojel. Ralfa ve čtyřicátém devátém kole vyřadil problém s tlakem oleje, Jarno musel odstoupit o jedenáct kol dříve kvůli poruše hydrauliky. Tým teď čeká domácí závod – GP Japonska v Suzuce.

Ralf Schumacher

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Už po nepovedené kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká hodně složitý závod a v jeho průběhu se předpoklad potvrdil. V závodě jsme byli celkem konkurenceschopní, bohužel jsem strávil příliš mnoho kol v hustém provozu. I kvůli tomu se tým rozhodl zariskovat a přezout na suché pneumatiky, i když pro ně ještě nebyla trať ideální. Bylo to těžké rozhodnutí, ale museli jsme zariskovat, protože jsme byli hodně pozadu. Naplnili jsme tak nádrž až do konce závodu, bohužel jsme ztratili spoustu času hned v prvních kolech po zastávce. Situace se postupně zlepšovala a deset kol poté jsem dokonce zajel dvakrát po sobě nejrychlejší kolo závodu. Naneštěstí mi ale z nějakého důvodu klesnul tlak oleje. Budeme se na to ještě muset podívat. Opravdu teď stačí, abychom všechno při závodním víkendu udělali správně a pak budeme zase konkurenceschopní.“

Jarno Trulli

„Byl to den, na který se budu snažit rychle zapomenout. Samozřejmě bylo vždycky evidentní, jak těžké to bude, když jsem musel startovat ze zadních pozici. Za mokra jsme ale celý víkend nebyli konkurenceschopní. Vyvážení během první fáze závodu nebylo špatné, ale v provozu na trati jsem ztrácel spoustu času. Zastávka v boxech zase přišlo o něco dříve, než by bylo pro suché pneumatiky ideální. Zkusili jsme ale zariskovat, protože jsme už neměli co ztratit. Naneštěstí se to nevyplatilo. Ze všeho nejtěžší bylo udržet auto na dráze a když se to podařilo, byli jsme stejně pomalejší než ostatní. Aby toho nebylo málo, objevil se problém s hydraulikou a nezbylo mi nic jiného než odstoupit. Pokaždé je to jinak, takže můžeme doufat, že další závod bude lepší a že se k nám zase vrátí štěstí.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Vzhledem k tomu, odkud jsme po smůle s počasím a červených vlajkách v kvalifikaci startovali, bylo hned jasné, že bude postup dopředu náročný. Proto jsme museli být agresivní a prostě „něco“ zkusit. V první části závodu jsme měli slušné tempo, ale bohužel nás blokoval Coulthard, který si evidentně zvolil jinou strategii. Od té chvíle byl postup daný: museli jsme zariskovat, protože bychom jinak skončili až daleko za body. Už na první část závodu jsme hodně natankovali, abychom mohli čekat, až trať vyschne. Ve chvíli, když už jezdci do boxů museli jet, byla bohužel trať pro suché pneumatiky stále nevhodná. I tak jsme je ale nazuli, protože to byla jediná možnost, jak se dostat ke slušnému výsledku. Přestože se nám to nevyplatilo, pořád si myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Oba jezdci podali slušné výkony, bohužel však museli odstoupit kvůli technickým problémům. Je mi líto fanoušků i našich pilotů, každopádně příští víkend v Suzuce uděláme maximum, aby byl výsledek mnohem lepší.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...