Výsledky týmu Toyota Panasonic Racing na Grand Prix v Číně

S prázdnýma rukama a bez bodů musel odjet tým Toyota Panasonic Racing z čínské Šanghaje, kde si oba jezdci prožili skličující Grand Prix.

Neutěšené počasí, které komplikovalo celý víkend, pokračovalo i v neděli, protože se ráno před závodem přihnaly další přeháňky. I když těsně před startem přestalo pršet, jel se téměř celý závod na mokré dráze.

Protože se Ralfu Schumacherovi i Jarnovi Trullimu nedařilo v sobotní kvalifikaci, museli v závodě začínat na šestnácté a sedmnácté pozici a pokusit se procpat dopředu. V úvodu závodu, kdy jim situaci komplikoval hustý provoz, se jim podařilo posunout dopředu. Kvůli tomu, že se oba jezdci pohybovali na chvostu pole, se tým rozhodl zariskovat a při zastávce v boxech oběma dotankoval až do cíle a nazul pneumatiky na suchou trať. Zastávka proběhla ještě v době, kdy byla trať mokrá, takže měli Jarno i Ralf problémy udržet se na trati a museli čekat, až se situace zlepší. Jak ale trať osychala, podařilo se Ralfovi dvakrát zajet nejrychlejší kolo závodu. Bohužel do cíle ale žádný z monopostů nedojel. Ralfa ve čtyřicátém devátém kole vyřadil problém s tlakem oleje, Jarno musel odstoupit o jedenáct kol dříve kvůli poruše hydrauliky. Tým teď čeká domácí závod – GP Japonska v Suzuce.

Ralf Schumacher

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Už po nepovedené kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká hodně složitý závod a v jeho průběhu se předpoklad potvrdil. V závodě jsme byli celkem konkurenceschopní, bohužel jsem strávil příliš mnoho kol v hustém provozu. I kvůli tomu se tým rozhodl zariskovat a přezout na suché pneumatiky, i když pro ně ještě nebyla trať ideální. Bylo to těžké rozhodnutí, ale museli jsme zariskovat, protože jsme byli hodně pozadu. Naplnili jsme tak nádrž až do konce závodu, bohužel jsme ztratili spoustu času hned v prvních kolech po zastávce. Situace se postupně zlepšovala a deset kol poté jsem dokonce zajel dvakrát po sobě nejrychlejší kolo závodu. Naneštěstí mi ale z nějakého důvodu klesnul tlak oleje. Budeme se na to ještě muset podívat. Opravdu teď stačí, abychom všechno při závodním víkendu udělali správně a pak budeme zase konkurenceschopní.“

Jarno Trulli

„Byl to den, na který se budu snažit rychle zapomenout. Samozřejmě bylo vždycky evidentní, jak těžké to bude, když jsem musel startovat ze zadních pozici. Za mokra jsme ale celý víkend nebyli konkurenceschopní. Vyvážení během první fáze závodu nebylo špatné, ale v provozu na trati jsem ztrácel spoustu času. Zastávka v boxech zase přišlo o něco dříve, než by bylo pro suché pneumatiky ideální. Zkusili jsme ale zariskovat, protože jsme už neměli co ztratit. Naneštěstí se to nevyplatilo. Ze všeho nejtěžší bylo udržet auto na dráze a když se to podařilo, byli jsme stejně pomalejší než ostatní. Aby toho nebylo málo, objevil se problém s hydraulikou a nezbylo mi nic jiného než odstoupit. Pokaždé je to jinak, takže můžeme doufat, že další závod bude lepší a že se k nám zase vrátí štěstí.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Vzhledem k tomu, odkud jsme po smůle s počasím a červených vlajkách v kvalifikaci startovali, bylo hned jasné, že bude postup dopředu náročný. Proto jsme museli být agresivní a prostě „něco“ zkusit. V první části závodu jsme měli slušné tempo, ale bohužel nás blokoval Coulthard, který si evidentně zvolil jinou strategii. Od té chvíle byl postup daný: museli jsme zariskovat, protože bychom jinak skončili až daleko za body. Už na první část závodu jsme hodně natankovali, abychom mohli čekat, až trať vyschne. Ve chvíli, když už jezdci do boxů museli jet, byla bohužel trať pro suché pneumatiky stále nevhodná. I tak jsme je ale nazuli, protože to byla jediná možnost, jak se dostat ke slušnému výsledku. Přestože se nám to nevyplatilo, pořád si myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Oba jezdci podali slušné výkony, bohužel však museli odstoupit kvůli technickým problémům. Je mi líto fanoušků i našich pilotů, každopádně příští víkend v Suzuce uděláme maximum, aby byl výsledek mnohem lepší.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

TEST: Audi Q5 2.0 TDI QUATTRO 2017

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Premiéra: Nový Opel Vivaro Tourer a Opel Vivaro Combi+ se představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (návštěvní dny pro veřejnost 14. – 24. září)

Premiéra: Nový Opel Vivaro Tourer a Opel...

Nové velké vany Opel Vivaro Tourer a Combi+ vynikají funkčností, komfortem a všestranností. Opel Vivaro je skutečný multitalent: Je to flexibilní a dostupný společník pro nejrůznější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na pobřeží v Travemünde setká největší komunita fanoušků modelu Beetle na světě

Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na...

 Letos se uskuteční již 13. ročník akce Beetle Sunshinetour.  (Na fotografii zleva: Hebmüller Cabriolet z 50. let, poslední vyrobený exemplář Brouk 1303 Cabriolet z 80. let a New Beetle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford GT bude  v omezeném množství nabízen v rámci nadcházejícího modelového roku v nové limitované edici ’67 Heritage

Ford GT bude v omezeném množství...

Ford Performance tak skládá poctu závodnímu vozu Ford GT40 Mk IV, s nímž Dan Gurney a A. J. Foyt v roce 1967 zvítězili v závodě 24 hodin Le Mans. Limitovaná edice se vyznačuje speciálním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen představí již 28.srpna ve světové premiéře nové SUV T-Roc

Volkswagen představí již 28.srpna ve...

Předprodej zcela nově vyvinutého Volkswagenu T-Roc je  u nás plánovaný již na letošní říjen, uvedení na český trh pak začátkem roku 2018. Nový T-Roc kombinuje – suverénní charakter...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai nabízí řidičům týdenní testování nového kombíku i30 nové generace

Hyundai nabízí řidičům týdenní...

Automobilka Hyundai startuje nový projekt s názvem “Týden s i30 kombi“. Od 15. září mají všichni majitelé vozů kombi a majitelé jakéhokoli vozu Hyundai – možnost otestovat si na sedm...