Výsledky týmu Toyota Panasonic Racing na Grand Prix v Číně

S prázdnýma rukama a bez bodů musel odjet tým Toyota Panasonic Racing z čínské Šanghaje, kde si oba jezdci prožili skličující Grand Prix.

Neutěšené počasí, které komplikovalo celý víkend, pokračovalo i v neděli, protože se ráno před závodem přihnaly další přeháňky. I když těsně před startem přestalo pršet, jel se téměř celý závod na mokré dráze.

Protože se Ralfu Schumacherovi i Jarnovi Trullimu nedařilo v sobotní kvalifikaci, museli v závodě začínat na šestnácté a sedmnácté pozici a pokusit se procpat dopředu. V úvodu závodu, kdy jim situaci komplikoval hustý provoz, se jim podařilo posunout dopředu. Kvůli tomu, že se oba jezdci pohybovali na chvostu pole, se tým rozhodl zariskovat a při zastávce v boxech oběma dotankoval až do cíle a nazul pneumatiky na suchou trať. Zastávka proběhla ještě v době, kdy byla trať mokrá, takže měli Jarno i Ralf problémy udržet se na trati a museli čekat, až se situace zlepší. Jak ale trať osychala, podařilo se Ralfovi dvakrát zajet nejrychlejší kolo závodu. Bohužel do cíle ale žádný z monopostů nedojel. Ralfa ve čtyřicátém devátém kole vyřadil problém s tlakem oleje, Jarno musel odstoupit o jedenáct kol dříve kvůli poruše hydrauliky. Tým teď čeká domácí závod – GP Japonska v Suzuce.

Ralf Schumacher

„Byl to pro nás velmi těžký víkend. Už po nepovedené kvalifikaci jsme věděli, že nás čeká hodně složitý závod a v jeho průběhu se předpoklad potvrdil. V závodě jsme byli celkem konkurenceschopní, bohužel jsem strávil příliš mnoho kol v hustém provozu. I kvůli tomu se tým rozhodl zariskovat a přezout na suché pneumatiky, i když pro ně ještě nebyla trať ideální. Bylo to těžké rozhodnutí, ale museli jsme zariskovat, protože jsme byli hodně pozadu. Naplnili jsme tak nádrž až do konce závodu, bohužel jsme ztratili spoustu času hned v prvních kolech po zastávce. Situace se postupně zlepšovala a deset kol poté jsem dokonce zajel dvakrát po sobě nejrychlejší kolo závodu. Naneštěstí mi ale z nějakého důvodu klesnul tlak oleje. Budeme se na to ještě muset podívat. Opravdu teď stačí, abychom všechno při závodním víkendu udělali správně a pak budeme zase konkurenceschopní.“

Jarno Trulli

„Byl to den, na který se budu snažit rychle zapomenout. Samozřejmě bylo vždycky evidentní, jak těžké to bude, když jsem musel startovat ze zadních pozici. Za mokra jsme ale celý víkend nebyli konkurenceschopní. Vyvážení během první fáze závodu nebylo špatné, ale v provozu na trati jsem ztrácel spoustu času. Zastávka v boxech zase přišlo o něco dříve, než by bylo pro suché pneumatiky ideální. Zkusili jsme ale zariskovat, protože jsme už neměli co ztratit. Naneštěstí se to nevyplatilo. Ze všeho nejtěžší bylo udržet auto na dráze a když se to podařilo, byli jsme stejně pomalejší než ostatní. Aby toho nebylo málo, objevil se problém s hydraulikou a nezbylo mi nic jiného než odstoupit. Pokaždé je to jinak, takže můžeme doufat, že další závod bude lepší a že se k nám zase vrátí štěstí.“

Tsutomu Tomita – šéf týmu

„Vzhledem k tomu, odkud jsme po smůle s počasím a červených vlajkách v kvalifikaci startovali, bylo hned jasné, že bude postup dopředu náročný. Proto jsme museli být agresivní a prostě „něco“ zkusit. V první části závodu jsme měli slušné tempo, ale bohužel nás blokoval Coulthard, který si evidentně zvolil jinou strategii. Od té chvíle byl postup daný: museli jsme zariskovat, protože bychom jinak skončili až daleko za body. Už na první část závodu jsme hodně natankovali, abychom mohli čekat, až trať vyschne. Ve chvíli, když už jezdci do boxů museli jet, byla bohužel trať pro suché pneumatiky stále nevhodná. I tak jsme je ale nazuli, protože to byla jediná možnost, jak se dostat ke slušnému výsledku. Přestože se nám to nevyplatilo, pořád si myslím, že to bylo dobré rozhodnutí. Oba jezdci podali slušné výkony, bohužel však museli odstoupit kvůli technickým problémům. Je mi líto fanoušků i našich pilotů, každopádně příští víkend v Suzuce uděláme maximum, aby byl výsledek mnohem lepší.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai navázal nové partnerství v oblasti umělé inteligence se startupem DeepGlint

Hyundai navázal nové partnerství v...

Partnerství se společností DeepGlint umožní využívat umělou inteligenci v mnoha oblastech podnikání, zvyšovat kvalitu produktů i spokojenost zákazníků K realizaci „vodíkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První český hybridní vůz. Nový Hyundai Tucson s technologií MHEV 48 V.

První český hybridní vůz. Nový...

Společnost Hyundai spustila 1. června 2018 v Nošovicích u Frýdku-Místku výrobu hybridního modelu Tucson s technologií MHEV 48 V. Jedná se tak o první hybridní vůz vyráběný na území České...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda Motor Europe: Projekt Adventure Roads přivádí Hondu Africa Twin na jižní polokouli

Honda Motor Europe: Projekt Adventure...

Honda Motor Europe s potěšením oznamuje, že po nadšené odezvě na úvodní ročník 2017 přichází s další akcí v rámci programu Adventure Roads, který v průběhu března 2019 jezdcům nabídne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal mezi 20 největších firem v ČR

ARMEX GROUP se podle Czech Top 100 dostal...

Společnost ARMEX GROUP se poprvé ve své 27leté historii dostala mezi 20 největších firem v České republice. V hlavním žebříčku zveřejněném organizací Czech Top 100 obsadila díky svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Automobilka Volvo Cars představuje nový sportovní sedan Volvo S60: první vůz Volvo, který se bude vyrábět v USA

Automobilka Volvo Cars představuje nový...

Prémiová automobilka Volvo Cars dnes při příležitosti slavnostního otevření své první továrny na území USA, postavené v Charlestonu v Jižní Karolíně, odhalila nový prémiový sportovní...