Výsledky Citroenu na 4. Rallye Japonsko (26. – 28. října)

Dani Sordo a Marc Martí dovedli svůj Citroën C4 WRC do cíle 4. ročníku Japonské rallye v Obihiru na vynikajícím druhém místě.

Sébastien Loeb a Daniel Elena, kteří nedokončili druhou etapu, využili pravidla superally a v neděli se znovu vrátili na trať. Měli tak možnost přípravy na prosincovou Wales rallye Velká Británie.

Závěrečná porce necelé stovky kilometrů rozdělné do tří rychlostních zkoušek ve dvou průjezdech a finále v superspeciálce v Obihiru, to vše bylo na programu v neděli, a opět s velice časným startem – v 3.30 hod. Navíc s celkovou délkou přes 290 km v rychlostních testech a s nízkou teplotou (5 st. C) udělaly z Japonské rallye jednu z nejobtížnějších soutěží celého roku. I když Dani Sordo měl pouze jedinou zkušenost se startem v Japonsku, tentokráte ostrov Hokkaido opouští s dobrým pocitem. „Nebyla to lehká soutěže,“ řekl Dani s nezbytným šampaňským v ruce. „Museli jsme být hodně obezřetní, protože také poslední etapa byla velice kluzká. Kombinace rychlých a techničtějších úseků vyžadovaly velké soustředění. Jsem rád, že jsem dojel druhý a že jsem za celý víkend získal spoustu cenných zkušeností z různých druhů povrchu. A to se mi určitě hodí v budoucnu. Rovněž jsme udělali několik změn v nastavení vozu pro Rallye Wales.“

Už příprava na Wales

I přes sobotní konec na 13. rychlostní zkoušce se Sébastien Loeb a Daniel Elena vrátili v neděli na trať s cílem připravit se na poslední šotolinovou rallye sezony. „Společně s technickým týmem Citroën Sport jsme se rozhodli využít posledního dne rallye na přípravu a nastavení vozu v podmínkách, které se dají očekávat na poslední soutěži sezony ve Walesu. Daniel a já jsme naši sobotní chybu nechali za námi. Je nám jasné, co musíme udělat, chceme-li obhájit titul mistrů světa. Nic není ještě rozhodnuto a my jsme připraveni odvést maximální výkon v posledních dvou kolech šampionátu.“

„Rád bych poblahopřál Danimu a Marcovi za prvotřídní výkon navzdory obtížným podmínkám,“ nechal se slyšet Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport. „Museli se vypořádat s mlhou, deštěm, blátem i ledem s mizivým množstvím zkušeností. Pódium je pro ně velkou odměnou. Doufám, že podobný úspěch zopakují na Rallye Irsko. Tam by to mohla být velká pomoc pro Sébastiena. Vynikající potenciál našeho vozu v těchto podmínkách je druhým pozitivem víkendu. Samozřejmě by bylo lepší, kdyby Sébastien s Danielem dokázali zužitkovat vypadnutí Marcuse Grönholma. Ale když vypadli i oni, situace na bodovém čele klasifikace se nezměnila. Tím, že zbývají poslední dvě rallye, budou muset obě vyhrát, pokud chtějí titul. Možné je všechno. Všichni víme, jak velká je to výzva a všichni v Citroën Sport jsme odhodláni udělat vše pro jejich úspěch.“

Sobotní zklamání

Vraťme se ale ještě k sobotní smolné etapě. Loeb: „Když Marcus odstoupil, měl jsem možnost jít do vedení v šampionátu, i kdybych dojel třeba jen druhý. Byl jsem spokojen s nastavením vozu a nechtěl jsem zbytečně riskovat. Pak ale přišla pravá zatáčka, Daniel mi přečetl něco jiného a šli jsme ven. Levou zadní částí vozu jsme pokáceli pár stromků. Zadek vozu zůstal na trati, ale předek uvízl na větvích a nešlo s tím nic dělat. Je to velké zklamání, ale stále jsme v boji o vítězství. Nezbývá nám než obě zbývající soutěže vyhrát.“

A Daniel Elena? „Byla to stoprocentně moje chyba. Je to jednoduché – někdy myslíte modrá a řeknete zelená. Rozpis byl napsán správně, přečetl jsem si ho správně, ale nahlásil něco jiného. Nechápu, jak se to mohlo stát. Možná jsem nebyl plně koncentrovaný. Malý zkrat a bylo to. Chci se všem moc omluvit a poděkovat Sebovi i týmu, že mě to moc nevyčítají.“

Guy Fréquelin: „Byla to jeho první chyba za deset let. Řekl jsem mu, ať to hodí za hlavu a koncentruje se na to, co je ještě před námi. Chybovat je lidské.“

Nejrychlejší časy:

1. etapa – RZ : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 2 : Marcus Grönholm (Ford Focus) – RZ 3 : Sébastien Loeb (Citroën C4) RZ 4 : Dani Sordo (Citroën C4) – RZ 5 : JM. Latvala – RZ 6 a RZ 7 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 8 : D. Sordo – RZ 9 : Armindo Araujo (Mitsubishi Lancer) – RZ 10 : Xévi Pons (Subaru Impreza).

2. etapa – RZ 11 : S. Loeb – RZ 12 : M. Hirvonen – RZ 13 : D. Sordo – RZ 14, 15 a 16 : Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 17 : D. Sordo – RZ 18 : P. Solberg – RZ 19 a 20 : Frederico Villagra (Ford Focus).

3 etapa – RZ 21 : S. Loeb RZ 22 : D. Sordo RZ 23, 24 a 25 : S. Loeb RZ 26 : D. Sordo – RZ 27 : F. Villagra.

Nejlepší časy celkem:

D. Sordo a S. Loeb 6 – P. Solberg 4 – M. Hirvonen a F. Villagra 3 – JM Latvala 2 M. Grönholm, X. Pons a A. Araujo 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 až 2 : JM. Latvala – RZ 3 : M. Grönholm – RZ 4 až 5 : JM. Latvala – RZ 6 až 27 : M. Hirvonen.

Konečné pořadí:

  • 1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3:23:57,6 hod.
  • 2. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 37,4 s
  • 3. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 4:33,7 min.
  • 4. M. Wilson/M. Orr (Ford Focus) + 6:37,9
  • 5. L. Perez-Companc/JM Volta (Ford Focus) + 6:40,4
  • 6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 7: 04,3
  • 7. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 11:15,3
  • 8. Y. Taguchi/T. Sato (Mitsubishi Lancer) + 20:40,1
  • 9. G. Pozzo/D. Stillo (Mitsubishi Lancer) + 21:53,0
  • 10. A. Araujo/M. Ramalho (Mitsubishi Lancer) + 24:13,5

Mistrovství světa FIA v rallye – Pohár konstruktérů (14/16):

1. Ford, 189 – 2. Citroën Total, 155 – 3. Subaru, 73 – 4. Stobart, 71 – 5. OMV Kronos Citroën, 43 – 6. Munchis, 14.

Mistrovství světa FIA v rallye – pořadí pilotů (14/16):

1. M. Grönholm, 104 – 2. S. Loeb, 100 – 3. M. Hirvonen, 84 – 4. D. Sordo, 53 – 5. P. Solberg, 38 – 6. H. Solberg, 34 – 7. C. Atkinson, 29 – 8. JM. Latvala, 24 – 9. M. Stohl, 12 10. F. Duval, 12 – 11. T. Gardemeister, 10 – 12. J. Kopecký, 10 – 13. D. Carlsson, 9 – 14. M. Wilson, 6 – 15. G. Galli, 5…

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...