Výrobky značky Henkel na Velké ceně Monaka

Novinky Henkel pronikají na okruhy formule 1.

V neúprosných šikanách a zatáčkách tratě Velké ceny Monaka jsou závodní vozy F1 vystavovány extrémním tlakům a namáhání. Speciál MP4-21 týmu McLaren Mercedes je však na takovou zátěž a výkon připraven díky výrobkům a technologiím značky Henkel, které na tomto speciálně upraveném voze našly téměř dvě stovky uplatnění.

Velká cena Monaka patří mezi poslední závody formule 1 v ulicích města. Závodní vozy se v rovinkách řítí rychlostí okolo 300 km za hodinu a v několika dalších vteřinách podřazují před ostrými šikanami. Právě zde nachází uplatnění moderní výrobky a technologie značky Henkel, oficiálního dodavatele závodní stáje McLaren Mercedes. Právě tento závod je jednou z výjimečných příležitostí, při nichž se střetávají špičkové technologie ze světa závodních vozů a automobilový průmysl.

Značkové výrobky Henkel skýtají inženýrům týmu McLaren nezbytnou konstrukční flexibilitu, která je nutná při stavbě závodního vozu, jenž se neustále vyvíjí směrem k co nejlepšímu výkonu – jen pro tuto sezónu bylo více než 90 % součástí vozu kompletně přepracováno. Vloni, na Velké ceně v Monze, závodní vozy týmu McLaren Mercedes poprvé použily konstrukční pěnu Terocore®, důležitý materiál pro výrobu karosérií běžných vozidel. Terocore® byl využit ke zlepšení výkonnostních parametrů zadního zavěšení kol z uhlíkových vláken, které nahradilo dosavadní ocelové konstrukce.

„Do závodního kolotoče jsme naskočili, abychom vyhrávali, a pokud chcete v rychlém světě formule 1 získat konkurenční výhodu, musíte spolupracovat jen s těmi nejlepšími,“ říká Martin Whitmarsh, generální ředitel týmu F1 McLaren Mercedes. „Výrobky, technologie a vysoká odbornost společnosti Henkel jsou v automobilovém sportu dobře známé a zavedené a díky perfektní kombinaci projektové flexibility, konstrukční stability a aerodynamické účinnosti jsou neoddělitelnou součástí naší konstrukční práce.“

„Značky a technické znalosti firmy Henkel podporují závodní tým McLaren Mercedes již přes deset let a více než 75 let jsou motorem inovací v oblasti automobilové montáže,“ uvedl Jochen Krautter, výkonný viceprezident divize Henkel Technologie. „Ať už se jedná o inovátorský tým v oblasti formule 1 McLaren Mercedes, nebo o přední světové výrobce automobilů a automobilových dílů, inženýři vždy spoléhali na Henkel, že jim dokáže nabídnout speciální řešení pro každý nový konstrukční problém. Úspěšná historie naší značky v čele odvětví nás naplňuje hrdostí.“

Po moderních řešeních společnosti Henkel sahají rovněž světoví výrobci běžných automobilů. Již zmiňovaný Terocore® zajišťuje bezkonkurenční trvanlivost, pevnost a tuhost konstrukce dnešních automobilů, aniž by zvyšoval hmotnost karosérie (čímž snižuje spotřebu paliva), a zároveň pomáhá zlepšit bezpečnost díky schopnosti absorbovat nárazovou energii. Výrobek našel široké uplatnění u výrobců automobilů, kde nahrazuje tradiční spojovací prvky, výztuže a většinu ze 1400 svarů, které jsou na běžném osobním vozidle – výrobní náklady se tak snižují až o 80 dolarů na vozidlo. Plastická výplň sloupků Terophon se používá jako výplň dutin karosérie a tlumí hluk vznikající třením pneumatik. Čelní sklo je stále častěji lepeno a utěsňováno některým z tmelů a lepidel značky Teroson®. Výrobky Henkelu najdeme na mnoha dalších místech karosérie – interiéru, exteriéru i hnacího ústrojí automobilů.

* * * * *

“Henkel – A Brand like a Friend.” Henkel je vedoucí výrobce značek a technologií, díky kterým je lidský život snazší, lepší a krásnější. Henkel působí ve třech strategických oblastech – péče o domácnost, kosmetika a lepidla, tmely a povrchové úpravy. Ve fiskálním roce 2005 dosáhl Henkel obratu ve výši 11,974 miliard euro. Henkel zaměstnává více než 50 000 zaměstnanců. Lidé ve více než 125 zemích důvěřují značkám a technologiím od firmy Henkel.

V České republice působí společnost Henkel ve všech třech strategických oblastech již od roku 1991. Na českém trhu prodává firma Henkel ČR produkty více než 50 značek a zaměstnává 250 zaměstnanců.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...