Výrazně modernizovaná řada Lexus GS se u prodejců objeví již příští úterý – 15. ledna.

Nový model Lexus GS 460 s motorizací 4,6 l V8 o výkonu 255 kW má unikátní osmirychlostní automatickou převodovku.

Cena modelu GS 300 byla nově stanovena na 1 339 000 Kč. Verze GS 460 a GS 450h budou nabízeny za shodnou cenu 1 759 000 Kč. Zákazník tak bude mít možnost jednodušší volby mezi konvenčním osmiválcovým motorem nebo pohonem Lexus Hybrid Drive.

„Očekáváme, že nadále vzroste podíl hybridní varianty GS 450h, jenž nyní tvoří 50% prodejů této modelové řady. V touze po dokonalosti výrazně modernizujeme celou řadu GS o technologie, které jsou použity v naší vlajkové řadě LS. Rozsáhlými marketingovými aktivitami vysvětlujícími nové benefity bychom rádi i tuto modelovou řadu dostali více do povědomí motoristické veřejnosti. Tyto aktivity by měly odstranit handicap související s časem uvedení modelové řady GS na trh v roce 2005, tedy ještě předtím, než značka Lexus výrazně posílila svou aktivitu na trhu začátkem roku 2006“, řekl Tomáš Velek, Senior Manager, Head of Lexus Czech & Slovak Republic.

Třetí generace modelové řady GS byla uvedena na trh v roce 2005 a jednalo se o vůbec první sériově vyráběné vozy postavené na radikální filozofii designu L-finesse značky Lexus. Ta spojuje výrazné a elegantní provedení zevnějšku s bezkonkurenční kultivovaností interiéru a vysoce atraktivní jízdní dynamikou.

Počet prodaných vozů GS k dnešnímu dni překročil v celosvětovém měřítku metu 100 tisíc kusů. K tomuto úspěchu přispělo i uvedení verze GS 450h, která v roce 2006 zavedla do této modelové řady pohon Lexus Hybrid Drive. O rostoucím zájmu zákazníků značky Lexus o technologie hybridního pohonu svědčí i to, že verze GS 450h hraje v prodejích stále významnější roli, a v současnosti představuje více než 40 % z celkového počtu vozů řady GS prodaných na evropském trhu.

GS 450h

V poslední době sílí pozice vozu GS 450h coby vysoce výkonné vlajkové lodi celé modelové řady. Kromě modrých akcentů loga Lexus na masce chladiče a víku zavazadlového prostoru lze GS 450h lépe rozpoznat dle označení „hybrid“ na modrém pozadí v dolní části zadních dveří, a dalších modrých akcentů vystupujících z předních i zadních sdružených svítilen. Standardní nabídka barev karoserie v rámci modelové řady byla u modelu GS 450h rozšířena o „Černou opálovou“, tedy barvu nabízenou výlučně pro vozy Lexus s hybridním pohonem.

GS 460

Model GS 460 nahrazuje dřívější verzi GS 430 a přichází s novou pohonnou jednotkou V8 o obsahu 4 608 ccm, která se vyznačuje vyšším výkonem při nižší spotřebě paliva.

Agregát o nejvyšším výkonu 255 kW/347 k DIN zvedá proti svému předchůdci úroveň výkonu o plných 23 % a zrychlení z 0 na 100 km/h zkracuje o 0,3 s na výsledných 5,8 sekund. Naproti tomu nová pohonná jednotka nabízí nižší hladinu emisí CO2 než verze GS 430. Snížení činí 11g/km na hodnotu 258 g/km. Nový agregát V8 byl doplněn dvojitým sacím kanálem nad motorem s kompaktními vložkami vzduchových filtrů a systémem ACIS (akusticky ovládaný sací systém) jenž optimalizuje přípravu směsi paliva se vzduchem. Systém D-4S (stechiometrická technologie přímého vstřikování paliva) je celosvětově jediným systémem vstřikování paliva v automobilech, kde jsou použity dvě vstřikovací jednotky na válec a kombinuje tak přímé i nepřímé vstřikování paliva do válce. Ten doplňuje systém Lexus Dual VVT-i (inteligentní proměnné časování ventilů). D-4S spojuje přednosti vstřikování do sacího kanálu s přímým vstřikováním, a tak dosahuje vyššího výkonu motoru při nižších emisích škodlivin.

Proměnné časování ventilů snižující kompresní ztrátu, optimalizované pro ventily sání i výfuku, používá technologii VVT-iE, což je celosvětově první elektricky řízený systém proměnného časování ventilů pro vačkové hřídele sacích ventilů. Dále zlepšuje výkon motoru v celém rozsahu otáček motoru i pracovních teplot.

K plnému využití výkonnostního potenciálu nové jednotky V8 přispívá zejména její spojení s osmirychlostní automatickou převodovkou, jedinou svého druhu na světě. Pozoruhodně lehké a kompaktní provedení s nejširším rozsahem převodových poměrů ve své třídě stojí za bezkonkurenční kombinací výkonu a hospodárností provozu. Nový systém hydraulického ovládání zajišťuje výrazně rychlejší změnu převodových stupňů, kterou však řidič prakticky není schopen rozpoznat. Díky podstatnému snížení hluku a vibrací je nová převodovka nejkultivovanějším a nejtišším ústrojím, jaké kdy Lexus vyvinul.

Sportovní dynamika jízdy: Systém aktivních stabilizátorů

Pro verze GS 460 a GS 450h se nyní nabízí systém aktivních stabilizátorů ve spojení s pneumatikami typu run flat. Jsou zde použity stabilizátory s proměnným zkrutem, které omezují naklánění karoserie při průjezdu zatáčkami s vyšší přesností řízení, bez jakýchkoli dopadů na pohodlí jízdy v přímém směru, kterým jsou vozy Lexus proslulé.

Systém byl v Evropě poprvé představen ve voze LS 600h. Jeho hlavní částí je akční člen umístěný uprostřed na stabilizátorech vpředu i vzadu. Akční člen je složen z bezkontaktního stejnosměrného motoru a redukčního převodu, který je schopen vyvinout krouticí moment na levou i pravou část tyče stabilizátoru. Elektronická řídicí jednotka systému vypočte požadovaný krouticí moment pro točivý pohyb vozu na základě informací z čidla úhlu natočení kol v kombinaci s rychlostí vozu. Krouticí síla použitá nezávisle na tyčích stabilizátorů vpředu i vzadu snižuje náklon karoserie, a tak přispívá k lepší stabilitě vozidla, výtečným jízdním vlastnostem při průjezdu zatáčkami a lepší agilnosti vozidla díky přesnější odezvě řízení. Systém aktivních stabilizátorů se na trati bez zatáček nepoužívá, což se podílí na nižší spotřebě energie.

GS 300

Model GS 300 se nabízí se zcela novými koly o rozměru 17 a 18 a je standardně vybaven systémem AVS (adaptivní odpružení). Díky AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS 300 s využitím různých nastavení tlumičů: ‘Normal’ pro běžnou jízdu, nebo ‘Sport’ zajišťující lepší ovladatelnost a kontrolu nad náklonem karoserie. AVS v obou režimech automaticky a nepřetržitě přizpůsobuje odpružení kol, a to na všech čtyřech kolech nezávisle.

Model GS 300 je rovněž standardně vybaven nejmodernějším systémem Lexus VIDM (integrované řízení dynamiky vozu) přispívající k lepším jízdním vlastnostem, řízení trakce a stabilitě vozidla. Čidla VDIM rozmístěná po celém vozu dodávají komplexní stavové údaje, které slouží systémům aktivní bezpečnosti jako jsou ABS (brzdy s protiblokovacím systémem), EBD (elektronické rozdělování brzdné síly), TRC (řízení trakce) a VSC (systém řízení stability vozu), společně s elektronickým posilovačem řízení (EPS).

Další zlepšení aerodynamických vlastností vozu přispělo ke snížení celkových emisí CO2 téměř o 4 %, nyní tedy činí 226 g/km.

Úpravy designu

Modernizovaná modelová řada GS těží z mnoha jemných vylepšení vnějšího i vnitřního provedení vozu. V exteriéru byly provedeny opatrné, nicméně zřetelné změny v provedení masky chladiče a světlometů, ukazatele směru se přesunuly do vnějších zpětných zrcátek, byl snížen zadní nárazník kvůli lepší aerodynamice a v nabídce barev se nově objevila verze „černý opál“, nabízená výhradně pro vozy GS 450h s hybridním pohonem.

V interiéru byla vylepšena kulisa řadicí páky, spínače a ukazatele na přístrojové desce, byla doplněna zdířka pro připojení dalšího audio přehrávače, pro modely GS 460 a GS 450h je nyní ve standardní výbavě kožený potah sedadel a volitelně se nabízí kožená sedadla s povrchovou úpravou semi-anilin.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

VIDEO – Lexus UX, RX – Ženeva...

Co je nového u automobilky Lexus se na ženevském autosalonu ptal moderátor Viktor Tamayo ředitele zastoupení Lexus ČR, pana Martina Pelešky.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

VIDEO – Lexus NX, Lexus CT 200h...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Lexus přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.