Výkupní ceny českých ojetin budou v příštích měsících pravděpodobně klesat

Výkupní ceny ojetých vozů negativně ovlivňuje dovoz vraků ze zahraničí.

Vyplývá to z průzkumu společnosti Auto ESA

– která se zabývá nákupem a prodejem ojetých vozů. Podle tohoto průzkumu mohou výkupní ceny ojetin poklesnout v průběhu roku až o 10 %. Na vině je podle zástupců společnosti nejen sezónnost, ale především přetlak dovážených nekvalitních ojetin ze zahraničí. Počet dovezených ojetých vozů totiž podle SDA stoupl v prvním pololetí, oproti srovnatelnému období loňského roku, o 13.637 kusů. Z celkového počtu 72.538 dovezených ojetin bylo navíc plných 7.825 vozů starších 15ti let.

Ředitel strategického rozvoje Auto Esa Pavel Foltýn zdůrazňuje:

„Na český trh ojetých vozidel neustále proudí desítky tisíc ojetin ze zahraničí, které negativně ovlivňují nejen průměrné stáří českého vozového parku, ale také výkupní ceny ojetin od českých majitelů,“ Podle Svazu dovozců automobilů bylo za období leden – červen 2015 dovezeno do České republiky 72.538 ojetých vozidel. Přitom za srovnatelné období roku 2014 to bylo „pouze“ 58.901 vozů. Mnoho nepoctivých dovozců navíc přiváží do České republiky stará a nekvalitní vozidla, u kterých přetáčí tachometry. Mnohdy až o stovky tisíc kilometrů. Takové vozy se pak v České republice vykupují a prodávají za cenu až deset procent pod trhem.“

Podle Foltýna má právě tato situace vliv

– na prodejní a tedy i výkupní ceny ojetin napříč celým trhem. Společnost Auto ESA proto v roce 2015 výrazně omezila výkupy vozidel od individuálních dovozců a jednoznačně podporuje výkup vozů původem z České republiky. „Vozy z individuálních dovozů nepřesahují 3 % celkové nabídky a většinou se jedná o specifické vozy, například sportovní nebo individuálně upravené,“ říká Foltýn.

Zákazníci českých autobazarů nejčastěji žádají vozy s českým původem

– a jasnou servisní historií. Výkupní cenu takových vozů však může srážet právě nabídka neprověřených a nekvalitních vozů se stočeným tachometrem ze zahraničního dovozu. Jednoduše proto, že i prodejní cena těchto vozů je o několik procent pod trhem. Podle Foltýna by situaci velmi pomohlo, kdyby při přihlašování zahraničního vozidla do českého registru motorových vozidel musel žadatel předložit doklady potvrzující stav ujetých kilometrů. „V praxi by to mohl být například originál servisní knížky, nebo třeba výpis ze servisní databáze konkrétního vozu,“ doplňuje Foltýn.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi e-tron Sportback

SUV ve stylu kupé z rodiny e-tron: Audi...

Sportovně elegantní design a ještě vyšší hospodárnost, cx pouhých 0,25 Nejvyšší výkon 300 kW, dojezd až 446 kilometrů* podle WLTP Nové digitální světlomety Matrix LED poprvé u sériové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES ELEKTRIFIKUJE S E-TENSE PAŘÍŽ!

E-DS WEEK 2019: DS AUTOMOBILES...

Po dobu tří týdnů pařížský hotel Molitor bude hostit společnost DS Automobiles. Tento ikonický avantgardní prostor odstartuje strategii elektrifikace této značky prostřednictvím modelů DS 3...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in SUV, kterou představí na autosalonu v LA

Hyundai zveřejnil náhled studie plug-in...

Koncepční SUV ztělesňuje inovativní design ekologického kompaktního SUV s emocionálním nábojem vizionářského crossoveru do města Studie SUV bude mít hybridní pohon s možností vnějšího...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT zakládá obchodní jednotku pro podporu městské mobility a představuje koncepční motocykl e-Scooter

SEAT zakládá obchodní jednotku pro...

SEAT Urban Mobility se zaměří na vývoj řešení pro městskou mobilitu Společnost představuje koncepční motocykl e-Scooter se 100% elektrickým pohonem SEAT vystavuje koncept nové elektrické...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až desetinásobně. Poměr má změnit podpora státu i počet plniček

Ekologická auta? Evropa nad ČR vede až...

Rozdíl v zájmu o alternativní pohony ve firmách je mezi Evropou a Českou republikou propastný. Zatímco v Evropě se nějaké alternativní vozidlo nachází ve 21 procentech firemních autoparků,...