Nový vznětový pětilitrový desetiválec VW TDI se objeví příští rok pod kapotou luxusního sedanu VW a bude pohánět i připravovaný model kategorie SUV. Pro vstřikování paliva do válců využívá systém „čerpadlo-tryska“ a vyniká velmi kompaktní stavbou a nízkou hmotností. Například kliková skříň je odlita z hliníku.
Pozoruhodné výkony nového turbodieselu 5.0 V10 TDI (výkon 230 kW/313 k, točivý moment 750 Nm) si vynutily i vývoj speciálního převodného systému, který umožňuje plné využití špičkových parametrů. Pro chystané modely s motorem 5.0V10 TDI konstruktéři VW připravili vyspělé převodovky a systémy pohonu všech kol.
První osobní automobil VW se vznětovým motorem – Golf diesel o výkonu 37 kW/50 k, představený v roce 1976 – odstartoval velmi úspěšnou kapitolu zavádění hospodárných vznětových agregátů VW. Díky neustálému vývoji a zavádění vyspělých technologických prvků, jako např. turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, přímého vstřikování paliva do válců, sdružených jednotek „čerpadlo-tryska“ atd. patří dnes vznětové motory VW mezi nejlepší agregáty této kategorie. Špičkovým motorem je v současné době čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 110 kW/150 k dodávaný do modelů Golf a Bora.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií