Všestranně variabilní pětimístný až sedmimístný Volkswagen Sharan přijíždí s novými motory a komplexním síťovým propojením

Nyní slaví debut dalekosáhle technicky zdokonalená verze MPV, jehož bylo v aktuální generaci prodáno více než 200 000 vozů a celkově více než 800 000 vozů.

1vwshbok900

1vwshpall900

Novinkou ve výbavě nového modelu Sharan jsou četné komfortní a asistenční systémy

Mnohé z těchto systémů slaví v segmentu modelu Sharan premiéru. Volkswagen – s modelem „VW Bus“ vynálezce kompaktního MPV – navíc kompletně aktualizoval nabídku informačních a zábavních systémů, které nabízejí nejvyšší míru konektivity, protože poprvé zahrnují také systémy „MirrorLink™“, Apple „CarPlay™“ a Google „Android Auto™“ (Apple „CarPlay“ a Google „Android Auto“ nebudou na českém trhu funkční, jelikož výrobci mobilních telefonů zatím nejsou tak daleko).

Nové motory v modelu Sharan

– spotřebují až o 14,3 procenta méně paliva a všechny splňují emisní normu Euro 6. Paleta motorů zahrnuje dvě zážehové jednotky TSI (ty na českém trhu nejsou v nabídce) a tři turbodiesely TDI. Ve všech případech se jedná o výkonné a zároveň úsporné čtyřválce se čtyřmi ventily na válec, přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním.

Motory TSI

– poskytují nejvyšší výkon 110 kW/150 k a 162 kW/220 k (plus 20 k). Motor o výkonu 150 k ve spojení se sériově dodávanou mechanickou převodovkou spotřebuje průměrně pouhých 6,4 l/100 km. Jednotky TDI jsou nabízeny ve výkonových stupních 85 kW/115 k (tato varianta není v plánu pro český trh), 110 kW/150 k (plus 10 k) a 135 kW/184 k (plus 7 k).

Verze TDI

– s výkonem 115 k a 150 k v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou vystačí s pouhými 5,0 l/100 km. Všechny vznětové motory jsou doplněny katalyzátorem SCR. Všechny varianty modelu Sharan jsou navíc sériově vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací kinetické energie. S ohledem na rozměry vozidla je pozoruhodné, že všechny verze TDI bez výjimky dosahují třídy hospodárnosti A. Až na nejnižší výkonovou verzi turbodieselu mohou být všechny agregáty kombinovány s automatizovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, která nově umožňuje také úsporný režim setrvačné jízdy (odpojení motoru od převodovky při uvolnění pedálu plynu). V případě vrcholného motoru o výkonu 220 k je DSG součástí sériové výbavy. Motor TDI s výkonem 150 k, je alternativně nabízen ve verzi 4MOTION s pohonem všech kol.

Další zvýšení komfortu a bezpečnosti nabízejí nové asistenční systémy

K sériové výbavě patří multikolizní brzda. Na přání upozorňuje systém pro sledování situace před vozem Front Assist řidiče na velmi malý odstup od vpředu jedoucího vozidla a v případě potřeby vyvolá brzdný zásah. Funkce nouzového brzdění City, integrovaná do systému Front Assist, je aktivní při rychlosti jízdy do 30 km/h a v případě rizika kolize zahájí automaticky maximální brzdění, aby zabránila nehodě, resp. minimalizovala intenzitu nárazu. Poprvé je ve velkém MPV značky Volkswagen nabízen také adaptivní tempomat ACC. Elektrická parkovací brzda je s okamžitou platností rozšířena i ve verzích s mechanickou převodovkou o funkci Auto Hold, která zabraňuje pohybu stojícího vozidla a zpětnému pohybu při rozjezdu ve svahu. Na přání jsou k dispozici další novinky v podobě třetí generace parkovacího asistenta (asistované zaparkování vozu i vyjetí z parkovacího místa), jakož i asistenta pro sledování slepého úhlu (Blind Spot upozorňuje při změně jízdního pruhu na vozidla ve slepém úhlu) s asistentem pro couvání z parkovacího místa (upozorňuje na vozidla přijíždějící ze stran).

Druhá generace modulárních informačních a zábavních systémů

Kompletně modernizovaná nabídka modulů informačních a zábavních systémů s dotykovým displejem zahrnuje sériově 6,5“ systémy „Composition Media“ a „Discover Media“ (včetně navigačního systému). MPV tak nabízí nejvyšší míru konektivity, protože může být nově vybaveno funkcemi Car-Net „App-Connect“ a „Guide & Inform“. Za označením „App-Connect“ se ukrývají rozhraní pro chytré telefony „MirrorLink™“, „Android Auto™“ (Google) a „CarPlay™“ (Apple), jejichž prostřednictvím jsou do informačního a zábavního systému nahrávány nejrůznější aplikace – Apple „CarPlay“ a Google „Android Auto“ zatím nejsou na českém trhu funkční. Do nabídky internetových služeb Volkswagen „Guide & Inform“ patří mimo jiné nejaktuálnější dopravní zpravodajství s hlášením dopravních kolon, informace o volných parkovacích místech v okolních parkovacích domech a odkazy na cenově nejvýhodnější čerpací stanice. Informační a zábavní systém „Discover Media“ může být navíc propojen s novou aplikací „Media Control“, jejímž prostřednictvím mohou uživatelé využívat přes WLAN a tablet funkce, jako je navigace nebo přehrávač multimediálních souborů.

Optimalizovaný exteriér a interiér.

Exteriér modelu Sharan dostal v detailech ostřejší rysy. Zadní světlomety, nyní s technikou LED, se vyznačují výrazným světelným designem. Kromě toho byla rozšířena nabídka kol, která zahrnuje mimo jiné nová 16“ kola z lehké slitiny typu „Jakarta“, a zákazníci mají na výběr dvě nové barvy karoserie (metalické laky „modrá Hudson Bay“ a „červená Crimson“). Zdokonalen byl rovněž interiér. Přístrojovou desku a výplně dveří zušlechťují tři nová ozdobná obložení v provedeních „platinově stříbrná (v sériově výbavě linie „Trendline“, která pro český trh není v plánu), „klavírní černá“ (sériová výbava linie „Highline“) a „lesklý dub“ (výbava na přání pro „Comfortline“ a „Highline“). Ergonomii optimalizují zdokonalené volanty a masážní funkce dodávaná na přání pro sedadla nastavitelná ve 12 směrech.

Sharan je nabízen ve verzích s 5, 6 nebo 7 sedadly

– vždy se dvěma posuvnými bočními dveřmi. Stejně jako kdysi první „VW Bus“ byl i Sharan koncipován v souladu s principem „podřízení tvaru funkci“, aby bylo možné realizovat dokonale využitelný a velmi velký vnitřní prostor. Díky jasnému a preciznímu designu a atraktivním proporcím se Sharan vyznačuje suverénním a nezaměnitelným vzhledem. MPV má vnější délku 4854 mm, výšku 1713 mm (bez podélných střešních nosičů) a šířku 1904 mm (s vnějšími zpětnými zrcátky 2081 mm). Výsledkem je dynamická souhra proporcí a působivý celkový dojem. Sharan patří mezi nejúspěšnější MPV své třídy. Důvodem je jeho velká variabilita a mimořádně dobrá nabídka prostoru. Samostatná sedadla ve druhé a třetí řadě lze snadno složit do podlahy díky konceptu Easy Fold s jednoduchým sklopným mechanismem. Tím je zaručena maximální variabilita. Zadní sedadla ve druhé řadě jsou navíc podélně posuvná a mají sklon opěradla nastavitelný v rozsahu 20 stupňů. Fakta, jako jsou dvě integrované dětské sedačky, až devět airbagů, 33 odkládacích prostorů a pozoruhodný objem zavazadlového prostoru až 2430 litrů, hovoří rovněž samy za sebe. Sharan se kromě toho vyznačuje i ve své nejnovější podobě onou vysokou úrovní kvality, dokonalou ergonomií a intuitivní ovladatelností, díky nimž se stal nejúspěšnějším německým MPV své třídy.

Osm důležitých faktů o novém modelu Sharan:

  1. Nové přeplňované motory jsou až o 14,3 procenta úspornější; nejhospodárnější model spotřebuje pouhých 5,0 l/100 km.
  2. Všechny motory (115 k až 220 k) splňují emisní normu Euro 6.
  3. Zcela nová nabídka informačních a zábavních systémů.
  4. Dokonalé síťové propojení díky systémům „Android Auto™“ (Google), „CarPlay™“ (Apple), „MirrorLink™“ a „Volkswagen Car-Net“.
  5. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti zajišťuje systém sledování slepého úhlu (Blind Spot; na přání ve spojení se systémem Lane Assist), asistent pro couvání z parkovacího místa a multikolizní brzda.
  6. Pro model Sharan jsou poprvé nabízeny také adaptivní tempomat ACC a Front Assist s funkcí nouzového brzdění City.
  7. Nové zadní světlomety LED a 16“ kola z lehké slitiny.
  8. K výrazně vyšší kvalitě interiéru přispívají ušlechtilejší ozdobné prvky a materiály a zdokonalené přístroje.

 TSI 110 kW/150 k

  • Spotřeba paliva v l/100 km: město 7,1 – 7,9/mimo město 5,9 – 5,5/kombinovaná 6,7 – 6,4; kombinované emise CO2 v g/km: 157 – 148; třída hospodárnosti: B

TDI 85 kW/115 k

  • Spotřeba paliva v l/100 km: město 6,1 – 6,0/mimo město 4,6 – 4,5/kombinovaná 5,1 – 5,0; kombinované emise CO2 v g/km: 132 – 130; třída hospodárnosti: A

TDI 110 kW/150 k

  • Spotřeba paliva v l/100 km: město 6,1 – 5,9/mimo město 4,7 – 4,5/kombinovaná 5,2 – 5,0; kombinované emise CO2 v g/km: 137 – 130; třída hospodárnosti: A

TDI 135 kW/184 k

  • Spotřeba paliva v l/100 km: město 6,7 – 6,1/mimo město 4,8 – 4,5/kombinovaná 5,3; kombinované emise CO2 v g/km: 139 – 138; třída hospodárnosti: A

TDI 110 kW/150 k 4MOTION

  • Spotřeba paliva v l/100 km: město 6,8 – 6,7/mimo město 5,1 – 5,0/kombinovaná 5,7 – 5,6; kombinované emise CO2 v g/km: 147 – 146; třída hospodárnosti: A

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen otevřel v pondělí 6. listopadu ve Wolfsburgu nové centrum WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum), vybudované v rámci dosud největší modelové a technické ofenzivy značky

Volkswagen otevřel v pondělí 6....

WEZ s aerodynamickým tunelem a dalšími pracovišti pro zvyšování hospodárnosti vozidel patří mezi nejmodernější a nejefektivnější centra svého druhu v automobilovém průmyslu. WEZ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří tým BARTH Racing v nadcházející Rallye Dakar 2018

Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří...

Dva vozy Crafter 4Motion v barvách týmu BARTH Racing se zúčastní legendární Rallye Dakar 2018 jako doprovodná vozidla. Prezentace týmu na akci BARTH DAY 11. listopadu v Pardubicích  Volkswagen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v příštím roce 2018 nejslavnější závod do vrchu

Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v...

Volkswagen oznámil, že vyvíjí závodní automobil s elektrickým pohonem, s nímž se postaví na start nejslavnějšího závodu do vrchu na světě – legendárního Pikes Peaku ve Spojených...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký autodrom obohatil vozový park o zcela nový elektromobil Volkswagen Golf

Mostecký autodrom obohatil vozový park o...

Mostecký autodrom  nový elektromobil bude využívat pro kurzy bezpečné jízdy.  V pátek 13.října převzal symbolický klíč od elektromobilu – z rukou jednatele a generálního ředitele...