Vše pro Brouka!

Od půlky června můžete na Discovery Channel sledovat v pořadu Krize Brouka osudy party lidí, která žije restaurováním starých Brouků.

Ale i v České republice existují nadšenci, kteří svůj život zasvětili jedinému domácímu mazlíčkovi – Broukovi. Patří mezi ně třeba pan Dudík, který před několika lety v Olomouci rozběhl vlastní dílnu.

Vše pro Brouka!
Vše pro Brouka!
Vše pro Brouka!

Kdy jste se začal zajímat o auta a proč jste si oblíbil zrovna Brouky?

Vztah k autům a motorům mám už od střední školy. Kamarád z vojny vlastnil Brouka , požádal mě, jestli bych mu ho upravil na sraz. To se dozvěděl kamarád kamaráda, který měl brouka a bus a chtěl totéž. Opravy se tenkrát v dost šibeničním termínu zvládly, a tak jsem byl pozván jako host těmito broukaři na sraz v Jindřichově Hradci. Tak jsem se vlastně dostal mezi broukaře.

Tenkrát jsem pracoval v opravárenské firmě, která nebyla specializovaná na brouky, ale po dohodě s majiteli mi bylo umožněno v omezené míře brouky opravovat. Zájem o opravy a později o celkové repase byl velký, a tak se začala broukařská sekce ve firmě postupně rozšiřovat.

V roce 2002 jsem si založil vlastní firmu už se specializací na VW brouk, bus, Karman Ghia, prostě všechny typy se vzduchem chlazeným motorem.

Jak vypadá taková „broučí“ dílna?

Jsme malá firma se dvěma zaměstnanci. Jsou u brouků už hodně dlouho, znají dobře všechny typy, pamatují si všechny detaily aut, které kdy ve firmě byly. Moje sestra má na starosti veškerou administrativu, účetnictví a v poslední době i obchod s náhradními díly. Náplní naší práce je běžný servis, celkové repase všech typů VWT1-T3, stavba, repase a seřizování všech typů vzduchem chlazených motorů VW. Prodáváme také náhradní díly.

Celková repase trvá asi 3 měsíce, pokud dodrží termíny subdodavatelé, hlavně lakovny. Zákazník si buď dodá vlastní auto, které chce repasovat, nebo podle požadavků auto dodáme my. Řekne, jak by si auto po repasi představoval, vybere si barvu laku, barvu a provedení čalounění, doplňky, obsah a zpracování motoru. Průběžně dodáváme zákazníkovi fotodokumentaci prací a aktuálního stavu auta.

Naši dílnu vyhledávají různí lidé – Hippies i manageři. Jednak jsou to ortodoxní broukaři, hlásící se ke stylu 60. let, ale také majitelé, ředitelé a manažeři velkých firem, pro které je jízda broukem relaxací – protože Broukem se nespěchá. Přichází k nám také firmy, které si ho pořizují jako reklamní vozidlo. Někteří z nich jsou ochotní investovat do Brouků veškeré své finance.

Jaká byla nejzajímavější zakázka?

Z našeho pohledu je třeba zajímavá stavba motoru do Porsche 356, motory do rogala, zprovoznění repliky Mercedes SLK z roku 1925, která byla na podvozku brouka, nebo stavby a úpravy motorů do tříkolek.

Nejradši máme typy z 60. let, brouky, busy, VW TL, pokud možno laděné do originálu. Ale náš zákazník, náš pán – děláme především na zakázky a všem věnujeme bez rozdílu stejnou péči. Máme rádi každé auto, které momentálně opouští naši dílnu a odváží si jej spokojený zákazník.

Máte nějaké jiné koníčky kromě Brouků? A máte na ně vůbec čas?

Na koníčky moc času opravdu nezbývá – a hlavním koníčkem jsou samozřejmě Brouci. Věnuji se cyklistice a závodům MTB, jezdím na ně většinou bez řádného tréninku, na ten není čas, ale na závodech si výborně vyčistím hlavu.

Účastníte se nějakých akcí, třeba sjezdů, výstav nebo jarních výjezdů?

V ČR existují broukařské kluby, které pořádají srazy a výjezdy, tyto srazy ale rozhodně nejsou komerční záležitostí, je to pouze setkání podobně postižených lidí. Pořádají se tam různé soutěže o nejhezčího brouka, jízdy zručnosti a pod. Občas na nějaký sraz také jedeme, ale většinou není čas, protože právě před srazy bývá nejvíc práce.

Spolupracujeme také s anglickou firmou VWheritage a Street style and Power. Dodávají nám náhradní díly, v poslední době z časových důvodů využíváme i jejich nabídky polomotorů Remtec, které využíváme při stavbě klasických motorů.

Plánujete do budoucna třeba rozšíření dílny?

Práci máme naplánovanou až do poloviny roku 2010 – máme sjednané zakázky na celkové repase. Uvažujeme o rozšíření dílenských prostorů a také o stavbě lakýrnického boxu, protože spolupráce s lakovnami je největší kámen úrazu naší činnosti.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se společným podnikem Volkswagen Group China a JAC

SEAT podepsal smlouvu o spolupráci se...

SEAT se stane podílníkem ve firmě založené společnostmi Volkswagen Group China a JAC a ve společném podniku bude vedoucí značkou koncernu Španělský výrobce automobilů se bude aktivně podílet...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy odhalí na veletrhu Caravan Salon 2018 nový kempinkový vůz

Volkswagen Užitkové vozy odhalí na...

Nový kempinkový vůz na základě modelu Crafter s vysokou střechou, spací zónou v zadní části a koupelnou Sériově vyráběný model vychází z konceptu California XXL, představeného...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flexiauto: nový projekt sdílení elektromobilů pro firmy

Flexiauto: nový projekt sdílení...

Innogy a skupina Auto Palace otestují sdílení 15 elektromobilů Elektromobil jako netradiční zaměstnanecký benefit i mobilní prostředek propagace firmy Pilotní projekt je určený pro firmy z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako originální výbava pro nový Volkswagen Touareg

Pneumatiky Goodyear budou sloužit jako...

Společnost Goodyear oznamuje, že několik řad jejích letních, zimních a celoročních pneumatik bylo schváleno jako originální výbava pro nový model Volkswagen Touareg. Goodyear dokázal naplnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO...

Tato úloha ukazuje důvěru vedení koncernu Volkswagen v kompetence týmu ŠKODA AUTO ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii Technický vývoj bude...