Volkswagen testoval luxusní limuzínu Phaeton v arktických mrazech

Pneumatické zavěšení kol garantuje vysoký komfort i suverénní jízdní vlastnosti.

Laponsko, nejsevernější část Švédska, si automobilka Volkswagen vybrala jako jednu z lokalit, ve které proběhlo komplexní testování luxusní limuzíny Phaeton, který se na trhu objeví na podzim tohoto roku. V blízkosti polárního kruhu, dva tisíce kilometrů od Wolfsburgu, se v arktických podmínkách ověřovaly vlastnosti pneumatického zavěšení kol a čtyřzónové klimatizační jednotky Climatronic. Klimatické podmínky byly opravdu náročné, což si ovšem – na pohled paradoxně – testovací tým pochvaloval, protože na zasněžených a zledovatělých tratích při teplotách mezi osmi až pětačtyřiceti stupni pod nulou, šlo objektivně posoudit chování vozu a jeho komponentů.


Volkswagen testoval luxusní limuzínu Phaeton v arktických mrazech

Jednou z technických lahůdek nového VW Phaeton je jeho pneumatické zavěšení kol, které zaručuje výborné jízdní vlastnosti i vysoký cestovní komfort – tedy vlastnosti, které budou zájemci o vůz této kategorie oprávněně očekávat. Pneumatické zavěšení kol automaticky přizpůsobuje útlum okamžitému zatížení vozu. Díky tomu zůstává komfort jízdy konstantní bez ohledu na zatížení automobilu a měnící se celková hmotnost vozu se jen minimálně projevuje v jízdních vlastnostech.

Nový VW Phaeton má vpředu vyspělé čtyřprvkové zavěšení kol, vzadu pak nově konstruované zavěšení s lichoběžníkovými rameny. O odpérování se stará čtveřice vzduchových pružin spojených se zásobníkem tlakového vzduchu, tlumení je pak starostí dvouplášťových plynových tlumičů s možností rychlé změny tlumicí charakteristiky za pomoci elektronicky ovládaných ventilů.


Řídicí jednotka pneumatického zavěšení kol přijímá prostřednictvím kapacitní datové sběrnice CAN bus a celé řady čidel informace o aktuální jízdní situaci a bleskurychle jim přizpůsobuje vlastnosti pérování i tlumičů. Řídicí jednotka zavěšení dostává potřebná data nejenom ze čtyř senzorů, které neustále sledují výšku karoserie nad vozovkou a třech senzorů, sledujících zrychlení karoserie, ale také z modulu elektronického stabilizačního programu ESP, řídicí jednotky motoru a převodovky. Komplexní vyhodnocování jízdních stavů a na základě toho bleskově se měnící charakteristiky odpružení a tlumení kol se projevují vysoce komfortní jízdou i na vozovkách s rychle se střídajícím povrchem.


Pneumatické zavěšení kol dokáže nejenom samočinně udržovat stálou světlou výšku vozu bez ohledu na zatížení vozu, ale umožňuje i její změnu. Vedle standardní výšky může řidič ovladačem umístěným za řadicí pákou nastavit o 25 mm zvýšenou polohu zavěšení, která se uplatní při jízdě nižšími rychlostmi po velmi špatných silnicích. Naopak při jízdě po kvalitních komunikacích se po překročení rychlosti 160 km/h zavěšení kol automaticky sníží o 15 mm, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem a snižuje i spotřebu. Kromě třech výšek zavěšení se ovladačem za řadicí pákou nastavuje i jedna ze čtyř charakteristik tlumení – vedle základní také komfortní, sportovní a vysoce sportovní.


Na sněhem a ledem pokrytých uklouzaných silnicích Laponska mohli konstruktéři vozu opravdu detailně doladit vlastnosti všech komponentů podvozku nové limuzíny. Všechny zkoušky pak prokázaly, že Volkswagen Phaeton bude svými jízdními vlastnostmi patřit k absolutní špičce – tento vůz se perfektně ovládá, dokonale vede stopu za všech podmínek a zároveň poskytuje mimořádný cestovní komfort.


Své kvality během náročného testování v Laponsku prokázala také nová čtyřzónová klimatizace Climatronic, která své označení dostala díky schopnosti individuálního nastavování zvolené teploty ve čtyřech různých částech interiéru. Svou optimální teplotu si mohou nastavovat nejenom řidič a jeho spolujezdec na předním sedadle, ale také pasažéři sedící na levém a pravém sedadle vzadu.


Další výhodou klimatizační jednotky Climatronic je nepřímé vedení ochlazovaného nebo ohřívaného vzduchu do zadaných zón prostřednictvím automaticky ovládaných ventilů, které zaručuje naprosto bezprůvanovou výměnu vzduchu. Vzduch mířící do interiéru se nejprve čistí ve dvou prachových filtrech s vložkami z aktivního uhlí. Pak se jeho proud dělí v primárním ventilátoru do dvou základních větví a poté je za pomoci pětadvaceti elektricky ovládaných klapek rozváděn na přesně určená místa interiéru.


Po spuštění systém nejprve v maximálně krátké době nastaví zvolenou teplotu v oblasti předních sedadel. Pro jednotku Climatronic vyvinuli konstruktéři automobilky Volkswagen nový hliníkový výměník, který zaručuje vysokou účinnost celého systému o celkovém výkonu 8,25 kW. Jakmile je dosaženo požadované atmosféry, přechází systém do režimu bezprůvanové ventilace – tradiční výdechy vzduchu v palubní desce se v případě limuzíny Phaeton automaticky uzavírají a překrývá je obložení palubní desky z leštěného dřeva. Potom se už o dodávku vzduchu starají speciálně navržené ventilační pásy rozmístěné skrytě v celém interiéru, které eliminují riziko průvanu.


Nejdůležitějším prvkem celého klimatizačního systému je jeho multifunkční skříň s integrovanými distribučními boxy, které rozvádějí vzduch určené teploty do patřičných míst interiéru. V zájmu rychlého prohřátí vzduchu mířícího k zadním sedadlům jsou do distribučních boxů začleněny také speciální temperovací vložky. Teplotu vzduchu v jednotlivých zónách vozu kontroluje a v případě potřeby upravuje celkem sedm citlivých senzorů.


Velkou pozornost věnovali konstruktéři klimatizační jednotky také zabránění mlžení skel. Po spuštění systému je proto dostatek ohřívaného vzduchu vedený výdechy přímo k čelnímu sklu. To by však mělo nepříjemný dopad v podobě rychlého prohřátí vzduchu v oblasti hlav pasažérů. Vyspělý řídicí systém klimatizační jednotky Climatronic proto pouští vzduch přímo na čelní sklo pouze po nezbytně nutnou dobu, tak, aby nedocházelo k nadbytečnému prohřívání vzduchu u stropu vozu. Navíc je za pomoci infračerveného senzoru neustále sledována teplota čelního skla a v momentě, kdy hrozí riziko, že voda obsažená ve vzduchu v interiéru začne kondenzovat na čelním skle v podobě drobných kapiček rosy, začne klimatizační jednotka Climatronic snižovat vlhkost vzduchu proudícího do interiéru. To, spolu s vyspělým systémem automatické regulace úhlu proudění vzduchu odmrazujícího čelní sklo, garantuje, že čelní sklo limuzíny Phaeton se prakticky nikdy nezamlží a přitom pasažéři cestují vždy v maximálním komfortu a nejsou obtěžováni nepříjemným průvanem.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen otevřel v pondělí 6. listopadu ve Wolfsburgu nové centrum WEZ (Windkanal-Effizienz-Zentrum), vybudované v rámci dosud největší modelové a technické ofenzivy značky

Volkswagen otevřel v pondělí 6....

WEZ s aerodynamickým tunelem a dalšími pracovišti pro zvyšování hospodárnosti vozidel patří mezi nejmodernější a nejefektivnější centra svého druhu v automobilovém průmyslu. WEZ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří tým BARTH Racing v nadcházející Rallye Dakar 2018

Nový Volkswagen Crafter 4Motion podpoří...

Dva vozy Crafter 4Motion v barvách týmu BARTH Racing se zúčastní legendární Rallye Dakar 2018 jako doprovodná vozidla. Prezentace týmu na akci BARTH DAY 11. listopadu v Pardubicích  Volkswagen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v příštím roce 2018 nejslavnější závod do vrchu

Volkswagen s elektrickým pohonem pojede v...

Volkswagen oznámil, že vyvíjí závodní automobil s elektrickým pohonem, s nímž se postaví na start nejslavnějšího závodu do vrchu na světě – legendárního Pikes Peaku ve Spojených...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mostecký autodrom obohatil vozový park o zcela nový elektromobil Volkswagen Golf

Mostecký autodrom obohatil vozový park o...

Mostecký autodrom  nový elektromobil bude využívat pro kurzy bezpečné jízdy.  V pátek 13.října převzal symbolický klíč od elektromobilu – z rukou jednatele a generálního ředitele...