Volkswagen Golf GTI TCR s výkonem 330 koní pro soukromé závodní týmy bude dodáván již od poloviny měsíce března 2016

Verze TCR pro závodní okruhy a Golf GTI Clubsport pro běžné silnice

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Autodesk VRED Professional 2014 SR1-SP7

Nový Volkswagen Golf GTI TCR má ve svém názvu pečeť kvality

Čtyřicet let po představení prvního modelu Golf GTI přichází i verze pro soukromé závodní týmy se zkratkou, která je u výrobce automobilů z Wolfsburgu od roku 1976 symbolem sportovního charakteru, výkonných motorů a maximálního výkonu.

Závodní Golf se těší již od svého prvního představení

– v červenci 2015 velké oblibě, o čemž svědčí skutečnost, že již v polovině ledna byly všechny vozy, určené soukromým týmům pro sezonu 2016, rezervovány. Týmy se mohou s 20 vozy, vyvinutými oddělením Volkswagen Motorsport, účastnit až 16 národních a mezinárodních mistrovství cestovních vozů TCR. Vozy pro mezinárodní mistrovství TCR budou předávány soukromým týmům od 11. března ve španělské obci Abrera u Barcelony. První jízdní porovnání s konkurencí je naplánováno při testovacích jízdách od 14. března ve španělské Valencii na okruhu Ricarda Tormy.

Dynamický vzhled: Golf GTI TCR blízký sériové výrobě ztělesňuje závodní geny

Zkratka GTI (Gran Turismo Injektion) je nejen pečetí kvality, ale i obchodní značkou a identitou. Golf dává již svým vzhledem najevo závodní geny, ať se jedná o 18“ závodní kola, podvozek, který je v porovnání se sériovým Golfem o cca 40 centimetrů širší, nebo markantní zadní spoiler. Všechny tyto prvky slouží navíc optimalizaci jízdních vlastností. Aerodynamicky tvarovaný přední spoiler patří stejně jako zadní spoiler z uhlíkového kompozitu mezi opatření, která optimalizují výkony vozu na závodním okruhu. Bezpečnost jezdce je zajištěna mimo jiné závodním sedadlem s chrániči hlavy, závodním bezpečnostním rámem vnitřního prostoru a bezpečnostní nádrží podle předpisů FIA.

Výkonný a efektivní: motor s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu dosahuje výkonu 330 k

Nový Golf byl pečlivě připraven pro okruhové závody také výkonným řadovým čtyřválcem, sekvenční převodovkou s páčkami pro manuální řazení na volantu a důsledně vyvinutým závodním podvozkem. Volkswagen Motorsport vyvinul tento vůz společně se sportovním oddělením značky SEAT, která přispěla svými značnými zkušenostmi se závodním vozem SEAT Leon Cup Racer. Platforma MQB nabízí stejně jako u sériově vyráběných vozů koncernu Volkswagen i u závodních vozů četné synergie a snižuje náklady na výrobu a provoz cestovního vozu. Přeplňovaný dvoulitrový motor s přímým vstřikováním benzinu je známý z vrcholného sportovního modelu Golf R a jeho závodní verze je vyladěna na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 410 N.m.

Zdařilá premiéra: koncepční vůz prokázal v závodech TCR velký potenciál

Závodní vůz, odvozený ze sedmé generace modelu Golf, již absolvoval úspěšné testy v závodních podmínkách. Tým Liqui Moly Team Engstler nasadil jako kooperační partner v roce 2015 dvě vozidla v mezinárodním mistrovství TCR. Sériové výrobě blízký koncepční vůz prokázal velký potenciál. Již během prvního nasazení na rakouském okruhu Red Bull Ring vyhrál Golf druhý víkendový závod.

Volkswagen Golf GTI Clubsport: nejvýkonnější sériové GTI všech dob k jubileu

Golf GTI slaví své 40. narozeniny nejen na závodním okruhu. Volkswagen uvádí na trh jubilejní edici Golf GTI Clubsport, která je nejvýkonnějším sériově vyráběným modelem GTI všech dob. Volkswagen ji vystavil jako studii v květnu 2015 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, v září byl představen sériový model na IAA ve Frankfurtu. Dvoulitrový motor TSI dosahuje nejvyššího výkonu 265 k – o 35 k více než dosud nejvýkonnější Golf GTI. Další zvláštností přeplňovaného motoru s přímým vstřikováním je funkce zvyšující plnicí tlak, která umožňuje desetiprocentní zvýšení výkonu až na 290 k.

Hlasy k projektu závodního vozu Volkswagen Golf GTI TCR pro soukromé závodní týmy

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport:

„Golf GTI TCR nabízí soukromým závodním týmům možnost účastnit se s výhodnými náklady motoristického sportu s vozem Volkswagen. Týmy kromě toho mohou rozšířit svou účast v motoristickém sportu v četných mistrovstvích TCR jak na národní, tak i na mezinárodní úrovni. Za tím účelem jim dáváme k dispozici optimálně připravené vozidlo. Golf zanechal vynikající dojem nejen při testech, ale prokázal velký potenciál i v závodních podmínkách. Vysoká poptávka soukromých týmů nás velmi potěšila – a potvrdila kvalitu naší práce.“

Eduard Weidl, vedoucí oddělení zákaznického sportu:

„Nasazení závodního vozu Golf GTI TCR soukromými týmy je velkou šancí, kterou Volkswagen v této podobě v motoristickém sportu ještě nikdy neměl. Při technickém vývoji jsme věnovali velkou pozornost minimalizaci provozních nákladů při závodním nasazení. Společně se soukromými týmy budeme nyní čelit výzvě v různých mistrovstvích TCR. Za tím účelem budeme o závodních víkendech k dispozici v roli konzultantů, aby mohl Golf GTI TCR stát na startu vždy dokonale připraven. V mezinárodním mistrovství TCR je navíc se značkou SEAT plánována spolupráce v oblastech servisu, logistiky a zákaznické podpory s cílem maximálně zvýšit efektivitu účasti týmů v závodech.“

Mezinárodní mistrovství TCR – kalendář závodů 2016:

  • 1.4.–3.4. Bahrajn*
  • 22. 4.–24. 4. Portugalsko (Estoril)
  • 6.5.–8. 5. Belgie (Spa-Francorchamps)
  • 20.5.–22.5. Itálie (Monza)
  • 3.6.–5.6. Rakousko (Salzburg)
  • 17.6.–19.6. Německo (Oschersleben)
  • 1.7.–3.7. Rusko (Soči)
  • 26.8.–28.8. Thajsko (Buriram)
  • 16.9.–18.9. Singapur*
  • 30.9.–2.10. Malajsie (Sepang)*
  • 18.11.–20.11. Macao

* V doprovodném programu mistrovství světa FIA Formule 1.

Volkswagen Golf GTI TCR – technické údaje:

Motor:

  • Řadový čtyřválec s přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a intercoolerem, uložený napříč před přední nápravou
  • Zdvihový objem: 1984 cm3
  • Výkon: 243 kW (330 k) při 6200 min-1
  • Točivý moment: 410 N.m při 2500 min-1
  • Vrtání/zdvih: 82,5 mm/92,8 mm
  • Řídicí jednotka motoru: Continental SIMOS

Převodné ústrojí

  • Převodovka: šestistupňová sekvenční závodní, řazení páčkami na volantu
  • Pohon: předních kol se samosvorným diferenciálem s lamelovou spojkou
  • Spojka: vícekotoučová spojka ze slinutého kovu

Podvozek

  • Přední náprava: vzpěry McPherson, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
  • Zadní náprava: víceprvkové zavěšení, nastavitelná světlá výška, rozchod kol a odklon kol, třístupňově nastavitelný příčný zkrutný stabilizátor
  • Řízení: hřebenové řízení s upraveným softwarem a hardwarem
  • Brzdová soustava: kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vpředu i vzadu (průměr 378 mm vpředu, 310 mm vzadu), hliníkové brzdové třmeny (šest pístků vpředu, dva pístky vzadu)
  • Kola/pneumatiky: 10 x 18“; Michelin 27/65×18

Karoserie

  • Konstrukce: vyztužená ocelová karoserie (podle předpisů FIA)

Rozměry

  • Délka/šířka/výška: 4365/1960/1195 mm
  • Rozvor: 2665 mm

Minimální hmotnost

  • 1280 kg (včetně řidiče)

Provozní vlastnosti

  • Zrychlení: 0-100 km/h za cca 5,2 sekundy
  • Nejvyšší rychlost: 230 km/h

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Více možností pro každodenní práci: Výrobci nástaveb vystavují v expozici značky Volkswagen Užitkové vozy na IAA více než 50 inovativních nástaveb

Více možností pro každodenní práci:...

Transporter s novou zvedací plošinou pro vozíčkáře Crafter s celkovou hmotností 5 t poprvé s trvalým pohonem všech kol Další novinky v hale a na venkovní ploše Přeprava osob Společnost...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jára Cimrman ležící, spící, jezdící Crafterem

Jára Cimrman ležící, spící,...

Nový Crafter s Divadlem Járy Cimrmana ročně najezdí 20 tisíc kilometrů Zdeněk Svěrák: „Jára Cimrman by zcela jistě ocenil i motor Crafteru, ačkoliv byl spíš zastáncem motoru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna navýšila prodej aut o třetinu, sází na inovace a širší záběr podnikání

Mototechna navýšila prodej aut o...

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive Před šesti lety byla znovu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ohňostroj novinek v expozici značky Volkswagen Užitkové vozy na výstavě Caravan Salon 2018

Ohňostroj novinek v expozici značky...

Dvojitá premiéra modelu Grand California: kempovací verze modelu Crafter přijde na trh se dvěma délkami a dvěma výškami střechy Vstupní cena pod hranicí 55 000 EUR Volkswagen Užitkové vozy...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jiří Štoček převezme divizi Volkswagen osobní vozy

Jiří Štoček převezme divizi...

Novým vedoucím divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika s.r.o. se stane od 1. září 2018 Jiří Štoček. Zkušený manažer nahradí ve vedení nejúspěšnější...