Volkswagen čeká ve Švédsku jediná rallye sezony, která se jede kompletně na ledu a sněhu (12.-15.února 2015)

Rallye Švédsko je ráj pro fanoušky dokonalých smyků.

Rally Monte Carlo 2015

Do druhého podniku mistrovství světa v rallye FIA WRC

– vstupují Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) s větrem v plachtách. Tři posádky týmu Volkswagen, které zajistily v úvodní soutěži sezony Rallye Monte Carlo historické trojnásobné vítězství soutěžního vozu Polo R WRC, vyjedou v čerstvě zasněženém regionu Värmland na trasu jako první, druzí a třetí v průběžném pořadí celkového hodnocení. Všichni tři jezdci se mohou pyšně ohlížet na pozoruhodnou bilanci v Rallye Švédsko. Ogier/Ingrassia jsou společně s rekordními šampiony Sébastienem Loebem/Danielem Elenou jedinými Středoevropany, kteří kdy ve Švédsku vyhráli – v roce 2013 s Polem R WRC. Zároveň to byl první triumf pro Volkswagen ve WRC. Pro Latvalu/Anttilu je Švédsko jedinou zemí v mistrovství světa, v níž vyhráli už třikrát – v roce 2008, kdy zde zaznamenali své úplně první vítězství v mistrovství světa v rallye, poté v roce 2012 a naposledy v roce 2014 s Volkswagenem. A navíc Andreas Mikkelsen slavil v roce 2014 druhým místem v Rallye Švédsko své vůbec první umístění na stupních vítězů v královské disciplíně rallye sportu.

„Na Rallye Švédsko máme jen ty nejlepší vzpomínky a každý rok

– se na ni velmi těšíme,“ říká Jost Capito, ředitel Volkswagen Motorsport. „Na tuto rallye, v níž jsme, jako tým, slavili své úplně první vítězství, nikdy nezapomeneme. V roce 2013 to byl jeden z našich nejlepších výkonů s vozem Polo R WRC v mistrovství světa v rallye. V uplynulém roce jsme zažívali napínavé souboje o vítězství v rámci týmu Volkswagen a bylo to poprvé, kdy se naši tři jezdci prezentovali jako rovnocenní soupeři bojující o vítězství – včetně našeho ‚juniora‘ Andrease Mikkelsena, který se prosadil v konkurenci Sébastiena Ogiera a Jari-Mattiho Latvaly. To všechno je však historie a my opět uděláme všechno proto, abychom byli úspěšní i v roce 2015. V Rallye Švédsko nás ještě nikdo neporazil. A byli bychom rádi, aby tomu tak bylo i nadále.“

Na plný plyn a ve smyku – fantastické podmínky ve värmlandských lesích

Vítejte v zimním Thunderlandu. Žádná jiná rallye není mezi jezdci týmu Volkswagen tak oblíbená jako Rallye Švédsko. Speciální švédské hroty na úzkých soutěžních pneumatikách Michelin zajišťují na ledu a sněhu větší přilnavost, než na jakou jsou posádky zvyklé ze šotoliny. Loterie při volbě pneumatik jako na Rallye Monte Carlo? To tady nehrozí. Protože na výběr je tu jen tento jediný typ pneumatik. Vnější podmínky jsou navíc většinou mimořádně stálé, a jezdci tak mohou ve velké míře důvěřovat úrovni adheze. Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen jsou navíc na tomto terénu doma. Nejlepší zprávy před nadcházející Rallye Švédsko přináší kromě toho předpověď počasí. Krátce před Rallye Švédsko vytvořilo vydatné sněžení ve värmlandských lesích fantastické podmínky.

6,5 milimetru pro maximální přilnavost: švédské hroty jsou pro smyky ideální

Nové pneumatiky Michelin X-Ice North 3 budou nasazeny pouze ve Švédsku. Jsou nesmírně důležité, protože vytvářejí spojení mezi vozem WRC a zasněženým, resp. zledovatělým povrchem soutěžní tratě. Pneumatiky se švédskými hroty byly pro rok 2015 opět zdokonaleny. V porovnání s pneumatikami na asfalt a šotolinu jsou užší. Ovšem to nejdůležitější vyčnívá 6,5 mm nad úroveň dezénu – celkem 380 hrotů, které se do sněhu a ledu doslova zadrápnou. Odolávají jak teplotám až minus 25 °C, tak i extrémně vysokým rychlostem. Rallye Švédsko patří mezi podniky mistrovství světa, jejichž průměrná rychlost je nad hranicí 100 km/h. V roce 2014 byla nejrychlejší rychlostní zkouškou švédské rallye RZ „Rämmen“ s průměrem 117,69 km/h. „Rämmen“ se v roce 2015 pojede v sobotu jako dvanáctá a šestnáctá rychlostní zkouška.

Výlet do Norska, domácí prostředí pro Andrease Mikkelsena

Rallye Švédsko 2014 byla pro Andrease Mikkelsena definitivním průlomem a tento jezdec očekává soutěž v domácím prostředí, v němž bude motivován obrovským povzbuzováním svých fanoušků, s velkými ambicemi. Trasa povede již v pátek z regionu Värmland přes hranice do Norska, rodné země pětadvacetiletého jezdce. Tady vstoupí jezdecká esa mistrovství světa v rallye převážně na panenskou půdu. RZ „Röjden“, v níž se účastníci dostanou do Norska, se jela naposledy v roce 2011 opačným směrem, a bude tak pro jezdce a spolujezdce novinkou. Také RZ „Finnskogen“ je považována za novou, protože se jen zčásti shoduje se stejnojmennou RZ z minulého roku a posádky pojedou i v tomto případě v opačném směru. Pouze RZ „Kirkenær“, která se jede rovněž na norské straně hranice a je se svými navršenými sněhovými stěnami a tisíci diváky největší arénou pro fanoušky v mistrovství světa v rallye, je téměř identická s loňskou verzí.

Ve Švédsku ovšem jezdce čekají důvěrně známé úseky.

Sobotní a nedělní RZ budou v porovnání s předchozím rokem téměř beze změn. A to je dobře, protože „Fredriksberg“, „Rämmen“, „Hagfors Sprint“, „Lesjöfors“ a „Värmullsåsen“ jsou skutečně klasickými rychlostními zkouškami, které tvoří páteř Rallye Švédsko. Jedna rychlostní zkouška však i mezi nimi stále vyniká a bez ní by byla Rallye Švédsko nemyslitelná: „Vargåsen“ s proslulým a zároveň obávaným „Colinovým skokem“. Zde jsou nejlepší skokanské výkony odměňovány cenou „Colin’s Crest Award“ – tato trofej nese název po vždy odvážném jezdci Colinu McRaeovi. Držitelem rekordu je od roku 2014 mistr světa Sébastien Ogier s 41 metry.

Nové trasy představují na Rallye Švédsko

– 102,38 z celkových 308,00 kilometrů rychlostních zkoušek – to je téměř přesně jedna třetina (33,2 procenta). Všechny se jedou v pátek. V Norsku je stadionová rychlostní zkouška „Kirkenær“ jedinou rychlostní zkouškou, která se jela již v roce 2014. Ve Švédsku je nových 11,7 kilometru rychlostní zkoušky „Torsby“, naproti tomu 3,06 kilometru je známo z minulého roku. Trať všech ostatních rychlostních zkoušek zůstává stejná – především v sobotu a neděli.

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship):

– jezdců

1. Sébastien Ogier, 25 bodů; 2. Jari-Matti Latvala, 19; 3. Andreas Mikkelsen, 15; 4. Mads Østberg, 12; 5. Thierry Neuville, 10; 6. Dani Sordo, 8; 7. Elfyn Evans, 6; 8. Sébastien Loeb, 6; 9. Kris Meeke, 4; 10. Martin Prokop, 2.

– spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 25 bodů; 2. Miikka Anttila, 19; 3. Ola Fløene, 15; 4. Jonas Andersson, 12; 5. Nicolas Gilsoul, 10; 6. Marc Martí, 8; 7. Daniel Barritt, 6; 8. Daniel Elena, 6; 9. Paul Nagle, 4; 10. Jan Tománek, 2.

– konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 43 bodů; 2. Hyundai Shell World Rally Team, 27; 3. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 12; 4. M-Sport World Rally Team, 12; 5. Jipocar Czech National Team, 6; 6. F.W.R.T., 1.

Více na:

www.volkswagen.cz  a www.facebook.com/VolkswagenCR

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Trh s ojetými vozy v květnu navázal na nízké dubnové ceny

Trh s ojetými vozy v květnu navázal na...

Kromě příznivých cen roste počet inzerovaných ojetin a zvyšuje se počet dieselových automobilů dovážených k nám ze zahraničí Aktuální ceny ojetých automobilů, které v dubnu zaznamenaly...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová aplikace Volkswagen Connect přináší konektivitu majitelům starších vozů

Nová aplikace Volkswagen Connect...

Jediným hardwarovým požadavkem je zařízení DataPlug Užitečné funkce pro cestování, nouzové situace i servis Snadné a levné řešení konektivity pro starší vozy Volkswagen nabízí svým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní milník: 100 000 kempinkových vozů California „Made in Hannover“

Výrobní milník: 100 000 kempinkových...

Nejúspěšnější kempinkový vůz ve své třídě Výroba v roce 2018 směřuje k dalšímu rekordu Eckhard Scholz: „Tento úspěšný příběh by sotva mohl být lepší!“ Volkswagen Užitkové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Technické inovace pro nový Touareg – 3. díl: Technicky vyspělý podvozek s inovativní stabilizací náklonu

Technické inovace pro nový Touareg –...

Podvozek z hliníku: Vzduchové odpružení se systémem pro stabilizaci náklonu karoserie umožňuje novému modelu Touareg dosáhnout nové úrovně komfortu v kategorii SUV Systém pro stabilizaci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...