Vladimír Barvík v Hustopečích bronzový

O pár desítek sekund jej totiž připravila vlastní chyba, když si v plné rychlosti prohlížel helikoptéru a vzápětí skončil v plotku vedle trati….

Vladimír Barvík se svým zcela novým Mitsubishi Lancerem EVO IX týmu ANVEL se o víkendu vrátil na tratě 3. AGROTEC IVECO Rally Hustopeče 2007, kde obhajoval druhé místo. K obhajobě mu nakonec chyběla jediná desetina sekundy, o kterou ho porazil pravidelný účastník MS Jan Kopecký.

Vladimír Barvík v Hustopečích bronzový
Vladimír Barvík v Hustopečích bronzový

„Tratě hustopečské rally se mi líbily již v předchozích ročnících, neboť jde o úzké, rychlé, technické úseky s množstvím záludných míst. Přiznám se, že takový profil tratí mi vyhovuje a po slovenské RALLY MATADOR jsem si spravil chuť,“ hodnotí tratě jihomoravské soutěže, která se jako jediná jezdí mimo jiné i mezi vinicemi, zlínský jezdec Vladimír Barvík a pokračuje hodnocením letošních změn tratí: „Profil tratě zůstává stejný, povrch byl trochu více rozbitý a oproti loňskému blátíčku se jelo na absolutním suchu. Ale jinak celkově spokojenost. Až na ty šrámy na autě, které vznikly úplně zbytečně.“

Těmi šrámy měl jezdec na mysli především jednu akci, při které ve značné rychlosti vylétl mimo trať a poničil plot podél erzety. Auto naštěstí zůstalo pojízdné a Vláďa s Petrou mohli pokračovat. „Určitě jsem to místo četla, dokonce dvakrát,“ zdůraznila navigátorka Petra Mynářová, která se v navigování střídá s Josefem Bartončíkem, jenž tentokrát závodu jen přihlížel.

Akce plot byl skutečně jediný problém, se kterým souvisí následující zpomalení a časovka v servisu v poslední vteřině. To místo bylo trochu záludné. Přijíždělo se po louce dost rychle na dlouhý horizont a následovala velmi krátká rovinka a plot. Předchozí dva průjezdy (z toho jeden v noci) jsem se soustředil a vcelku přesně trefil bod, kdy jít na brzdy. V třetím průjezdu naopak mou pozornost na okamžik upoutala rádiem řízená helikoptéra, vznášející se nad horizontem, a plot byl naráz nějak blíž….,“ popsal jediný vážnější problém jezdec.

A Pepa Bartončík pokračoval: „Auto je v pohodě, ale očekávám, že pokud s ním bude Vláďa takhle zacházet (dva závody – dva ťukance), začne se nám mstít. Ostatně, ta „lízátka“ nám taky nerostou za dílnou, ale musíme je kupovat a mechanici vyhrožují výstražnou stávkou za neporušenou EVO IX.,“

Uvedenou dramatickou akci se mimochodem podařilo natočit kameramanům televizního motoristického magazínu MotorTip, který vzniká v Brně a je vysílán jednak v jihomoravské metropoli a na jihu Moravy, ale i v řadě dalších lokalit v celé republice, včetně TV Vysočina, tedy na Primě, a nyní včetně tzv. infokanálu celostátní UPC. Bude tedy jistě zajímavým zpestřením příštího pořadu, věnovaného mimo jiné také hustopečské soutěži.

S další devítkou týmu ANVEL mimochodem jel také Barvíkův velký soupeř Josef Semerád, který nedávno již letos podruhé udělal ze své devítky šrot a tak neměl s čím startovat. Pepa nakonec dojel na sousední příčce za Vladimírem, na absolutně čtvrtém místě a druhém ve skupině N. „Je třeba říct, že Pepa jel s našim vozem úplně poprvé a svezl se pouze krátce před závodem. I když jsou devítky skoro stejné, jízdní vlastnosti i ovládání našeho a jeho auta se trošičku odlišují. Časy z prvních rychlostních zkoušek potvrzují, že si nejdřív auto trošku osahal a pak teprve začal závodit. Navíc smůla, která Pepu provázela začátkem letošní sezóny taky nikomu nepřidá. Já byl naopak dobře rozjetý z Matadoru, takže jsem začal vcelku zostra a vybudoval si náskok, který mi umožnil jet v klidu,“ dodává Vladimír Barvík.

Mnohem těžším soupeřem, než Josef Semerád, mu tentokrát byl Jan Kopecký, který si na Moravu odskočil mezi světovými starty se svojí Fábií WRC. Nakonec oba dělil rozdíl jediné desetiny sekundy ve prospěch Kopeckého !! I když Kopecký musel v posledních dvou erzetách stahovat ztrátu 17 sekund. Výše zmíněný karambol se přeci jen zřejmě podepsal na zvýšení ostražitosti a následném zpomalení Barvíka. „Je těžké se srovnávat s jezdcem, který jede s úplně jiným autem a který sbírá zkušenosti i v mistrovství světa. Každopádně po výletu do vinice jsem se soustředil zejména na klidné dokončení soutěže na prvním místě ve třídě, než na souboj s Honzou,“ upřesnil ještě Barvík.

V plánu Vladimíra Barvíka a jeho týmu je letos kompletní série velkých závodů MMČR, kompletní série dvoudenních závodů MČR (počínaje právě Hustopečemi) a také reprezentace v Evropském poháru. V nabitém programu se tedy po jeho boku střídají dva spolujezdci. Při nejbližším startu v úvodu května na tradiční Rallye Český Krumlov Petru vystřídá opět Josef Bartončík. „S Pepou se v Českém Krumlově pokusíme pozlobit konkurenci trochu víc než v Tatrách,“ vzkazuje konkurenci Vladimír.

Zároveň se tak naskýtá otázka, který z těchto dvou navigátorů je vlastně lepší. A jezdec se s odpovědí opět vyrovnal s nadhledem : „Ve váhové kategorii do 50 kg považuji Petru jednoznačně za nejlepší, na druhou stranu ve fotbale je pro náš tým větším přínosem zase Pepa. Nicméně oba dva mi po Hustopečích řekli, že příště mám čumět na cestu, ne na vrtulník, jinak budu bit.Je fakt, že tuto pohrůžku beru zejména od Pepy před Krumlovem smrtelně vážně (ostatně i mechanici, kteří po MATADORU rovnali předek EVO IX, se na mě dívali dost nevraživě). Jistě pochopíte, že tomuto cílenému tlaku se musím podřídit, takže se omlouvám všem divákům, že jim již nebudu na rychlostních zkouškách z auta mávat, ale já v zájmu zachování vlastní integrity skutečně nemohu….“

Výsledky – AGROTEC IVECO Rally Hustopeče 2007:

1. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) 1:11:56,3, 2. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) -2:31,1, 3. Barvík, Mynářová -2:31,2, 4. Semerád, Ceplecha -2:54,3, 5. Volf, Rajnoha (všichni Mitsubishi Lancer EVO IX) -3:14,6, 6. Peták, Joska (Renault Clio) -3:27,2

Tisková informace ANVEL racing teamu, Pavel Jelínek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi a Home of quattro jsou skvěle připraveni na novou zimní sezonu, na kterou Audi zve všechny fanoušky zimních sportů do Skiareálu Špindlerův Mlýn, jehož je společnost Audi dlouholetým partnerem

Audi a Home of quattro jsou skvěle...

Novou Audi Q5 převzal Ondřej Bank, který  se stal pro letošní zimní sezonu hlavní tváří Skiareálu Špindlerův Mlýn, od zástupce společnosti Audi Jakuba Hanuše (zcela vpravo). Slavnostního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace Suzuki Swift získala titul Japonské auto roku 2018

Nová generace Suzuki Swift získala titul...

Pro Suzuki to je již sedmý zisk tohoto prestižního ocenění, které uděluje japonská asociace automobilových inženýrů a novinářů RJC. Nový Swift je třetí globální generací kompaktního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Oficiální slavnostní otevření digitální laboratoře SEAT

Oficiální slavnostní otevření...

SEAT Metropolis:Lab Barcelona sází ve svých budoucích projektech na autobusy na požádání nebo sdílené cestování po městě. Laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona – stoprocentní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...