Velmi dobré výsledky Peugeotu na Švédské Rallye (5. – 8. 2. 2004)

Marcus Grönholm s novým Peugeotem 307 WRC vybojoval 2. místo, s Peugeotem 206 WRC se umístili Solberg na 6. místě a Carlsson na 8. místě.

Druhé místo na stupních vítězů vybojoval Marcus Grönholm tento víkend ve Švédsku. Jeho výkon ho zároveň posunul na druhé místo v šampionátu jezdců (Rallye Monte Carlo+Švédská rallye).


Do posledního dne Švédské rallye odstartoval Marcus pouze se čtyřicetivteřinovou ztrátou na vedoucího jezdce. Hned na první ranní rychlostní zkoušce se ale jeho vůz dostal na kluzkém povrchu do smyku, který ho z bojů o vítězství vyřadil. Přesto si stále udržoval dostatečnou rychlost a svůj rytmus, který mu vynesl v neděli tři vítězství ze šesti rychlostních zkoušek. Jejich rychlé a plynulé tratě byly pokryty hlubokým sněhem a měřené úseky se jely za chladného a větrného počasí. Již sobotní etapa ukázala, jak obtížná a zrádná může tato proslulá soutěž být. Marcus se tedy rozhodl dojet do jejího cíle bez zbytečného riskování.


„Když mě to ráno roztočilo, řekl jsem si, že není důvod agresivní jízdou riskovat vše,“ říká. „Byly to normální „hodiny“, nic zvláštního, ale stály nás půl minuty. Pak už jsem se soustředil na to, abychom dojeli do cíle a dovezli 307 WRC poprvé na stupně vítězů. Auto je stále hodně nové a v těchto souvislostech je to dobrý výsledek. Udělal jsem několik chyb a první den jsme měli problém s posilovačem řízení. Nebýt toho, měli jsme na vítězství. Na autě je toho stále ještě hodně ke zlepšování – ještě není zdaleka perfektní.“


Jeho týmový kolega, Freddy Loix, byl naneštěstí nucen odstoupit z bodované pozice kvůli problémům s motorem již na sobotní předposlední rychlostní zkoušce. „Nebyla to pro mě jednoduchá soutěž,“ říká Freddy. „Motor začal druhý den vynechávat a na čtrnáctém kilometru RZ12 se zastavil úplně. Pozitivní je alespoň to, že jsme s 307 WRC najeli další kilometry. Doufejme, že z těchto zkušeností budeme moci čerpat při vylepšování našeho výkonu.“


Šéf týmu Peugeot Sport, Corrado Provera, přidává své hodnocení: „Je to první umístění na stupních vítězů pro 307 WRC, ale ne na místě, ve které jsme doufali. Marcus mohl vyhrát, ale my jsme mu připravili handicap s posilovačem řízení, který ho stál minutu a tím o tuto šanci přišel. Na jednu stranu jsme rádi, že auto prokázalo svoji rychlost i když je v jeho vývoji před námi ještě dlouhá cesta. Na druhou stranu nás mrzí, že byla přerušena naše švédská vítězná bilance. Musíme to ale brát filozoficky. Budeme zase lepší!“


Výsledné pořadí Švédské rallye:

  • 1. LOEB/ELENA – Citroën Xsara WRC (3hod 26 minut 17.7sekund)
  • 2. GRONHOLM/RAUTIAINEN – Peugeot 307 WRC (+00:46.4)
  • 3. SOLBERG/MILLS – Subaru Impreza WRC (+01:21.5)
  • 4. TUOHINO/AHO – Ford Focus RS WRC (+01:42.1)
  • 5. SAINZ/MART – Citroën Xsara WRC (+02:27.0)
  • 6. SOLBERG/MENKAERUD – Peugeot 206 WRC (+04:17.6)
  • 7. MARTIN/PARK – Ford Focus RS WRC (+05:38.3)
  • 8. CARLSSON/ANDERSSON – Peugeot 206 WRC (+05:50.4)
  • 9. HIRVONEN/LEHTINEN – Subaru Impreza WRC (+09:18.2)
  • 10. ERIKSSON/SVENSON – Ford Focus WRC (+12:37.4)

Z devatenácti rychlostních zkoušek zvítězil:

  • Gronholm na Peugeotu 307 WRC – 8x
  • Loeb na Citroenu Xsara WRC – 4x
  • Sainz na Citroenu Xsara WRC – 3x
  • Martin na Ford Focusu RS WRC – 2x
  • Solberg na Subaru Impreza WRC – 1x
  • Tuohina na Ford Focusu RS WRC –1x

Celkové pořadí World Championship 2004 (Monte Carlo + Švédská rallye)


Jezdci

  • 1. Sebastien Loeb 20 (Citroen Xsara WRC)
  • 2. Marcus Gronholm 13 (Peugeotu 307 WRC)
  • 3. Markko Martin 10 (Ford Focus RS WRC)
  • 4. Petter Solberg 8 (Subaru Impreza WRC)
  • 5. François Duval 6 (Ford RS WRC)
  • 6. Janne Tuohino 5 (Ford Focus RS WRC)
  • 7. Freddy Loix 4 (Peugeotu 307 WRC)
  • 8. Carlos Sainz 4 (Citroen Xsara WRC)
  • 9. Gilles Panizzi 3 (Mitsubishi Lancer WRC)
  • 10. Henning Solberg 3 (Peugeot 206 WRC)
  • 11. Daniel Carlsson 1 (Peugeot 206 WRC)
  • 12. Olivier Burri 1

Značky

  • 1. CITROËN 24
  • 2. FORD 22
  • 3. PEUGEOT 17
  • 4. SUBARU 10
  • 5. MITSUBISHI 3

Světový šampionát se nyní vydává na cestu přes Atlantik. Při jeho třetím pokračování vymění jezdci led a sníh za slunce a prach mexických tratí. Mexická rallye – pojede se 12. – 14. března – je pro všechny posádky a týmy zcela novou výzvou. Nejvýše položené trati z celého šampionátu, ve spojení s rychlou šotolinou, budou připraveni zdolávat i jezdci na Peugeotech.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...