Velké překvapení – BMW řady 1 – světová premiéra v září na autosalonu v Paříži

Uvedení tohoto automobilu kompaktních rozměrů na trh plánuje BMW ještě na podzim 2004.

Půjde o pětidveřový vůz s délkou 4,23 metru. Nová modelová řada je o 24 centimetrů kratší než sedan BMW 3. řady. Novinka vytvoří ve svém tržním segmentu novou a jedinečnou alternativu – nabídne pro BMW typickou koncepcí pohonu, výkonné motory, hodnotnou výbavu a tím vším spojený zážitek z jízdy.


Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži
Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži
Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži


Už první pohled nenechá nikoho na pochybách, že nový pětidvéřový vůz je typickým BMW. Má dlouhý rozvor s krátkým převisem vpředu, nízkou linii střechy s typicky tvarovaným C-sloupkem a k tomu charakteristickou příď s ledvinami a dvojitými světlomety. Celá přední část působí velmi hodnotně. Praktická vyklápěcí záď skrývá variabilní kufr s objemem v rozmezí od 330 do 1150 litrů. Pojme i rozměrné sportovní vybavení určené k různým aktivitám pro volný čas.


Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži
Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži
Velké překvapení - BMW řady 1 - světová premiéra v září na autosalonu v Paříži


S nákladem či bez něj – jízda v novém BMW řady 1 je velkým zážitkem za každé situace. Sezení za volantem splňuje nároky na dlouhou jízdu a spolu s příkladně přehledným kokpitem dostává řidič záruku perfektní ergonomie – tak aby byl výsledkem zážitek z jízdy. Typická radost z jízdy, kterou umí zprostředkovat jen BMW, se dostaví ihned po nastartování motoru – to se děje tlačítkem. Díky jedinečné agilitě, která se s novinkou přesouvá i do třídy kompaktních vozů, a preciznosti řízení, zvládne BMW řady 1 rychlé, sportovní a přitom komfortní projetí klikatou silnicí. Jízda po městě je ve znamení lehkosti. Jak je to možné? BMW řady 1 má stejně jako všechny automobily této značky motor vpředu a pohon zadních kol. Řidič tak může suverénně projíždět i nejužší zatáčky a zadní kola přenášejí výkon motoru s optimální trakcí na vozovku. Tento koncept navíc podporuje ideální rozdělení hmotnosti mezi hliníkovou přední nápravou a pětiprvkovým zavěšením zadních kol. Dohromady to dává ještě další výhodu, kterou je optimální trakce i při plném zatížení. Podvozkový koncept a systém pohonu zadních kol je doplněn obzvláště pevnou karoserii a výbornou aerodynamikou s koeficientem Cx – 0,29. Žádný jiný automobil v kompaktní třídě nedisponuje takovou vyvážeností sportovních vlastností a pohodlí pro dlouhé jízdy jako BMW řady 1.


Se začátkem prodeje budou zákazníci volit mezi čtyřmi čtyřválcovými motory s výkony od 115 do 163 koní. Modely s označením 116i (85 kW/115 k) a 120i (110 kW/150 k) disponují inovovanými a kultivovanými benzínovými motory BMW. Oba diesely, 118d (90 kW/122 k) a 120d (120 kW/163 k), dostanou naftové motory s vysokým točivým momentem.


Všechny BMW řady 1 samozřejmě splňují emisní normy EU 4. Přesná šestistupňová převodovka (pětistupňová u 116i) nebo komfortní šestistupňová automatická převodovka přenáší výkon na šestnáctipalcová kola (dojezdová při defektu), což dohromady dává záruku nejdynamičtějšího jízdního projevu. Zároveň patří BMW řady 1 díky nízké spotřebě paliva k nejvýhodnějším vozům své třídy.


Aktivní a pasivní bezpečnost BMW řady 1 má nejvyšší úroveň. Vysoce účinné kotoučové brzdy s velkým průměrem zaručují výborné brždění v každé situaci. Vzadu jedoucí auta varuje nové BMW řady 1 při sešlápnutí brzdového pedálu svými dvoustupňovými brzdovými světly. Jejich intenzita se liší podle toho, zda jde o běžné nebo nouzové brždění. Nejvyšší úrovně dosahuje i široká bezpečnostní výbava, v níž nechybí sériově dodávané systémy DSC (Dynamic Stability Control), podpora nouzového brždění DBC, elektronická uzávěrka diferenciálu, stejně jako kompletní nabídka airbagů včetně hlavových airbagů pro všechna sedadla. Spolu s příkladně bezpečnou strukturou karoserie přichází novinka s nejlepšími předpoklady pro získání pěti hvězdiček v crashtestu Euro NCAP.


Možnosti výbavy BMW řady 1 jako ve třídě velkých vozů. Vedle bohaté základní výbavy nabízí BMW řady 1 i neobvyklou řadu možností nadstandardní výbavy, která umožňuje individuální pojetí každého vozu v kvalitě obvyklé pro BMW. Mnohé z příplatkových prvků dosud patřily jen k vozům vyšších tříd. Jde například o komfortní nastupování bez klíče, sadu pro mobilní telefon s technologií Bluetooth, sportovní sedadla s nastavitelnou šířkou opěradla, parkovací senzory (PDC) vpředu i vzadu, Bi-xenonová světla nebo výběr z výkonných audiosestav a navigačních přístrojů, která lze ovládat moderním konceptem iDrive s centrálním ovladačem nebo hlasovým ovládáním.


BMW řady 1 se snaží díky svému jedinečnému konceptu oslovit ty zákazníky, kteří sice dovedli ocenit praktickou stránku kompaktních automobilů, ale marně hledali takový vůz, který by jim dovedl splnit nároky na jízdní zážitek a individualitu. BMW řady 1 cíleně tato přání plní a nabízí hodnotný produkt v moderním kabátě se silným charakterem.

Přehled technických údajů 116i:

  • zdvihový objem 1,6 litru
  • 85 kW/115 k při 6000 ot./min.
  • 150 Nm při 4300 ot./min.
  • 0-100 km/h za 10,8 sekund
  • nejvyšší rychlost 200 km/h
  • spotřeba 7,5 l/100 km

Přehled technických údajů 120i:

  • zdvihový objem 2,0 litru
  • 110 kW/150 k při 6200 ot./min.
  • 200 Nm při 3600 ot./min.
  • 0-100 km/h za 8,7 sekund
  • nejvyšší rychlost 217 km/h
  • spotřeba 7,4 l/100 km 0

Přehled technických údajů 118d:

  • zdvihový objem 2,0 litru
  • 90 kW/122 k při 4000 ot./min.
  • 280 Nm při 2000 ot./min.
  • 0-100 km/h za 10,0 sekund
  • nejvyšší rychlost 201 km/h
  • spotřeba 5,6 l/100 km

Přehled technických údajů 120d:

  • zdvihový objem 2,0 litru
  • 120 kW/163 k při 4000 ot./min.
  • 340 Nm při 2000 ot./min.
  • 0-100 km/h za 7,9 sekund
  • nejvyšší rychlost 220 km/h
  • spotřeba 5,7 l/100 km

BMW řady 1 se bude vyrábět v moderním závodě v Regensburgu. Vyrostly zde montážní linky s vysokou flexibilitou a s optimální pracovní ergonomií. BMW řady 1 bude pro BMW znamenat významný pilíř pro další ziskový růst. Odborníci na vývoj tržního chování vidí v prémiovém segmentu mezi kompaktními automobily velký potenciál. BMW řady 1 se díky svému jedinečnému konceptu stane významným hráčem na trhu a dále prohloubí profil značky BMW. Ceny BMW řady 1 budou podle příslibu výrobce oznámeny zanedlouho.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone slaví další úspěchy v oblasti prvovýbavy

Bridgestone slaví další úspěchy v...

Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a gumárenských produktů, je také největším dodavatelem pneumatik pro vozy BMW. Bridgestone posouvá běžné hranice nabídky a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové crashtesty s nepříjemným překvapením

Nové crashtesty s nepříjemným...

Nové výsledky nezávislých bezpečnostních zkoušek aut přinesly nepříjemné překvapení. Zcela propadl vůz Fiat Panda. Zklamala také nová verze off-roadu Jeep Wrangler. Naopak modely Audi Q3, BMW...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jezdci týmu Šenkýř Motorsport dojeli první závod pod stupni vítězů

Jezdci týmu Šenkýř Motorsport dojeli...

Richard Gonda a Mikkel Jensen vybojovali v prvním závodě šampionátu GT Open na okruhu v Barceloně skvělé páté místo s vteřinovým odstupem za stupni vítězů. Zítřejší závod pojede již...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stará auta do šrotu? Lidé do nich naopak začínají více investovat

Stará auta do šrotu? Lidé do nich...

Akcie, virtuální měny, dluhopisy nebo třeba zlato. To všechno jsou produkty, které investoři hojně využívají. Posledních několik let se jako jedna z nejlepších možností, kam uložit...