Škoda Auto získala vyznamenání nejlepší firmy v oblasti uplatnění nových informačních a výpočetních technologií za uplynulý rok. Ocenění „e-firma roku 2001“ získala Škoda Auto rozhodnutím redakce renomovaného časopisu Computer Press mimo jiné i za program „Auto na přání“, který potenciálnímu zákazníkovi umožňuje nejenom detailní seznámení s novým autem, jeho sestavení „na míru“ podle vlastních potřeb a přání, ale i objednání elektronickou formou. Zákazníci také díky tomuto programu přicházejí k prodejcům daleko lépe připravenejší (52 % jich před návštěvou značkového obchodníka navštíví web).
Ocenění „Nejlepší produkt/služba roku“ je již tradične udělováno počátkem roku těm produktům či řešením, které nejvíce zaujaly jednotlivé redakce odborných časopisu vydavatelství.
Slavnostní předání cen za rok 2001 proběhlo koncem února v Praze. Redakce časopisu „e-biz“ v odůvodnění nominace mladoboleslavské automobilky zdůraznila i skutecnost, že Škoda Auto patří k průkopníkum e-komerce v České republice. Webovou prezentaci spustila už v roce 1996 a první auto přes internet prodala v roce 1998. Vedle Škoda Auto byly v této kategorii oceněny i společnosti Baťa ČR a GE Capital Bank, a.s.
Nejlepší internetové produkty a služby oceňuje již druhým rokem Akademie českého Internetu. Předání „Zavináču“ za rok 2001 se konalo v pražském klubu Lávka rovněž koncem února. Ani při tomto aktu nevyšla Škoda Auto na prázdno, když její internetové stránky byly (společně s Justice.cz a Ministerstvem vnitra ČR) nominovány mezi tři kandidáty na Zavináč v kategorii „Nejlepší web firmy nebo instituce.“ Skutečnost, že mladoboleslavská automobilka byla mezi nominovanými jedinou průmyslovou firmou, svědčí o její výjimečné pozici mezi podniky v této oblasti.