Václav Pech s Petrem Uhlem s vozem Mini potřetí vítězí v Hustopečích na AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2014

Absolutní prvenství si z jihu Moravy odváží plzeňská dvojice Václav Pech – Petr Uhel s vozem Mini John Cooper Works S2000. Druhé místo obsadili Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem (Citroën DS3 R5), třetí pozici vybojoval Martin Vlček s Richardem Lasevičem (Škoda Fabia Super 2000).

Výsledky AGROTEC PETRONAS Syntium rally 2014:

  1. Pech – Uhel (Mini John Cooper Works S2000) 1:22:15.4
  2. Jakeš – Novák (Citroën DS3 R5) + 26.6
  3. Vlček – Lasevič (Škoda Fabia S2000) + 3:29.5
  4. Jelínek – Machů (Škoda Fabia S2000) + 3:31.2
  5. Štajf – Rajnoha (Subaru Impreza) + 3:59.4
  6. Kurka – Vajík (Škoda Fabia S2000) + 5:30.9
  7. Votava – Synáč (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 5:36.8
  8. Kobliha – Žáček (Renault Clio R3) + 5:50.2
  9. Adolf – Gross (Škoda Fabia S2000) + 6:03.8
  10. Růžička – Strnad (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 6:16.3

Ohlasy z cíle soutěže:

Václav Pech

„Hustopeče jsou specifický závod, který se mi nesmírně líbí. Jede se mezi vinicemi, na cestě je vytahaný písek, nevíte, kde to klouže. Je to o jediné jezdecké chybě. Zvládli jsme to v pohodě. Mirek (Jakeš) druhý den zrychlil, tak jsme se snažili ještě přidat, abychom vyhráli i druhou etapu, ale už to bylo na hraně rizika. Hlavní je, že jsme udrželi náskok na čele.“

 Miroslav Jakeš

„V první etapě jsme měli problémy s prachem na šotolině, protože s tímto autem jsem na ní jel poprvé. Nebýt těchto chyb, dalo se s Vencou závodit, protože dneska jsme ho několikrát porazili. Byla to pěkná soutěž, konečně vyšlo počasí.“

Martin Vlček

„Je to můj životní výsledek. Nebýt včerejších problémů, mohlo to být snazší. Měli jsme nepříjemnost s ostřikovačem, v posledním testu bylo přední sklo neprůhledné. Zaostali jsme kvůli tomu o dvacet vteřin. Pokud jde o můj výkon, neustále se snažíme posunovat hranici a pořád nevím, kam až to půjde.“

Jan Jelínek

„Souboj o bronz jsme ztratili při prvním průjezdu nejdelší vložky, kde jsem udělal chybu. Ve zbylých testech jsem jel, co to šlo, ale Martin (Vlček) byl vždy o desetinku rychlejší. Do posledního testu jsme dali vše, ale bohužel byl zrušen.“

Vojtěch Štajf

„Ukázali jsme, že náš loňský titul mezi produkčními vozy nebyl náhodný. V souboji s Fryczem jsme měli neustále rezervu. Před závěrečným testem jsme před ním vedli o 12 vteřin, takže šlo o to neudělat chybu. Je mi líto, že mu hořelo auto, párkrát jsem si něco takového prožil.“

Tomáš Kurka

„Hustopeče patří k těžším závodům, protože se tady mění povrchy, což v Česku není běžné. S výsledkem jsme spokojeni.“

Jan Votava

„S výsledkem jsem maximálně spokojený, spadl nám z nebe. Trápili jsme se celé dva dny, zdejší tratě mi nesedí. Navíc auto si žilo vlastním životem, neustále si přidávalo plný plyn. Znechutilo mi to jízdu.“

Adam Kobliha

„Mám za sebou nejlepší závod s tímto autem. Před startem jsme udělali několik změn, všechny se vyplatily. Pořád se učím, ale je to lepší a lepší. Jdeme dopředu.“

Egon Smékal

„Hustopeče mi nepřipadají jako plnohodnotná soutěž. Jedou se notoricky známé vložky, kde akorát hoří brzdy. Dvakrát jsme odjížděli bez nich. Na krátkých přejezdech se navíc nedají ochladit. Pokud jde o sportovní hledisko, na Adama (Koblihu) jsme neměli. Jel výborně, my jsme víc udělat nemohli.“

Robert Adolf

„Výsledek nic moc, výkon taky špatný. Nevím, kde byla chyba, ale moc mi to nešlo.“

Martin Rada

„Máme za sebou nádherný souboj s Honzou Lungou, který nás neuvěřitelně bavil. Škoda našeho defektu na devítce, protože jinak jsme jezdili ve vteřinkách. Pokud jde o organizaci, všechno se povedlo bez zádrhelů. Nastaly jen lehké incidenty, za to jsem rád.“

Tisková zpráva: AGROTEC PETRONAS Syntium rally

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Každý gram se počítá – lehká konstrukce určuje koncept závodního vozu I.D. R Pikes Peak

Každý gram se počítá – lehká...

Čistě elektricky poháněný vůz pro nejslavnější závod do vrchu na světě má hmotnost pod 1100 kg včetně jezdce Vývoj urychlily rozsáhlé počítačové simulace Nízká hmotnost akumulátorů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax MX33 pro jízdu na proměnlivém povrchu

Dunlop uvádí na trh pneumatiky Geomax...

Geomax MX33: nástupce pneumatik MX3S do měkkého terénu Nové technologie se osvědčily v motokrosových velkých cenách S motokrosovými pneumatikami pro různý terén přichází Dunlop jako první...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy zahájil výrobu modelu Amarok s novým vrcholným motorem

Volkswagen Užitkové vozy zahájil...

Amarok V6 nově s motorem o výkonu 190 kW Funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně umožňuje až 200 kW Vyšší točivý moment: 580 N.m Nový vrcholný motor lze objednávat do výbavových linií...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově zvítězil Lumír Firla

PEUGEOT RALLY CUP CZ – V Krumlově...

Součástí 46. ročníku Rallye Český Krumlov byl mimo jiné druhý závod seriálu PEUGEOT RALLY CUP CZ. Posádky rychlých „dvěstěosmiček“ předvedly už na Šumavě atraktivní souboje a do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda CRF250R, modelový rok 2019

Honda CRF250R, modelový rok 2019

U modelu CRF250R došlo k výraznému posílení točivého momentu v nízkých otáčkách; motor navíc získal 3stupňový systém pro řízení rozjezdu HRC Launch Control a další vylepšení...