Václav Fejfar, čtyřnásobný autokrosový mistr republiky dvojnásobný mistr Evropy letos ve „čtyřlitrové“ divize.

Václav Fejfar z divize do 1,6 l ohlásil vloni na podzim přestup do královské „čtyřlitrové“ divize.

Václav Fejfar, čtyřnásobný autokrosový mistr republiky dvojnásobný mistr Evropy letos ve „čtyřlitrové“ divize.

Přes zimu vznikl v jeho dílně v Lužanech nedaleko Nové Paky, Mekky českého autokrosu, zcela nový speciál. A nebyl by to Fejfar, kdyby opět nepřišel s originální koncepcí. Sehraná parta mechaniků týmu Václava Fejfara tvrdě pracovala do poslední chvíle: „odbrzdit“ dvoulitrový motor Volkswagen, dodělat kapotáže, na kterých se dobře vyjímá modrobílé logo firmy Aral (její tuzemské zastoupení Fejfara už řadu let podporuje), přezkoušet převodovku a může se startovat…

V neděli 21. dubna se Václav Fejfar postavil v Humpolci na start prvního závodu jedenáctidílného seriálu Mistrovství ČR v autokrosu, poprvé v nejvyšší kategorii vozů s motory do objemu čtyř litrů. Za zády Václava Fejfara však burácel motor Volkswagen podstatně skromnějšího objemu 2,0 l – zkušený Fejfar se totiž domnívá, že v tomto případě bude platit „méně může být více“: „Na rozdíl od většiny soupeřů, kteří jdou až na horní hranici povoleného čtyřlitrového objemu dostaneme z našeho dvoulitru menší výkon, ale vzhledem k výrazně nižší hmotnosti vozu by se tento rozdíl měl vyrovnat.“


Hmotnost autokrosového speciálu s dvoulitrovým motorem Volkswagen, který Fejfar už tradičně maže oleji Aral, je jen 550 kg. „To dělá naši buggy zranitelnější a budu se muset pečlivěji vyhýbat kontaktům s ostatními jezdci,“ odhaduje Václav Fejfar. Bohužel právě Humpolec, první závod tuzemského šampionátu, potvrdil jeho obavy – při kontaktu v první rozjížďce s jiným jezdcem dostala Fejfarova buggy těžkou ránu do zadního kola a silný náraz se podepsal na převodovce, takže finálové jízdy už Václav Fejfar sledoval jenom jako divák. Přesto nebyl ze svého prvního, byť smolného, vystoupení s novou buggy nijak zvlášť rozladěný: „Až do té kolize všechno fungovalo perfektně, což je u úplně nového vozu velmi dobré znamení – v měřeném tréninku jsem měl třetí nejlepší čas. Zdá se, že naše sázka na menší hmotnost a lepší ovladatelnost lehkého vozu by mohla vycházet,“ předpokládá autokrosový šampión, který pro sezónu 2002 volí jednoduchou taktiku: „Perfektně odstartovat a být v čele v první zatáčce!“ Jenže tohle chce každý jezdec, takže v první sezóně v královské divizi to Fejfar nebude mít nijak lehké.


„Beru to jako velkou výzvu,“ hovoří o důvodech přestupu do vyšší kategorie Václav Fejfar. „V šestnáctistovkách jsem už své dokázal a navíc jsem cítil, že v poslední době jeli všichni „na mě“ – jakmile jsem se někde objevil, už do mne ostatní „šli“, často opravdu hodně tvrdě. Ve čtyřlitrech začínám prakticky od nuly a chci dokázat, že umíme postavit skvělou buginu i pro tuto třídu a že se dokážeme prosadit.“


O svých šancích pro sezónu 2002 hovoří Václav Fejfar opatrně: „První sezóna bude vysloveně zkušební – sám jsem zvědavý, zda vyjdou naše předpoklady a podaří se nám prosadit s méně výkonnou ale velmi lehkou buginou. Připravovali jsme se hodně pečlivě, moje předpoklady potvrzuje fakt, že jsem několikrát zajel s šestnáctistovkou absolutně nejlepší čas i v porovnání se čtyřlitry, ale v autokrosu se vše ukáže opravdu až na trati.“


Vedle domácího šampionátu se Václav Fejfar chce letos zúčastnit vybraných podniků z kalendáře Mistrovství Evropy. „Je pravda, že loňskou sezónu jsem končil hodně rozladěný,“ naráží Fejfar na nefér praktiky Němce Engela, který jezdil s nepovolenými přísadami do benzinu a sportovní komisaři jej potrestali až v samém závěru šampionátu. „Už jsem to ale vydýchal a teď mám s celým týmem obrovskou chuť ukázat, že naše úspěchy v šestnáctistovkách nebyly náhodné. Za ty roky jsem se snad naučil trochu jezdit a také díky olejům Aral si můžu dovolit zatěžovat motor opravdu až na maximum jeho možností – a to je v tvrdých autokrosových bitvách moc důležité,“ říká úřadující mistr republiky i Evropy autokrosové divize 3.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...