V 1. pololetí 2015 vzrostly světové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 0,4 % na 1 547 000 vozů

Postavení značek Peugeot, Citroën i prémiové značky DS se celosvětově upevňuje.

Úspěchy jednotlivých skupiny PSA Peugeot Citroën

  • světový úspěch vozu Peugeot 308, který se stal nejprodávanějším modelem značky
  • úspěch vozu Citroën C4 Cactus, kterého se od uvedení na trh před rokem prodalo 90 000 kusů, a ve světě již získal 35 různých ocenění
  • prémiová značka DS pokračuje v rozvoji, na trh byl uveden nový model DS 5
  • posílení evropského prvenství skupiny z hlediska snižování emisí, za prvních 5 měsících roku činily průměrné emise 106,9 g CO2/km, a to zejména díky obchodnímu úspěchu a ekologické účinnosti řady tříválcových benzínových motorů

V Evropě činily prodeje skupiny 984 000 vozů, což je o 2,9 % víc než v 1. pololetí roku 2014

Prodeje značky Peugeot

– stouply o 6,7 % zejména díky vynikajícím výsledkům vozu Peugeot 308, který se v Evropě umístil na 3. místě v segmentu C (hatchbacky a kombi) a ve Francii stojí v čele segmentu. V segmentu B-SUV se Peugeot 2008 udržuje na 2. místě v Evropě, prodeje dvou nejvyšších úrovní výbavy představují 57 %.

Počty nově registrovaných vozů značky Citroën

– stouply o 2,8 %. Značka těží z přehodnocení své pozice na trhu, které bylo zahájeno před rokem, ze své efektivní obchodní politiky a z úspěchu svých novinek v oblasti osobních vozů. Citroën C4 Cactus, jenž získal řadu ocenění, především cenu „World Car Design of the Year“, kterou obdržel v dubnu v New Yorku, registruje za půl roku již více než 43 000 prodaných vozů. Nový Citroën C1 zaznamenal za půl roku 32 000 prodaných vozů, což představuje nárůst o 54 % oproti jeho předchůdci.

Značka DS registruje

– 40 700 prodaných vozů, mezi 1. a 2. čtvrtletím došlo k nárůstu o 14 %, a to díky zahájení prodeje nového modelu DS 5. Značka pokračuje ve své dlouhodobé strategii přesunu do kategorie prémiových vozů. Slaví 60. výročí původního modelu DS tím, že všechny modely v řadě nabízí v limitované edici „1955“. 1. pololetí roku 2015 je navíc poznamenáno otevřením nových prodejen DS STORE, mezi nejnovější patří DS STORE v Paříži, Ženevě, Lucemburku a Miláně. Síť DS dnes tvoří 9 DS STORE a 65 SALON DS.

V Číně a v jihovýchodní Asii

– činí prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën 368 000 vozů, což představuje nárůst 2,2 % oproti 1. pololetí roku 2014. Peugeot je již druhým rokem po sobě jednou z nejrychleji rostoucích mezinárodních značek, což potvrzuje i svým 11,1 % nárůstem v Číně: SUV 2008 a 3008 zaznamenávají nárůst o 34 %, nový hatchback 408 má za sebou vynikající start (+68 % oproti předchozí 408), k výsledku přispěl i model 308 S, uvedený na trh v dubnu.

Prodeje značky Citroën v Číně oproti 1. čtvrtletí 2014 poklesly o 6,7 %, především v důsledku zastavení verzí s nízkou marží, jako byl bývalý Citroën C-Elysée, a poklesem segmentu tříprostorových hatchbacků, v němž značka realizovala všechny své prodeje až do úspěšného uvedení SUV C3-XR v prosinci 2014 (téměř 30 000 prodejů). Citroën C-Elysée zůstává s více než 46 000 prodanými kusy za pololetí bestselerem značky.

DS registruje v Číně nárůst prodejů o 4 % zejména díky úspěchu modelu DS 6. Značka současně dál rozvíjí svou distribuční síť, která již dnes pokrývá 60 největších měst a tvoří ji 84 DS STORE. Čína dnes představuje 20 % světových prodejů značky.

Afrika a Střední východ: rentabilní mezinárodní faktor plánu Back in the Race

Afrika a Střední východ jsou historickými trhy skupiny. V prvním pololetí si zde skupina zajistila silné pozice v řadě zemí, zejména pak v Tunisku, Maroku a Alžírsku.

Peugeot registruje s 61 700 prodanými vozy v 1. pololetí nárůst o 11 % oproti roku 2014

Značka využila oživení tureckého trhu, na kterém zvýšila svůj podíl o 0,6 procentního bodu. Peugeot si zlepšil i své postavení v Alžírsku, jeho podíl zde stoupnul z 10,8 % na 13 % a značka si upevnila své postavení 3. nejvýznamnější značky na trhu.

Citroën zaznamenal s 38 300 prodanými vozy

– nárůst o 53 % a zlepšil si postavení na dvou důležitých trzích regionu, v Turecku (+1 procentní bod) a v Alžírsku (+0,5 procentního bodu), zejména díky úspěchu modelu Citroën C-Elysée, který je v těchto 2 zemích nejprodávanějším vozem značky.

V Latinské Americe a v Eurasii trhy klesají a značky Peugeot i Citroën se zaměřily na zlepšení marží a soustředily se na nejvýnosnější vozy a vozy vyráběné přímo v místě. V Mexiku vzrostly prodeje vozu Peugeot o 19,6 % díky úspěchu modelů Peugeot 301 a Partner a spuštění prodeje nového Peugeotu 308.

V Indii a Tichomoří prodeje značky Peugeot výrazně vrostly, a to především v Jižní Koreji (+132 %), díky vozu Peugeot 2008. I Citroën registruje silný růst, především v Japonsku, dodávky zde vzrostly o 67 %, díky úspěchu vozu Grand C4 Picasso.

Skupina PSA Peugeot Citroën

Skupina PSA Peugeot Citroën, za kterou stojí tři světově proslulé značky Peugeot, Citroën a DS, prodala po celém světě v roce 2014 celkem 3 milionu vozů. Jako druhý největší výrobce automobilů v Evropě dosáhla skupina v roce 2014 obratu 54 miliardy eur. Skupina PSA Peugeot Citroën je evropským lídrem z hlediska emisí CO2, průměrné emise CO2 v roce 2014 činily 110,3 g/km. Skupina PSA Peugeot Citroën je obchodně přítomna ve 160 zemích. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).

Více informací na:

www.psa-peugeot-citroen.com

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrazná osobnost české hudební scény jezdí výrazným vozem

Výrazná osobnost české hudební scény...

Značka DS uvádí na trh nový atraktivní model, kompaktní prémiové SUV, DS 7 CROSSBACK. Jeho prvním uživatelem se stal houslový virtuos Jaroslav Svěcený, který si klíčky od tohoto luxusního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS PO BOKU NOVÉHO VOZU DS 3 CROSSBACK

FERNANDO COSTA VYSTAVUJE V DS WORLD PARIS...

Showroom DS World  Paris se od 26. října mění na galerii moderního umění, která bude hostit  Fernanda Costu. Bude zde vystavena celá série děl tohoto sochaře používajícího pro tvorbu metodu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ PAŘÍŽSKÉHO AUTOSALONU

DS AUTOMOBILES ZVE K NÁVŠTĚVĚ...

Ať jste kdekoliv, společnost DS Automobiles vás zve na návštěvu svého stánku v Pavilonu 1 na pařížském autosalonu. Až do 14. října je možné na internetu absolvovat virtuální návštěvu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE VÝKONNÝ HYBRID BY DS

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4×4: VYSOCE...

Společnost DS Automobiles potvrzuje svou nabídkou výkonného hybridního motoru v segmentu kompaktních SUV, konkrétně u vozu DS 7 Crossback, že z hlediska technologického pokroku stojí na špici....