Tým Jipocaru na řecké Akropolis

Martin Prokop s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX zatápěl produkční špičce

Druhý světový start s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX zakončili Martin Prokop s Janem Tománkem na dvacáté příčce absolutní klasifikace, ve skupině N zaujali šesté místo. Dvojice nejrychlejších časů mezi plejádou špičkových jezdců produkční kategorie však je výtečnou vizitkou kvalit české dvojice.

Tým Jipocaru na řecké Akropolis
Tým Jipocaru na řecké Akropolis
Tým Jipocaru na řecké Akropolis

Úvod řecké soutěže obstarala divácká superspeciálka v okolí dostihové dráhy, která byla během soutěže na programu ještě dvakrát. Pro Martina znamenala další možnost otestovat kvality lanceru a čtvrtý čas byl pro další průběh závodu určitě zajímavý. Na klasických testech začal jihlavský pilot opatrněji, přesto se po první sekci držel na solidní šesté příčce skupiny N. Pátý čas na krátké RZ5 za Aignerem a následné dva čtvrté časy v řadě při druhých průjezdech posunuly českou posádku na čtvrté a posléze dokonce na třetí místo klasifikace produkčních vozů. Za vedoucím duem Arai a Hänninen sice zaostávala o minutu, za sebou však držela Pozza či Arauja.

„V úvodu soutěže jsem byl hodně nejistý. První klasická zkouška navíc byla hodně úzká a pomalá, takže jsem přemýšlel, jaké zvolit tempo, jak ukočírovat tak těžké a rozměrné auto. Zjišťoval jsem, co s lancerem udělají díry a kameny. Časy však byly rozumné, což mě uklidnilo,“ komentoval úvod Martin Prokop. „Jelikož jsme před závodem testovali na pomalé trati, lancer měl v těchto pasážích výtečnou trakci, ale v rychlých zatáčkách se nechoval optimálně. V servisu jsme však dokázali s Romanem Krestou najít optimální řešení, což se potvrdilo na časech odpolední sekce,“ dodal.

druhé etapě poutala největší pozornost předlouhá vložka Agii Theodori. V prvním průjezdu Martin Prokop skončil pátý, aby na dalších dvou testech ho jeho rychlost vynesla nejprve na třetí místo, na RZ12 dokonce k nejrychlejšímu času skupiny N. To znamenalo nejen 14. absolutní čas, ale rovněž kontrolu výtečné třetí pozice kategorie. Kvalitní výsledky přišly i v druhých průjezdech (druhý čas na závěrečné superspeciálce, dva třetí časy), ale opakovaný průjezd nejdelší zkoušky soutěže znamenal (ztráta cca 5,5 minuty) propad posádky týmu Jipocar Racing na konec desítky skupiny N.

„První průjezd vražedné padesátky dopadl docela smolně, neboť jsme už v polovině zkoušky dojeli posledního jezdce PCWRC, dvě minuty před námi startujícího Jordánce Faraha. Připadal jsem si jak na Sardinii, prostě jsme za ním jeli v hustém prachu až do cíle, což značilo velkou ztrátu. Sice jsme podali protest a sportovní komisaři nám nějaké sekundy upsali, ale špička byla hodně před námi.

Na dalších zkouškách se však ukázalo, že s nimi můžeme držet krok a první nejrychlejší čas byl obrovským zadostiučiněním a odrazem pohody v týmu.

Před odpolední sekcí jsme provedli další změny nastavení. Prvních deset kilometrů nejdelšího testu totiž bylo hodně rychlých, a tak jsme od začátku zkusili zatáhnout. Bohužel na desátém kilometru jsme v jedné ze zatáček svlékli zadní gumu a museli ji měnit. Ztráta by nebyla nijak hrozivá, bohužel po návratu do auta, jsme nemohli odjistit ruční brzdu. Než jsme se rozjeli, tak nás předjela ještě další dvě auta. Jedno jsme potom dojeli, ale opět nás nechtěl pustit, až jsem do něj musel jak na motokárách ťuknout. Za těchto okolností se lancer přehříval. Navíc vložka už byla hodně rozbitá, jelo se v koleji, na trati byly obrovské díry a kameny, prostě auto už moc nestíhalo. Podle mého názoru nebylo zařazení druhého průjezdu příliš rozumné,“ uvedl Martin Prokop.

Výsledky posledního dne jen umocnily celkovou spokojenost v řadách jihlavského týmu. Martin Prokop s Janem Tománkem se na mezičasech úvodních testů opět pohybovali mezi nejrychlejšími, úvodní vložku zvládli opět nejrychleji a do konce soutěže postoupili až na šesté místo klasifikace skupiny N.

„V poslední etapě jsme neměli co ztratit, proto jsme chtěli dále zkoušet hranice auta. Všechny vložky jsme měly výtečně rozjeté, ale bohužel nás v závěru vždy někdo ze soupeřů ještě dokázal předstihnout. Přesto nejrychlejší čas byl dárkem všem členům týmu. Všichni si během soutěže neskutečně mákli, jeden den se měnila převodovka, samozřejmostí byly preventivní výměny ramen a poloos. Každý servis byl jejich koncertem, za což jim a rovněž Romanovi patří velký dík,“ uzavřel hodnocení soutěže Martin Prokop.

Rally Akropolis – pořadí sk. N

  • 1. Arai – Sircombe (J/NZ – SUBARU Impreza STI) 4:10:07.1
  • 2. Aigner – Wicha (A/D – MITSUBISHI Lancer EVO IX) + 2:58.4
  • 3. M. Baldacci – Agnese (RSM/I – SUBARU Impreza STI) + 3:12.9
  • 4. M. Higgins – Martin (GB – MITSUBISHI Lancer EVO IX) + 4:41.9
  • 5. Al-Attiyah – Patterson (QA/GB – SUBARU Impreza STI) + 4:50.3
  • 6. Prokop – Tománek (CZ – MITSUBISHI Lancer EVO IX) + 5:57.8
  • 7. Kamada – Kase (J – SUBARU Impreza STI) + 6:22.6
  • 8. Pozzo – Stillo (RA – MITSUBISHI Lancer EVO IX) + 9:35.3

Dalším startem posádky týmu Jipocar Racing Martin Prokop – Jan Tománek bude mladoboleslavská Rally Bohemia. Loni zde dlouho bojovala o absolutní prvenství a vzhledem k charakteru trati se určitě i letos pokusí potrápit domácí špičku. Stejně jako loni bude sportovním nářadím Citroën C2 S1600.

Jipocar Racingn, www.martinprokop.com

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mitsubishi na letošním mezinárodním autosalonu v Indonésii (10. až 20.srpna 2017) uvede v celosvětové premiéře nové kompaktní crossover-MPV

Mitsubishi na letošním mezinárodním...

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámila, že v rámci 25. ročníku indonéského mezinárodního autosalonu GAIKINDO (GIIAS) poprvé představí své nové kompaktní crossover-MPV. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MITSUBISHI POSKYTUJE NEJLEPŠÍ SERVISNÍ SLUŽBY

MITSUBISHI POSKYTUJE NEJLEPŠÍ SERVISNÍ...

Výsledky výroční studie americké agentury J.D.Power říkají, že Mitsubishi je číslo jedna   v Německu v oblasti spokojenosti zákazníků. Působivý návrat značky Mitsubishi v Německu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V rámci oslav “ Sto let Mitsubishi“ připomínáme významný model Mitsubishi Pajero, který byl uveden  před 35 lety

V rámci oslav “ Sto let...

Mitsubishi Pajero způsobil v květnu 1982 revoluci ve světě SUV. Mitsubishi Pajero 1.generace V dnešní době, kdy Mitsubishi Heritage Mitsubishi na Dakaru Dnes jsou modely SUV běžnou záležitostí...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - V rámci oslav 100 let   od výroby prvního vozu Mitsubishi  připravila společnost M Motors CZ limitovanou edici modelu ASX a modelu OUTLANDER s atraktivní výbavou a cenovým zvýhodněním

V rámci oslav 100 let od výroby...

Před 100 lety v roce 1917 byl vyroben první vůz značky Mitsubishi  model A, který  byl první sériově vyráběný japonský automobil. Mitsubishi ASX limitované edice 100 LET: Mitsubishi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MITSUBISHI ECLIPSE CROSS byl představen ve světové premiéře jako první zástupce nové generace vozů Mitsubishi Motors

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS byl představen...

Na Ženevském autosalonu  Mitsubishi Motors Corporation (MMC) současně ohlásila zásadní obrat v podobě zbrusu nového kompaktního SUV „Eclipse Cross“. Nový model Eclipse Cross jako takový by...