Turecký pochod Citroënu na 1236 km

WRC pokračuje: Turecká rallye (24. – 27.6.2004)

Sedmou větou z partitury pokračuje mistrovství světa v rallye. Na programu je i pro kvarteto Citroënu na vozech Citroen Xsara WRC Sébastien Loeb-Daniel Elena a Carlos Sainz-Marc Marti Turecká rallye, resp. její druhé vydání v seriálu WRC. A stáj Citroën by ráda navázala na úspěch z loňského roku, kdy zde Xsara poprvé vyhrála mimo asfalt!

Středomořská trilogie


Poslední díl ze „Středomořské trilogie“ má být podle expertů nejtěžší. Nejprve Kyperská rallye před více než měsícem, po ní Rallye Akropolis a nyní Turecká rallye, taková je letošní posloupnost. Turecký podnik je charakteristický největšími časové posuny v historii. Vždyť ještě loni čekaly v únoru na posádky záludnosti zimy, pro které museli pořadatelé některé rychlostní zkoušky na poslední chvíli měnit a rušit. Letos se sníh určitě očekávat nedá, o to vyšší teploty a náročnější podmínky jednotlivé týmy čekají.

Teploty a terén


Rychlostní zkoušky v masívu Beydaglari se sice budou odehrávat v prostředí s výhledem na moře, ale žádná středomořská předprázdninová idylka to nebude. Začínající léto v Turecku může posádkám a jejich doprovodům zamotat hlavy. „Kombinace náročného terénu a teplot, to je největší otazník,“ soudí Jean-Claude Vaucard, odpovědný technik stáje Citroën Sport před startem podniku. Carlos Sainz, nejzkušenější muž v poli startujících, ovšem připomíná, že podmínky jsou pro všechny stejné, pro Citroën navíc mluví obrovská zkušenost z loňska.


Jaká byla příprava na tuto soutěž? Tým Citroën Sport testoval a ladil vozy v okolí města Nimes. Tam se za volantem potil zejména Sébastien Loeb, který loni v Turecku vypadl (stejně tak v roce 2002 ještě za volantem Citroënu Saxo). Společným jmenovatelem většiny testovacích a přípravných dní byly nové pneumatiky značky Michelin s označením TDE. Ty by měly dát vozu Xsara „model Turecko“ potřebná křídla.

Očekávají bitvu


Stájový šéf Citroënu Sport Guy Fréquelin odpovídá na otázku, co se vám vybaví pod pojmem Turecká rallye, bez váhání: „Rok 2003 a první vítězství Xsary mimo asfalt. A co pro letošní rok? I když Séb loni vypadl, měl by nyní uspět. Opět čekám obě auta do 5. místa, jedno z nich na stupních vítězů. Všichni startující mají stejné podmínky a znalost zdejšího terénu. Očekávám, že se o první místa strhne velká bitva.“


Sébastien Loeb, vedoucí muž klasifikace mistrovství světa „pilotů“ tvrdí, že je odhodlán svou pozici udržet. „Nebude to ale lehké. Loni jsem se v soutěži příliš neohřál.“


Carlos Sainz: „Bude to náročné, tratě, teplota. Náročné pro nás, jezdce, auta i celé týmy. Z trojice středomořských rallye mám rád Řecko a právě Turecko. Řecko pro moje vůbec první vítězství v mistrovství světa v roce 1990, Turecko pro můj loňský úspěch. Věřím, že uspějeme i letos.“

Rallye ve faktech


Turecká rallye, bývalá Anatolian Rally, má centrum v Antalyi na jihu země. Podruhé v seriálu MS, celková délka soutěže 1236,44 km, z toho 383,33 km měřených v 17 rychlostních zkouškách na devíti odlišných trasách. Dvě seznamovací pasáže jsou přístupné od úterý 22.6. (13 – 19. 40 hod.) do středy 23.6. (7 – 19 hod.). Asistenční park je v Kemeru, lázeňském městě 40 km na jih od Antalye. „Shakedown“ je na programu ve čtvrtek 24.6. od 10 hod. do 12 hod. a je situován jižně od Kemeru.


Start je na programu ve čtvrtek 24.6. v 18 hodin. na Cumhuriyet Square v Antalyi spolu s první částí, super speciálkou do Efesu (2,5 km).


První etapa je dlouhá 501,08 km, z nichž je 151,83 km měřených. Startuje v pátek 25. 6. v 7. 15 hod. a první vozy v cíli se očekávají kolem 20 hod.


Druhá etapa má kilometráž 447,14 km (153,60 km měřených). Startuje v sobotu 26.6. v 7. 30 hod., cíl je plánován na 19 hod. Posádky čeká 6 zkoušek.


Třetí etapa se jede v neděli 27.6. se startem v 6.30 hod. Po 77,90 km ve 4 rychlostních zkouškách a celkové nedělní porci 288,22 km by měly posádky do cíle dorazit kolem 14.30 hod.

Autorizovaný prodej a servis vozů CITROËN

více než 20 let zkušeností/ autobazar/ specialista na užitkové vozy

Kontakt:
INTENSYS-CZ
Praha 9, Českobrodská 831
281 931 109, 281 932 525
prodej@intensys.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina PSA organizuje již druhý rok po sobě den věnovaný továrně budoucnosti

Skupina PSA organizuje již druhý rok po...

Fórum Armanda Peugeota v Poissy (v pařížském regionu) hostilo 20. září den věnovaný Továrně budoucnosti, který uspořádala skupina PSA. Na #BoosterDayPSA se sešlo 80 partnerů a největších...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Citroën SUV C3R aircross – Autosalon Frankfurt 2017

VIDEO – Citroën SUV C3R aircross...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Citroën přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15. ZÁŘÍ A UKÁŽE POPRVÉ V ČR NOVINKU CITROËN C3 AIRCROSS

ROADSHOW CITROËN EXPERIENCE STARTUJE 15....

Čeká na Vás poslední novinka značky Citroën: nové kompaktní SUV C3 Aircross:   Letošní ročník akce Citroën Experience – se bude konat u obchodních center na 25 místech po celé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je Škoda Fabia nejlepší? Největší porovnávací test v ČR

Je Škoda Fabia nejlepší? Největší...

Ve spolupráci s UAMK.cz, usporne.info a ČRo1 jsme ji postavili proti sedmi dalším konkurentům. Fabia tak vyzvala Kia Rio, Citroen C3, Ford Ka+, Dacia Sandero, Renault Clio, Opel Corsa a Hyundai i20 a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky spolupráci mezi skupinou PSA a společností Vinci Autoroutes překonal poprvé autonomní vůz Citrroen C4 Picasso mýtnou bránu

Díky spolupráci mezi skupinou PSA a...

Ve středu 12. července v 10:30 překonal v dálniční síti Vinci Autoroutes autonomní vůz se samočinným řízením v plně autonomním režimu poprvé mýtnou bránu. Autonomní vůz Citroën C4...