Turecký pochod Citroënu na 1236 km

WRC pokračuje: Turecká rallye (24. – 27.6.2004)

Sedmou větou z partitury pokračuje mistrovství světa v rallye. Na programu je i pro kvarteto Citroënu na vozech Citroen Xsara WRC Sébastien Loeb-Daniel Elena a Carlos Sainz-Marc Marti Turecká rallye, resp. její druhé vydání v seriálu WRC. A stáj Citroën by ráda navázala na úspěch z loňského roku, kdy zde Xsara poprvé vyhrála mimo asfalt!

Středomořská trilogie


Poslední díl ze „Středomořské trilogie“ má být podle expertů nejtěžší. Nejprve Kyperská rallye před více než měsícem, po ní Rallye Akropolis a nyní Turecká rallye, taková je letošní posloupnost. Turecký podnik je charakteristický největšími časové posuny v historii. Vždyť ještě loni čekaly v únoru na posádky záludnosti zimy, pro které museli pořadatelé některé rychlostní zkoušky na poslední chvíli měnit a rušit. Letos se sníh určitě očekávat nedá, o to vyšší teploty a náročnější podmínky jednotlivé týmy čekají.

Teploty a terén


Rychlostní zkoušky v masívu Beydaglari se sice budou odehrávat v prostředí s výhledem na moře, ale žádná středomořská předprázdninová idylka to nebude. Začínající léto v Turecku může posádkám a jejich doprovodům zamotat hlavy. „Kombinace náročného terénu a teplot, to je největší otazník,“ soudí Jean-Claude Vaucard, odpovědný technik stáje Citroën Sport před startem podniku. Carlos Sainz, nejzkušenější muž v poli startujících, ovšem připomíná, že podmínky jsou pro všechny stejné, pro Citroën navíc mluví obrovská zkušenost z loňska.


Jaká byla příprava na tuto soutěž? Tým Citroën Sport testoval a ladil vozy v okolí města Nimes. Tam se za volantem potil zejména Sébastien Loeb, který loni v Turecku vypadl (stejně tak v roce 2002 ještě za volantem Citroënu Saxo). Společným jmenovatelem většiny testovacích a přípravných dní byly nové pneumatiky značky Michelin s označením TDE. Ty by měly dát vozu Xsara „model Turecko“ potřebná křídla.

Očekávají bitvu


Stájový šéf Citroënu Sport Guy Fréquelin odpovídá na otázku, co se vám vybaví pod pojmem Turecká rallye, bez váhání: „Rok 2003 a první vítězství Xsary mimo asfalt. A co pro letošní rok? I když Séb loni vypadl, měl by nyní uspět. Opět čekám obě auta do 5. místa, jedno z nich na stupních vítězů. Všichni startující mají stejné podmínky a znalost zdejšího terénu. Očekávám, že se o první místa strhne velká bitva.“


Sébastien Loeb, vedoucí muž klasifikace mistrovství světa „pilotů“ tvrdí, že je odhodlán svou pozici udržet. „Nebude to ale lehké. Loni jsem se v soutěži příliš neohřál.“


Carlos Sainz: „Bude to náročné, tratě, teplota. Náročné pro nás, jezdce, auta i celé týmy. Z trojice středomořských rallye mám rád Řecko a právě Turecko. Řecko pro moje vůbec první vítězství v mistrovství světa v roce 1990, Turecko pro můj loňský úspěch. Věřím, že uspějeme i letos.“

Rallye ve faktech


Turecká rallye, bývalá Anatolian Rally, má centrum v Antalyi na jihu země. Podruhé v seriálu MS, celková délka soutěže 1236,44 km, z toho 383,33 km měřených v 17 rychlostních zkouškách na devíti odlišných trasách. Dvě seznamovací pasáže jsou přístupné od úterý 22.6. (13 – 19. 40 hod.) do středy 23.6. (7 – 19 hod.). Asistenční park je v Kemeru, lázeňském městě 40 km na jih od Antalye. „Shakedown“ je na programu ve čtvrtek 24.6. od 10 hod. do 12 hod. a je situován jižně od Kemeru.


Start je na programu ve čtvrtek 24.6. v 18 hodin. na Cumhuriyet Square v Antalyi spolu s první částí, super speciálkou do Efesu (2,5 km).


První etapa je dlouhá 501,08 km, z nichž je 151,83 km měřených. Startuje v pátek 25. 6. v 7. 15 hod. a první vozy v cíli se očekávají kolem 20 hod.


Druhá etapa má kilometráž 447,14 km (153,60 km měřených). Startuje v sobotu 26.6. v 7. 30 hod., cíl je plánován na 19 hod. Posádky čeká 6 zkoušek.


Třetí etapa se jede v neděli 27.6. se startem v 6.30 hod. Po 77,90 km ve 4 rychlostních zkouškách a celkové nedělní porci 288,22 km by měly posádky do cíle dorazit kolem 14.30 hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...