Pouze Hyundai a Citroën nevyslaly na Safari své týmy, naopak Ford, Peugeot, Subaru a poprvé také Škoda jsou zastoupeny třemi automobily. Největší pozornost poutá na sebe Skot Colin McRae, který s Fordem Focus WRC zvítězil v posledních třech soutěžích, které se jely na šotolině a rázem tak bodově dostihl vedoucího muže průběžné klasifikace Tommi Mäkinena. Vzhledem k tomu, že McRae vyhrál Safari už v roce 97 a 99 patří k největším favoritům jedné z nejtěžších rallye. Za Ford startují ještě Carlos Sainz, jenž má šanci dostihnout vedoucí dvojici a Francoise Delecour.
K McRaeovým největším soupeřům patří Richard Burns, jenž má na svém kontě také už dva africké úspěchy. Po jeho boku se v týmu Subaru opět představí Nor Solberg a Japonec Arai. Tři vozy vyslal do Afriky také Peugeot (Grönholm, Auriol, Rovanperä), jenž letos vyhrál zatím pouze ve Švédsku a ve Španělsku a velice rád by uspěl i na africkém kamení. Obvyklou sestavu – Mäkinen a Loix – hlásí i Mitsubishi.
Letošní Safari rallye, která se poprvé jede v jiném termínu než o velikonocích, měří 2958 km, z čehož 1129 km tvoří třináct speciálních testů, z nichž nejdelší měří 123 km.
Podruhé startují v Keni také vozy Škoda Octavia WRC, které vloni prokázaly vysokou dávku odolnosti a spolehlivosti a dojely si pro tři body.
Oproti loňsku bude tým ve výhodě, neboť využije loňských zkušeností a k nim přidá ty, které nashromáždili Schwarz a Thiry při testovacích jízdách. Vozy pro Safari se také výrazně liší od „evropských“ provedení. „Je to dáno výjimečnými přírodními a klimatickými podmínkami. Auto je lépe vyztužené, zejména v nejkritičtějších oblastech, jako je uchycení náprav a tlumičů. Nastane-li mokrá varianta počasí, sání vzduchu je vyvedeno na střeše, aby motor při průjezdů brodů nenasál vodu. K dodatečnému utěsnění kabiny a karosérie proti prachu a vodě se používá speciální pěnová izolace. Světlá výška vozu je zvýšena na maximálně povolených 200 mm. K lepší viditelnosti aut na trati, zejména v rozbahněném terénu, slouží bodové reflektory na zpětných zrcátkách“, říká Pavel Janeba, jenž také poodkryl týmovou strategii: „Máme více zkušeností a proto volíme útočnější taktiku než loni. Ta se týká Schwarze, který má za úkol jet až na hranici technických možností vozu. Thiry pojede defenzívněji s tím, že hlavním úkolem bude dojet do cíle. Stejně jako všechny špičkové týmy máme i my pronajaté vrtulníky. Ty v průběhu rychlostních zkoušek neustále létají nad vozem a varují posádku vysílačkami před všemi nebezpečnými nástrahami na trati, běžně i na 100 až 200 metrů“. Nečekané nástrahy na rychlostních sekcích, které se jezdí za běžného provozu, jsou totiž další z „výsad“ Safari.
S třetí Octavií WRC, modifikovaným modelem z roku 2000, s nímž loni startoval Climent a který oba jezdci prověřili při letošních testech v Keni, pojede Roman Kresta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.