Třetí vítězství Volkswagenu na Rallye Monte Carlo v řadě: Ogier slaví triumf v první rallye sezony, Mikkelsen druhý

Vzorný atlet: Volkswagen Polo R WRC má na svém kontě 35 vítězství ze 40 startů v soutěžích.

1wvmoncar900

V první soutěži letošního ročníku mistrovství světa v Rallye Monte Carlo

– triumfovala posádka Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) s vozem Polo R WRC a na druhém místě se umístili jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N).

Pro Polo R WRC to bylo 35. vítězství v 40. absolvované soutěži, pro posádku Ogier/Ingrassia 33. úspěch v kariéře a pro Mikkelsena 15. umístění na stupních vítězů. Jeho nový spolujezdec Anders Jæger slavil navíc hned při svém premiérovém startu ve vrcholné kategorii mistrovství světa v rallye své první umístění na stupních vítězů. Tím se nemůže pochlubit žádný jiný spolujezdec v aktuální startovní listině seriálu WRC.

Tři vítězství na „Monte“ v řadě – Sébastien Ogier se zařadil mezi legendy

Sandro Munari to dokázal s Lancií, Walter Röhrl s Opelem, Lancií a Audi, Tommi Mäkinen s Mitsubishi a Sébastien Loeb s Citroënem. Mezi tyto skutečné legendy světových rallye se nyní zařadil Sébastien Ogier, který jako teprve pátý jezdec v historii mistrovství světa v rallye vyhrál Rallye Monte Carlo třikrát v řadě: v letech 2014, 2015 a 2016 s Volkswagenem. Polo R WRC o výkonu 318 koní je po vozech Porsche 911, Lancia Stratos, Lancia Delta, Mitsubishi Lancer a Citroën Xsara šestým modelem, který má na svém kontě tři vítězství na „Monte“.

S 35 vítězstvími ve 40 soutěžích je Polo R WRC navíc celkově nejúspěšnějším vozidlem historie automobilových soutěží, s pozoruhodnou úspěšností 87,5 procenta.

39 z 80 – dobře vsazeno v pneumatikové loterii

Byla to typická „Monte“. Zatímco jedna rychlostní zkouška se jela na suchém povrchu nebo na mokrém asfaltu, ležel na trati následující rychlostní zkoušky sníh a led. A někdy se i na několikakilometrovém úseku neustále střídaly všechny uvedené podmínky. Rallye Monte Carlo je v tomto ohledu jedinečným podnikem v kalendáři mistrovství světa v rallye. Také v ročníku 2016 dostála své pověsti a nabídla nepředvídatelnost za každou zatáčkou. Jezdci tak museli mít šťastnou ruku při volbě pneumatik pro 16 rychlostních zkoušek o celkové délce 377,59 kilometru. Trojice posádek týmu Volkswagen se přitom mohla spolehnout na tzv. „Route Note Cars“, tedy vozy, získávající informace o trase. „Ledovým špionem“ vítěze Sébastiena Ogiera byl Simon Jean Joseph, Andreas Mikkelsen spoléhal na Bernta Kollevolda a Jari-Matti Latvala na Toniho Gardemeistera. Jejich informace pomohly jezdcům Volkswagenu k chytrým rozhodnutím – například když Andreas Mikkelsen v sobotu vsadil jako jediný na další pneumatiky s hroty, čímž si polepšil v porovnání s přímými konkurenty.

Body s pořadovými čísly 151 až 154 z Powerstage pro jezdce Volkswagenu, 26. nejlepší čas v Powerstage pro Ogiera

Speciální rychlostní zkouška Powerstage, v níž jsou třem nejrychlejším posádkám udělovány bonusové body, je odjakživa doménou Volkswagenu. Na Rallye Monte Carlo přispěli Sébastien Ogier/Julien Ingrassia svým 26. vítězstvím v této rychlostní zkoušce na konto Volkswagenu body s pořadovým číslem 151 až 153, Andreas Mikkelsen přidal 154. bod za třetí místo.

Rallye Monte Carlo skončila pro posádku Latvala/Anttila předčasně kvůli nehodě

Pro posádku Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) skončila Rallye Monte Carlo již v sobotu. Na deváté rychlostní zkoušce sjela tato dvojice z vozovky do příkopu, odkud pokračovala v jízdě až na louku. Přitom došlo k lehkému kontaktu s jedním divákem, který však naštěstí nebyl zraněn. Latvala/Anttila se kvůli poškození vozidla nedostali včas ke kontrolnímu stanovišti následující rychlostní zkoušky, čímž pro ně rallye skončila. Finskému duu byla později udělena peněžní pokuta, protože nezastavili podle předpisů na místě nehody. Sportovní komisaři navíc uložili posádce Latvala/Anttila podmínečný trest zákazu startu v jedné rallye, který bude aplikován pouze v případě dalšího porušení pravidel. Jezdec, spolujezdec i tým tyto postihy akceptovali.

Hlasy po Rallye Monte Carlo:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Vítězství tady v Monte Carlo je pro mě okamžikem plným velkých emocí! Třetí vítězství v této legendární rallye je zkrátka nepopsatelný pocit. Podmínky byly tak náročné, povrch velmi kluzký a namrzlý. Z tohoto úspěchu jsem velmi šťastný. Rád bych poděkoval celému týmu, který o tomto víkendu odvedl fantastickou práci. Moji ledoví špióni pracovali velkolepě, Jean Joseph Simon dělal pro mě tuto práci na ‚Monte‘ poprvé. Bylo to pro ně skutečně obtížné stanovit dobré předpovědi o stavu jednotlivých úseků tratě. Polo fungovalo skvěle. K tomu to obrovské množství fanoušků, kteří mě a Juliena hnali dopředu – byl to zkrátka dokonalý víkend!“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Se svým spolujezdcem Miikkou Anttilou v plném rozsahu akceptujeme rozhodnutí pořadatelů. Bezpečnost diváků a účastníků rallye má bezesporu absolutní prioritu. Velmi nás tato událost mrzí a uděláme všechno pro to, aby se něco takového v budoucnosti už neopakovalo. Zároveň jsme šťastní, že divák z tohoto případu vyvázl bez následků a nestalo se tedy nic vážného.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Bylo to absolutně fantastický vstup do nové sezony mistrovství světa v rallye. Druhé místo na ‚Monte‘ – to je vždy něco mimořádného. Zároveň to však byla moje první rallye s novým spolujezdcem Andersem Jægerem – a hned jsme společně stáli na stupních vítězů, to je zkrátka velkolepé. Věděl jsem, že má Anders velký talent. Po celý víkend pracoval perfektně, za to mu patří největší kompliment. Byla to typická ‚Monte‘, nejtěžší začátek pro něj, jaký si lze představit. V poznámkách se muselo dělat velké množství změn kvůli mnoha vrtochům počasí a rozmanitým podmínkám od ledu a sněhu až po suchý asfalt. Také my jezdci jsme museli být trvale ostražití. Díky mým ledovým špionům, jimiž byli Bernt Kollevold a Timo Alanne, stojíme dnes na stupních vítězů jako druzí. A nesmíme zapomenout na celý tým, který pracoval opět v dokonalé harmonii. Zkrátka, prožili jsme absolutně velkolepý den.“

Jost Capito, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Vstoupit do sezony mistrovství světa v rallye dvojitým vítězstvím je již samo o sobě něčím velkolepým. Dosáhnout toho na Rallye Monte Carlo je však něčím mimořádným. V žádné rallye není v tak velké míře rozhodující dokonalá souhra mezi jezdci, spolujezdci, inženýry, mechaniky, ledovými špiony, logistiky, fyzioterapeuty a týmem, který má na starosti catering. Je naprosto fantastické, jak v našem týmu do sebe vzájemně zapadají všechna kolečka. Myslím si, že s odstupem nejčastěji kladenou otázkou u nás je ‚Mohu Ti nějak pomoci?‘. To značí naši soudržnost. Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen se mohli na tým naprosto spolehnout – a sami odvedli velkolepý výkon. Toto dvojité vítězství je zasloužené. A na tento triumf jsme hrdí.“

A pak tu byla ještě…

…remíza. Sezona mistrovství světa v rallye začala v hodnocení konstruktérů stejným počtem 25 bodů pro Volkswagen a Hyundai. Sébastien Ogier se postaral o tento bodový zisk svým vítězstvím, tým Hyundai získal uvedený počet bodů součtem třetího místa, které obsadil Thierry Neuville, a v hodnocení konstruktérů pátého místa Daniho Sordy.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:49.53,1 h
  2. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 1.54,5 min
  3.  Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 3.17,9 min
  4. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 4.47,7 min
  5. Stéphane Lefebvre/Gabin Moreau (F/F), Citroën + 7.35,6 min
  6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 10.35,5 min
  7. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 11.39,9 min
  8. Elfyn Evans/Craig Parry (GB/GB), Ford + 18.30,8 min
  9. Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN), Škoda + 20.41,0 min
  10. Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (D/D), Škoda + 20.43,9 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Monte Carlo – výsledky Powerstage

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8.09,6 min
  2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 1,4 s
  3. Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), Volkswagen + 5,9 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 28 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 19; 3. Thierry Neuville, 15; 4. Mads Østberg, 12; 5. Stéphane Lefebvre, 10; 6. Dani Sordo, 10; 7. Ott Tänak, 6; 8. Elfyn Evans, 4; 9. Esapekka Lappi, 2; 10. Armin Kremer, 1.

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 28 bodů; 2. Anders Jæger, 19; 3. Nicolas Gilsoul, 15; 4. Ola Fløene, 12; 5. Gabin Moreau, 10; 6. Marc Martí, 10; 7. Raigo Mõlder, 6; 8. Craig Parry, 4; 9. Janne Ferm, 2; 10. Pirmin Winklhofer, 1.

Hodnocení konstruktérů

  1. Volkswagen Motorsport, 25 bodů
  2. Hyundai Motorsport, 25
  3. M-Sport, 20
  4. Volkswagen Motorsport II, 18
  5. Hyundai Motorsport N, 6.

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejkompaktnější SUV od VW je ještě lepší než dosud

Nejkompaktnější SUV od VW je ještě...

Volkswagen spouští předprodej vizuálně a technicky zdokonaleného modelu T-Cross. Výrazný vnější design je nyní ještě atraktivnější. Nově navrženy byly sériově dodávané LED světlomety...