Toyota dosáhla rekordní roční prodej v Evropě již podesáté v řadě

Prodej vozů v Evropě v roce 2006 vzrostl o 13 % na 1 124 119 vozů – z toho 1 073 549 značky Toyota a 50 570 značky Lexus.

A to na trhu, jehož celkový růst byl pouhých 2,7 %.

Toyota dosáhla rekordní roční prodej v Evropě již podesáté v řadě

Poprvé ve své historii prodala Toyota více než 1 milión vozů v širším regionu Evropy, což představuje nárůst o 11 % proti roku 2005. U značky Lexus byl nárůst ještě významnější, neboť prodej stoupl o 76 % a poprvé byla prolomena hranice 50 tisíc prodaných vozů. Díky skvělým výsledkům se podíl značky Toyota na trhu zvýšil o 0,5 procentního bodu na 5,84 % – historicky nejvyšší podíl této značky na evropském trhu. Cílem pro rok 2007 je 1,22 mil. prodaných vozů v Evropě.

Růst firmy Toyota na evropském trhu je založen na výrobě v Evropě. Přibližně 70 % všech vozů prodaných v Evropě se zde také vyrábí. V roce 2006 to představovalo 808 463 vozů, 863 507 motorů a 568 212 převodovek vyrobených ve Velké Británii, Francii, Turecku, Polsku a České republice. V roce 2007 budou výrobní kapacity všech závodů opět naplněny a na konci roku bude dokonce otevřen nový závod v ruském Petrohradu.

Rok 2006 byl ve znamení řady novinek; Toyota úspěšně zmodernizovala dva své klíčové produkty, modely Yaris a RAV4. Yaris se opět ukázal jako nejúspěšnější produkt Toyoty v Evropě, neboť prodeje zde dosáhly hodnoty 250 880 vozů (+17 %) a Toyota RAV4 se opět stala nejoblíbenějším vozem s pohonem všech kol v Evropě s nárůstem počtu prodaných vozů o 23 % na výsledných 126 210 vozů. Rekordních prodejů dosáhla automobilka i v případě modelu AYGO (97 526 kusů,+ 315 %), Corolla Verso (95 684 ks, +3 %), Hilux (20 066 ks, + 87 %) a Prius (22 778 ks, +21 %).

Na růstu prodeje značky Lexus se podílelo představení čtyř nových modelů: GS450h, RX350, IS220d a LS460. V roce 2006 se nejlépe prodávala modelová řada IS (21 772 ks, +275 %) následovaná řadou RX (19 543 ks, +35 %). Hybridní modely představovaly 26 % všech prodaných vozů Lexus a společně s modelem Prius se podílely na celkovém počtu 36 016 prodaných hybridních vozů, což představuje nárůst o 54 %.

V roce 2006 bylo pro Toyotu největším trhem Německo, kde se prodalo 141 097 vozů (+8 %), za nímž těsně následovala Velká Británie (140 075 ks, +1 %) a Itálie (138 199 ks, +6 %). Nejvýznamnější růst byl zaznamenán v Rusku (+63 %), kde se prodalo celkem 108 959 vozů. Ve Francii byla poprvé překonána hranice 100 tisíc prodaných vozů – celkem 103 538 ks (+13 %).

V roce 2006 se Toyota ukázala jako nejrychleji rostoucí automobilová značka ve Francii, Španělsku, Nizozemí, Portugalsku a Řecku. Toyota obsadila vedoucí místo na trhu v sedmi evropských zemích, včetně Řecka, Irska a Finska.

Tadashi Arashima komentuje výhled do budoucna takto:

„Rok 2007 bude pro Toyotu náročný. Chceme zvýšit počet prodaných vozů i podíl na trhu ve všech evropských zemích. Toho dosáhneme jen v případě, že budeme na první místo stavět zákazníka, kterému poskytneme nejvyšší možnou kvalitu. Naše modelová řada pro rok 2007 tomu odpovídá a my i nadále očekáváme přesvědčivé výsledky všech modelů, zvláště vozů AYGO, Yaris, RAV4 a nových modelů značky Lexus. K dosažení cíle nám pomůže i zcela nový model Auris, jenž dosáhl pěti hvězdiček v bezpečnostních testech Euro NCAP a který uvedeme na trh na jaře 2007.“

Toyota má v plánu prodat v roce 2007 na evropském trhu 1,22 mil. vozů, z toho 1,16 mil. pod značkou Toyota a 56 000 vozů Lexus. Očekává se, že počet prodaných vozů s hybridním pohonem dosáhne hodnoty 44 500 vozů.

Údaje o prodeji společnosti Toyota za rok 2006 v Evropě zahrnují veškerá osobní a užitková vozidla ve 27 členských zemích EU a: Albánii, Andoře, Ázerbajdžánu, Bělorusku, Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, Faerských ostrovech, Gruzii, Gibraltaru, Grónsku, Islandu, Kazachstánu, Lichtenštejnsku, Makedonii, Monaku, Norsku, Ruské federaci, Srbsku a Černé hoře, Švýcarsku, Tádžikistánu, Turecku, Turkmenistánu, Ukrajině a Uzbekistánu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Toyota Yaris hot hatch, i-TRIL concept a Lexus LC 500, LS 500h – Ženeva 2017

VIDEO – Toyota Yaris hot hatch,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Toyota a Lexus přímo z autosalonu v Ženevě.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Toyota Corolla 1.6 Valvematic 2017

Jsou dnes auta lepší než před dvaceti lety? Co taková Toyota Corolla 1.6 Valvematic?

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota GT86 2017

Toyota GT86 2017

Jako jedni z prvních jsme mohli otestovat novou Toyotu GT86. A bez zbytečných řečí musíme říct, že je ještě lepší, než jsme čekali. Ale má přeci jen jeden problém. O něm ale až na konci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejpraktičtějším užitkovým vozem roku 2016 je Citroën JUMPY, Peugeot EXPERT a Toyota PROACE

Nejpraktičtějším užitkovým vozem...

V rámci výstavy Transport Expo byly ve středu 23. 11. 2016 vyhlášeny výsledky ankety o „Nejpraktičtější užitkový vůz roku 2016“ : Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace:  Cílem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – novinky Toyota na světovém autosalonu v Paříži 2016

VIDEO – novinky Toyota na světovém...

Video novinky ze stáje Toyota z právě probíhajícího autosalonu v Paříži.