Tisková zpráva Asociace prodejců použitých automobilů – Autobazarů (APPAA)

Ministerstvo dopravy připravilo paskvil. Díky novele 56/2001 Sb. budou od nového roku krachovat desítky autobazarů, o práci přijdou stovky lidí a běžný občan bude muset platit tisícikoruny navíc.

Úředníci Ministerstva dopravy vsunuli do Novely zákona 56/2001 Sb.

– nenápadné ustanovení, které ve svém důsledku způsobí doslova revoluci mezi prodejci ojetých automobilů a způsobí nemalé potíže všem občanům, kteří budou chtít prodat nebo koupit ojetý automobil. Novela totiž ruší tzv. „polopřevody“, nařizuje další evidenční kontrolu při přihlašování vozidla a nutnost dokládat notářsky ověřenou plnou moc. Podle APPAA (Asociace autobazarů) to může být likvidační nejen pro menší autobazary, ale výrazně to zasáhne i do peněženek běžných občanů. Jediný, kdo na Novele vydělá, tak bude podle APPAA stát, který na poplatcích vybere stovky milionů ročně a dále notáři, kteří budou plné moci ověřovat.

Petr Přikryl, předseda APPAA říká:

„Nikdo z ministerských úředníků s námi toto ustanovení Novely 56/2001 Sb. nekonzultoval, ačkoliv již od vzniku Asociace nabízíme legislativcům naší spolupráci. Na Ministerstvu dopravy bylo rozhodnuto od stolu, bez elementární znalosti toho, jak nákup a prodej ojetých vozidel reálně probíhá“. O co vlastně jde? Podle APPAA zmizí od ledna 2015 možnost takzvaných „polopřevodů“. Tedy zvláštního režimu, kdy je vozidlo odhlášeno z původního vlastníka, ale ještě není znám vlastník nový. Prodejci ojetých vozidel tak budou muset přihlásit vozidlo na sebe, což znamená nejen další evidenční kontrolu, ale také nutnost fyzické přítomnosti původního vlastníka při této kontrole, případně vystavení notářsky ověřené plné moci. „Toto bude velký problém především pro autobazary z menších měst, kde mají daleko ke stanicím STK i k notáři“, říká Přikryl a pokračuje: „Navíc to je nemalá finanční zátěž pro jednotlivé obchodníky, nejen co se týká poplatků úředníkům, ale také nutnosti alokovat další pracovní síly na tuto agendu“. Podle APPAA tyto zvýšené náklady neunese až 15 % obchodníků s ojetými vozy, kteří budou nuceni svoji činnost ukončit. Přikryl odhaduje, že bez práce se tak mohou ocitnout stovky lidí. „Vyzvali jsme proto pana poslance Humla a vyzveme i Ministerstvo dopravy k jednání, abychom takto nesmyslně koncipované ustanovení upravili ve prospěch nejen obchodníků s ojetými vozy, ale především běžných občanů. Věříme, že zvítězí zdravý rozum a toto ustanovení se podaří upravit.

Asociace prodejců použitých automobilů – Autobazarů (APPAA)

Petr Přikryl, předseda APPAA, email: info@appaa.cz, mobil 602 222 680

 

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový radar společnosti Continental umožňuje vybavit motocykly asistentem nouzového brzdění

Nový radar společnosti Continental...

Další významný krok ke zvýšení bezpečnosti na silnicích: Continental na veletrhu EICMA představuje nové pokročilé asistenční systémy určené jednostopým vozidlům Jezdec má vše stále pod...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PŮL MILIÓNU PRO POSÁDKY PEUGEOT RALLY CUPU

PŮL MILIÓNU PRO POSÁDKY PEUGEOT RALLY CUPU

Slavnostní vyhlášení letošního mistrovství České republiky v rally, rallysprintu a slalomu proběhlo začátkem listopadu v kongresovém centru ve Zlíně. Velkolepá atmosféra večera...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai a Kia uzavřely strategické partnerství s firmou Vodafone

Hyundai a Kia uzavřely strategické...

Smlouva poskytne evropským řidičům zcela propojené informační a zábavní systémy a systémy pro síťové propojení automobilu Systémy pro síťové propojení vozidel Hyundai a Kia budou uvedeny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky

Češi investují do nákupu ojetin na...

Za pět let vzrostla cena vozů, pořizovaných na úvěr téměř o polovinu Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k „řídicímu centru“

Evoluce volantu: Od jednoduchého věnce k...

Na konci 50. let měl volant tvrdý, tenký věnec, který řidiči sloužil pouze ke změnám směru jízdy Evoluce volantu přinesla vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a ergonomie Současní řidiči...