Tisíce lidí přišlo kvůli novele zákona 56/2001 o vozidlo

Některé autobazary proto přicházejí s nabídkou speciálního šrotovného

1autoessrotovne791

Poslední červnový den 2015

– byl konečnou možností přihlásit do registru motorových vozidel dosud nedohlášené vozidlo, tedy vůz v tzv. polopřevodu. I přes skutečnost, že novela zákona 56/2001 vešla v platnost prvního ledna 2015 a motoristé tak měli na tento úkon dostatek času, zůstalo, dle informací Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA), nedohlášeno přibližně 70.000 vozidel s platnou technickou kontrolou. Tedy vozidel, která mohou aktuálně jezdit po pozemních komunikacích. Dle Ministerstva dopravy však nepůjde tato vozidla již nikdy přihlásit a jejich majitelé tak o ně definitivně přijdou. Provozování nepřihlášeného vozu navíc znamená ztrátu řidičského průkazu, pokutu až 50.000 Kč a nemalé problémy při řešení případné pojistné události.

Pavel Foltýn z Auto ESA zdůrazňuje:

„V současné době pravděpodobně nezbývá majitelům takových vozů nic jiného, než prodat vozidlo na náhradní díly nebo je ekologicky zlikvidovat. Pro mnoho řidičů to však může znamenat naprostou ztrátu mobility a tedy například i ztrátu možnosti dopravovat se do práce nebo vozit děti do školy.“ Podle Foltýna tak vznikne v poměrně krátkém časovém úseku velká množina zájemců o nové, resp. dohlášené vozidlo. Podle interní analýzy firmy se bude z velké části jednat o klienty poptávající cenově atraktivní vozy s cenou do 100.000 Kč.

Auto ESA proto jako vůbec první prodejce ojetých vozů v ČR přichází s projektem tzv. šrotovného

Podle zástupců společnosti se však nejedná o klasické šrotovné, jak jej motoristé mohou znát z minulosti: „Vozy vyřazené z registru nebudeme v žádném případě vykupovat ani zařizovat jejich likvidaci,“ říká Foltýn a vysvětluje: „Šrotovné v tomto případě znamená, že každý majitel vozu v tzv. polopřevodu, tedy vozu vyřazeného z centrálního registru, dostane při nákupu slevu 5.000 Kč až 55.000 Kč“. Podle Foltýna se stačí pouze prokázat velkým technickým průkazem, ze kterého bude zřejmé, že vozidlo je v tzv. polopřevodu a tedy vyřazeno z registru vozidel.

Podle Foltýna už firma registruje několik případů, kdy motorista řeší problém s nepřihlášeným vozidlem:

„Obrátil se na nás klient, který si na sebe nepřihlásil vozidlo po ukončení leasingu. Leasingová společnost po uhrazení poslední splátky vůz odhlásila a vyzvala majitele, aby si vozidlo přihlásil na sebe. Ten tak neučinil a dnes má vůz v hodnotě cca 250 tisíc, který však nemůže provozovat“. Foltýn proto opět apeluje občany, aby nepodlehli podezřele lákavým cenovým nabídkám. „Nepoctiví majitelé takových vozů se mohou snažit je prodat za každou cenu,“ varuje Foltýn a zároveň důrazně doporučuje kupovat ojetý vůz pouze u prověřeného nebo certifikovaného obchodníka.

 

Související články

VIDEO – Kia Stonic, Kia Proceed...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Kia přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

VIDEO – Honda CR-V Hybrid, Honda Urban...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky Honda přímo z autosalonu ve Frankfurtu.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Společnost Continental, Continental v České republice a výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem

Společnost Continental, Continental v...

Technologie optical bonding: cesta k lepším displejům. Monitory a displeje jsou dnes jedním z nejběžnějších způsobů přenosu informací Displeje vyrobené s využitím technologie optical...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental v Brandýse se rozšiřuje: v pondělí 18.září otevřel nový sklad a nabírá další lidi

Continental v Brandýse se rozšiřuje: v...

 Společnost Continental Automotive Czech Republic, výrobce interiérové elektroniky do automobilů, ve svém závodě v Brandýse nad Labem slavnostně otevřela nový sklad. Nově vybudovaná skladová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výrobní závod Continental v Brandýse nad Labem a zaměření jeho činnosti

Výrobní závod Continental v Brandýse...

Od studentské formule k vývoji prototypů  ve výrobním závodu Continental v Brandýse nad Labem pro světové automobilky: škodovku, toyotu nebo volkswagen.  Zdeňku Houfovi může řada lidí...