Testování zrychlení na všech typech terénu prokázalo vynikající jízdní schopnosti a rychlost Range Roveru Sport SVR

Nejrychlejší vůz značky Land Rover kombinuje výborné terénní schopnosti s osmiválcovým motorem o výkonu 550 koní.

Inovativní technologie Land Rover Terrain Response 2 zaručuje maximální zrychlení i na trávě, šotolině, sněhu nebo písku.

Ať už prší nebo svítí slunce, na trávě nebo šotolině, na sněhu nebo písku, Range Rover Sport SVR vyniká velmi vysokou rychlostí. Tento vůz je dílem speciální divize Special Vehicle Operations společnosti Jaguar Land Rover. Model se vyznačuje velkým zrychlením z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy, ale jde pouze o špičku ledovce jeho schopností.

V situaci, kdy se sportovní vozy nemohou spolehnout na ideální trakci

– na čistém, suchém asfaltu, většina z nich okamžitě postrádá dostatečnou přilnavost, stabilitu a výkon. Model SVR v rámci testu zrychlení absolvoval sprinty z nuly na 100 km/h na standardních celoročních pneumatikách Michelin 275/45 R21 na všech površích od asfaltu a trávy po sníh a písek. Spoléhal se přitom na inovativní technologii Land Rover Terrain Response 2.

Inteligentní systém Land Rover Terrain Response 2

– automaticky volí vhodný jízdní režim, který vyhovuje daným trakčním podmínkám. Jezdec má na výběr z těchto voleb: běžná jízda, dynamický režim, tráva/štěrk/sníh, bláto a vyjeté koleje, písek a kamení. Řidič může zvolit konkrétní režim také pomocí jednoduchého otočného voliče na středovém panelu.

Dosažené časy jenom potvrzují schopnosti modelu Range Rover Sport:

Na velmi kluzké mokré trávě se čas zrychlení z nuly na 100 km/h prodloužil pouze o 0,8 sekundy. Zatímco i na písku dosáhl při srovnávacím sprintu času 5,5 s.

Terén – Režim: Čas zrychlení z nuly na 100 km/h

  • Asfalt – Dynamický: 4,7 s
  • Tráva – Tráva/štěrk/sníh: 5,5 s
  • Šotolina – Tráva/štěrk/sníh: 5,3 s
  • Sníh – Tráva/štěrk/sníh: 11,3 s
  • Bláto – Bláto a vyjeté koleje: 6,5 s
  • Písek –   Písek: 5,5 s

Test jízdních vlastností v terénu

První zkouškou byla pro model Range Rover Sport SVR  cílová rovinka na nejrychlejším evropském závodním okruhu Rockingham Motor Speedway v Corby ve Velké Británii:

-Systém Terrain Response 2 nastaví díky dynamickému režimu – pohotovější odezvu na plynový pedál a přeřazuje při vyšších otáčkách. Volí také tužší nastavení pro funkci nepřetržitého variabilního tlumení technologie Anti-Roll Control, což eliminuje naklánění karoserie. Při optimálním nastavení všech těchto faktorů zvládl Range Rover Sport SVR zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,7 sekundy.

Při druhém testu na mokré trávě

– si muselo výkonné SUV poradit s jedním z nejnáročnějších povrchů, s jakým se může řidič setkat. Odezva na polohu plynového pedálu je v režimu tráva/štěrk/sníh měkčí, což zabraňuje ztrátě trakce. Řazení je plynulejší a rychlejší. Systém řízení trakce také zasahuje dříve, aby zabránil prokluzování pneumatik, zatímco centrální diferenciál je předběžně zatížen za účelem optimalizace výkonu při rozjezdu. Testování se uskutečnilo v areálu Land Rover Experience ve Východní Anglii. Range Rover Sport SVR zvládl zrychlení z nuly na 100 km/h za skvělý čas 5,5 s.

Ideální šotolinový povrch pro další testování

– se našel v kamenolomu. Tam vynikla výborná trakce tohoto modelu. Systémy vozidla byly optimalizovány pro nezpevněný povrch a výsledkem byl čas 5,3 sekundy.

Za sněhem vyrazil jezdec s Range Roverem Sport SVR

– do zimního testovacího areálu společnosti Jaguar Land Rover v Arjeplogu na severu Švédska. Optimalizované nastavení a systém pohonu všech kol pomohly modelu SVR zvládnout sprint v kombinaci sněhu a ledu za 11,3 s.

Poté řidič nastavil v systému Terrain Response 2 režim bláto a vyjeté koleje

V tomto nastavení se zvedne pneumatické zavěšení a systém řízení trakce umožňuje regulovaný prokluz pneumatik. To zaručuje lepší trakci v kluzkém terénu. V typicky britských podmínkách v jednom z terénních testovacích areálů značky Land Rover zvládlo výkonné SUV zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy.

Dalším cílem se stala pláž Pendine Sands v zálivu Carmarthen v jižním Walesu

V roce 1924 zde byl stanoven první pozemní rychlostní rekord na světě. Na řadě byl režim písek, který pohotověji reaguje na polohu plynového pedálu. To zaručuje rychlý přísun točivého momentu motoru. Vozidlo také déle udržuje převodové stupně a zavírá centrální diferenciál, což pomáhá udržovat kinetickou energii. Výsledkem tohoto technologického triku bylo zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Poslední režim kamení a balvany

– umožňuje řidičům zdolávat obtížný kamenitý terén a funguje ve spolupráci s převodovkou Low Range, aby usnadnil náročnou pomalou jízdu přes velké kameny a balvany. Tato volba změkčuje odezvu na polohu plynového pedálu, čímž zmírňuje náhlé pohyby a poskytuje řidiči maximální kontrolu. Zvedá také pneumatické zavěšení za účelem optimalizovat světlé výšky. Range Rover Sport SVR díky systému Terrain Response 2 hravě zdolal skalnatý svah se sklonem 32 procent.

Jezdec Darren Jones, specialista na stabilizační systémy Jaguar Land Roveru zdůraznil:

„Range Rover Sport SVR se proslavil svými jízdními vlastnostmi na silnici, kterých ale nebylo dosaženo na úkor tradičních schopností značky Land Rover. Naše technologie Terrain Response 2 usnadňuje řízení v jakýchkoli podmínkách.“

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Goodyear dodává automobilce Jaguar Land Rover originální výbavu pro nové modely Jaguar F-PACE, Land Rover Discovery a Range Rover Velar

Goodyear dodává automobilce Jaguar Land...

Automobilka Jaguar Land Rover si vybrala společnost Goodyear jako dodavatele originální výbavy pro své nové tři modely. Goodyear vyvinul pneumatiky Eagle F1 Asymmetric SUV AT – jak pro Jaguar...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Land Rover uvedla dva nové zážehové motory Ingenium a vznětovou variantu pro svá kompaktní SUV Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque pro modelový rok 2018

Land Rover uvedla dva nové zážehové...

Nabídka pohonných jednotek pro oba modely byla rozšířena o zážehové jednotky Ingenium Si4 s výkonem 240 koní a 290 koní a vznětovou jednotku Ingenium Sd4 s výkonem 240 koní. Čtyřválcové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Velar – včera 2.března nový model představen v Londýně

Range Rover Velar – včera 2.března...

Vůz Velar přináší do modelové řady Range Rover nový rozměr elegance. Velar vyplňuje místo mezi Range Roverem Evoque a Range Roverem Sport Značka Land Rover tak cílí na nový typ zákazníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Range Rover Velar se představí ve světové premiéře 1.března jako nový člen rodiny Range Rover, vyplňuje mezeru mezi modely Range Rover Evoque a Range Rover Sport

Nový Range Rover Velar se představí ve...

Jméno Velar je odvozeno od názvu prvního prototypu Range Roveru z roku 1969. Luxusní SUV bylo vytvořeno v roce 1970 Tehdy Land Rover uvedl svůj původní Range Rover. O téměř půl století později...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaguar Land Rover v Česku stále roste, prodeje vzrostly o 27 % za rok 2016

Jaguar Land Rover v Česku stále roste,...

Společnost Jaguar Land Rover prodala za rok 2016 celosvětově 583 313 vozů. Prodeje tak vzrostly o 20 %. V ČR našlo nové majitele – 287 vozidel značky Jaguar (navýšení o 68 %) a modelů Land...