Svoboda opět na evropském kopci nejrychlejším Čechem.

Jedním slovem – „MAZEC“. Tak nějak ve stručnosti charakterizoval pelhřimovský jezdec Milan Svoboda odpověď na otázku, jaký byl další evropský závod ve Švýcarsku v St. Ursane.

Je to jeden z absolutně nejrychlejších závodů v celém seriálu ME.

Svoboda opět na evropském kopci nejrychlejším Čechem.
Svoboda opět na evropském kopci nejrychlejším Čechem.
Svoboda opět na evropském kopci nejrychlejším Čechem.

„Již o tréninku jsem v nejrychlejších místech hodně překračoval rychlost 200 km/h. Domácí jezdec Eric Berguerand s formulí 3000, přemotivovaný tím, že porazil v první jízdě Francouze Lionela Regala o neuvěřitelné 4 sekundy, přehnal průjezd lesem v poslední tréninkové jízdě a vylétl ze silnice v rychlosti přes 200 km/h. Jeho auto bylo po nárazu do stromu silně poškozeno a jezdec musel opustit závodiště v helikoptéře s těžkými zraněními nohou,“ líčí komplikaci z úvodu klání Milan Svoboda. Tréninky byly přerušeny a všichni se doslova modlili, aby domácí jezdec havárii přežil.

I ve Švýcarsku, podobně jako na minulém závodě ve Francii, se na Milana připravili domácí jezdci na skvělých dvoulitrových formulích Renault TATTUS. „O tréninku za mnou přišli, že znají moje loňské časy a kolik prý si myslím, že tu pojedu časy letos. Když jsem jim řekl, že bych rád jel o 4 sekundy rychleji, jak loni – tedy cca 1:58 – podívali se na sebe trochu nevěřícně,“ říkal dále úspěšný český reprezentant. Potom jim Milan prozradil, že jede letos s novým a výkonnějším motorem a svůj předpokládaný čas skutečně dokázal v závodě zajet. „Mohlo to být ještě cca o sekundu lepší, ale v místě, kde v sobotu havaroval Eric, jsem podvědomě sundal nohu z plynu,“ doplnil Milan.

Zní to jako kolovrátek, ale Svoboda ve Švýcarsku opět vyhrál třídu dvoulitrových formulí, i když domácí mu skvěle sekundovali a toto vítězství rozhodně nepatřilo mezi „automatické“. Opět byl na evropském kopci nejrychlejším Čechem. V hodnocení ME si připsal body za 6. místo, což je po Ecce Homo ( 5. místo ) jeho druhý letošní nejlepší výsledek.

Paradoxně ale již nyní Milan Svoboda řeší dilema, jakou techniku pro závody v ME použije v příštím roce. Jenom vyhrávání mezi dvoulitry jeho ambice totiž příliš neuspokojuje.

„Hodně v poslední době přemýšlím, co dál. Dvoulitrová formulová třída nemá samostatné bodování do ME, je hodnocena pouze skupina do 3000 ccm. Za současných váhových předpisů není zřejmě reálné bojovat v ME o příčky nejvyšší, protože bych musel pravidelně porážet většinu třílitrových formulí – a to je nereálné. Máme sice nejrychlejší dvoulitrovou formuli, ale i s takovouto technikou je velice obtížné obsazovat medailové pozice v absolutním pořadí,“ uvažuje nahlas pelhřimovský jezdec a úřadující mistr republiky.

Podle evropského předpisu musí vážit dvoulitrová formule minimálně 510 kg, což u speciálu Milana Svobody představuje cca 40 kg závaží na podlaze vozu.

Před závodním týmem z Pelhřimova jsou letos již jen dva poslední bodované závody – hned první víkend v září zkusí Milan Svoboda vybojovat titul vicemistra České republiky na oblíbeném vrchu Laudon u Lanškrouna a v polovině září absolvuje poslední Evropský bodovaný závod v Chorvatském Buzetu.

Tam bude mimochodem obhajovat absolutní prvenství, když na zmoklé trati vloni deklasoval všechny soupeře rozdílem třídy. Letos ještě žádný závod nepršelo tolik, aby obě závodní jízdy proběhly na mokru…,“ dodal ještě Milan.

Tým: JSC racing Pelhřimov

  • Jezdci: Milan Svoboda, Jozef Tóth, Edita Prášková, Jaroslav Prášek
  • Mechanici: Milan Šustr, Libor Linhart, Miloslav Vašíček, Miloš Svoboda, Jaroslav Vojna
  • Propagace: JSC studio Pelhřimov, Jan Heřmánek, Pavel Jelínek a MotorTip
  • Technická podpora: ing. Jiří Svoboda, Marek Bureš
  • Partneři: Q8 Oils, JSC hydraulika Pelhřimov, JSC studio Pelhřimov, Top Oil Horšovský Týn, Komako Pelhřimov, Montanna Pelhřimov, Chmelař velkoobchod elektro Humpolec, Vydavatelství 999 Pelhřimov.
  • Oficiální týmové stránky : http://www.jscracing.cz/

Milan Svoboda – jezdec

  • Datum narození: 25. 3. 1964
  • Národnost: česká
  • Stav: ženatý
  • Bydliště: Pelhřimov
  • Povolání: podnikatel v oboru hydraulika
  • Hobby: motorismus
  • Oblíbené jídlo: svíčková s knedlíkem
  • Oblíbený nápoj: dobrá slivovice
  • Oblíbený vůz: Subaru Impreza WRX STI
  • Oblíbená muzika: Kabát, Argema
  • Šťastné číslo: 13
  • První start: 1979 – motocyklové soutěže
  • Start formule: 1999 – formule Škoda
  • 2006 – zisk titulu absolutního mistra Česka v závodech do vrchu

Tisková informace J.S.C. Racing Pelhřimov

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...