Světový prodej skupiny PSA Peugeot – Citroën za první pololetí roku 2002 1 657 000 vozů, zvýšení prodeje o 3,4 %

Peugeotů se prodalo 1 001 000, Citroenů 656 000.

Na evropských trzích se zvýšil prodej Peugeotů a Citroenů o 15,5 %. Prodeje na trzích vyjma západní Evropy narostly za pololetí o 26,6%. Výhled prodaných vozů za celý rok 2002 – 3 250 000!


S 1 657 000 prodanými vozy (u Peugeotu a u) potvrdila skupina PSA Peugeot – Citroën svůj vzestupný trend také za první polovinu roku 2002. Skupina je tak na reálné cestě k dosažení plánovaného objemu na konci roku 2002 – 3 250 000 prodaných vozů.


V západní Evropě, do které je zařazeno celkem 17 zemí, vykazuje trh celkově pokles prodejů osobních vozů i lehkých užitkových vozů 4,7 %. Naopak skupina PSA vykázala za pololetí 2002 mírný nárůst 1,5 %. O 1 340 000 prodaných voz za zmíněné období se přičinily peugeoty 775 000 prodanými auty, citroëny zaznamenaly 565 000 prodejů. V této části trhu došlo k navýšení o 15,5 % (Peugeot 9 %, Citroën 6,5 %). Ve stejném období loňského roku činil přírůstek pouze 14,5 %. Resumé – značkám Peugeot a Citroën tak náleží skvělé 2. místo mezi evropskými výrobci!


Ve Francii, kde trh celkově klesl o 3,9 %, představují prodejní výsledky skupiny PSA lehký pokles o 2,4 % s 461 989 prodanými vozy (loni v pololetí 473 165).


Ve Velké Británii naopak trh celkově rostl o 6,0 %, přičemž modely z produkce PSA dosáhly zvýšení prodejů o 4 %. Celkem se na ostrovech prodalo 199 000 aut (loni 192 000).


Itálii se trh propadl dokonce o 12,1 %, ale skupina PSA zaznamenala nárůst prodejů o 6,3 %. Prodaných 124 000 vozů vyneslo sdružení PSA až k podílu 9,3 % na italském trhu (loni jen 7,7 %). Ve Španělsku prodej skupiny kopíroval celkový pokles trhu. Ten dosáhl hodnoty 9,4 %, zatímco prodeje PSA klesaly jen o 7,5 % se 187 000 prodanými vozy. V Německu šel trh dolů o 5,2 %, nicméně skupina PSA výrazně posílila – prodeje narostly o 13,2 % a podíl na německém trhu se ustálil na 5,4 % (loni pouze 4,5 %).


A jak na tom byly trhy mimo západní Evropu? Tam se prodalo celkem 343 000 aut (247 000 značky Peugeot a 96 000 Citroën). To vše má za následek velice příznivé navýšení prodejů proti loňsku o 26,6 %! Celkově prodeje v těchto zemích představují pro skupinu PSA zhruba pětinový podíl v celosvětovém měřítku.


Jihoamerické trhy byly poznamenány finanční krizí a celkově se tam prodalo za pololetí 2002 – 59 000 vozů, což i tak představuje navýšení o 25 %. Nejsilnější propady trhu celkově jsou registrovány v Brazílii ( o 19 %) a zejména v Argentině (dokonce propad o 55 %). Přes tento negativní trend vzrostly prodeje PSA o 15,6 % s 42 000 prodanými vozy.


Ve střední Evropě (započítáno i Turecko) vzrostly prodeje skupiny o 17 % se 77 000 vozy.V samotné střední Evropě trh celkově klesal o 9,3 %, ale skupina posilovala o 14,9 % s 54 000 prodanými vozy.


Číně vzrostly prodeje o 25 % (35 000 vozů) zejména díky modelům ZX Fukang a Xsara Picasso, v Íránu se prodeje dokonce téměř zdvojnásobily na 87 000 aut, mezi nimiž kralovaly modely Peugeot 405 a Peugeot 206.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

CITROËN NOMINOVAL PILOTY PRO SEZONU 2018

Kompletní program mistrovství světa čeká z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Teamu Krise Meeka, Craig Breen pojede za volantem C3 WRC na deseti podnicích a Khalid Al Qassimi má naplánovánu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina  přichází v rámci evropského konsorcia EU-LIVE s lehkým elektromobilem

Skupina přichází v rámci evropského...

Evropské konsorcium EU-LIVE Efficient Urban Light VEhicle sdružuje 12 partnerů ze 6 zemí, z nichž je skupina PSA jediným výrobcem automobilů. Lehký elektromobil, jehož tvar se podobá tříkolce,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ TRANSFORMACE!

SHOWROOMY CITROËN: PROBÍHAJÍCÍ...

Citroën v rámci své modernizace prochází kompletní transformací, která se netýká jen obnovy nabídky vozů, ale také všeho dalšího, s čím se zákazníci potkávají, počínaje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS OSLAVUJE KOUZLO VÁNOC V OBCHODNÍM DOMĚ PRINTEMPS NA BULVÁRU HAUSSMANN

NOVÉ KOMPAKTNÍ SUV CITROËN C3 AIRCROSS...

Citroën se spojil s obchodním domem Printemps, aby společně s ním oslavil Vánoce. V 11 výkladních skříních na pařížském bulváru Haussmann – se vypráví vánoční pohádka, která zve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE! směrem k ziskové, elektrické a globální budoucnosti

Opel/Vauxhall vyráží s plánem PACE!...

Michael Lohscheller, generální ředitel společnosti Opel Automobile, včera oznámil strategický plán PACE!, jehož cílem je obnovit finanční základy podniku a zajistit udržitelnou...