Světová premiéra studie sportovního vozu Volkswagen Golf R 400 na autosalonu v Číně (velmi podrobná informace)

Výkonný agregát s geny soutěžního motoru WRC s výkonem 400 k (294 kW) katapultuje vůz za 3,9 sekundy na 100 km/h a dosahuje rychlost až 280 km/h (elektronicky omezená).

Auto China 2014

Auto China 2014

Auto China 2014

Volkswagen Golf R 400

Auto China 2014

– díky kompaktnímu vysokovýkonnému motoru 2.0 TSI, lehké dvouspojkové převodovce, trvalému pohonu všech kol Volkswagen 4Motion, mimořádně propracované aerodynamice a nízké hmotnosti 1420 kg dosahuje mimořádné jízdní výkony. Celý koncept studie Golf R 400 stojí na dokonalosti až do nejmenších detailů – od motoru až po dalekosáhle nově navrženou karoserii. Extrémní Golf je lakován světlým metalickým odstínem „Silver flake“, s nímž kontrastují leskle „černé“ plochy střechy a kryty vnějších zpětných zrcátek ze skutečného uhlíkového kompozitu. Ze stejného materiálu, lakovaného čirým lakem, jsou vyrobeny z motoristického sportu adaptované aerodynamické spoilery (aerodynamické prvky po celém obvodě karoserie) a ozdobné prvky v interiéru.

Přeplňovaný motor studie R 400

– je poháněn motorem 2.0 TSI s technickými geny soutěžního motoru WRC. V porovnání s Golfem R o výkonu 221 kW/300 k dosahuje Golf R 400 přesně o 100 k vyššího výkonu. Řidič tak má k dispozici 294 kW/400 k (při 7200 min-1) – tedy 200 koňských sil na litr zdvihového objemu. Tento specifický výkon dosahuje úrovně supersportovního vozu. Maximální točivý moment vzrostl o 70 na 450 N.m (mezi 2400 a 6000 min-1).

Podvozek studie R 400

Pohon všech kol spolupracuje s automatizovanou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, kterou lze alternativně ovládat manuálně pákou voliče nebo tlačítky na volantu. Pohon všech kol 4Motion modelu Golf R, zdokonalený mimo jiné mezinápravovou spojkou Haldex 5, je aktivní ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. Tím lze ztrátu trakce téměř vyloučit. Systém upravuje svou činnost s předstihem v závislosti na příslušné jízdní situaci. Při nízkém zatížení nebo setrvačné jízdě je hnací síla přenášena především na přední nápravu, zadní náprava je odpojena. Toto základní nastavení šetří palivo. Zadní náprava Golfu R se však v případě potřeby plynule připojí během zlomku sekundy, a to prostřednictvím spojky Haldex, ovládané elektrohydraulickým olejovým čerpadlem.

EDS, XDS, ESC Sport

Zatímco spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, přebírají elektronické uzávěrky diferenciálů (EDS) integrované do elektronicky řízeného stabilizačního systému (ESC) funkci uzávěrek nápravových diferenciálů. Kromě toho je Golf R 400 vybaven také systémem XDS+ na přední a zadní nápravě, který při rychlejším průjezdu zatáčkou přibrzďuje vnitřní kola a podobně jako samosvorný diferenciál optimalizuje chování vozu při změně směru jízdy. V neposlední řadě disponuje Golf R 400, podobně jako sériový model, funkcí „ESC Sport“. Tento systém je aktivován dvoustupňovým spínačem na středové konzole. Pokud řidič jednou krátce stiskne tlačítko, přepne se elek-tronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) do režimu „ESC Sport“. Při velmi rychlé jízdě s častými zatáčkami – například na závodním okruhu – zasahuje ESC později a umožňuje ještě agilnější jízdní vlastnosti. Je-li tlačítko ESC stisknuto déle než tři sekundy, dojde ke kompletní deaktivaci systému pro profesionální nasazení na závodním okruhu.

Sportovní podvozek a nová kola

Sportovní podvozek modelu Golf R, který má v porovnání se základním Golfem o 20 mm nižší světlou výšku, nemusel být pro použití ve studii Golf R 400 podroben změnám díky svým velkým rezervám. Obě verze Golfu R mají vpředu vzpěry McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a vzadu modulární víceprvkovou nápravu. Identické jsou také pneumatiky s rozměrem 235/35 R 19. Nově byla pro studii Golf R 400 vyvi-nuta jen kola z lehké slitiny. Jejich design se podobá sériově vyráběným 19“ kolům typu „Cadiz“, která však byla výrazně modifikována a vybavena leskle černými ozdobnými prvky, jež jako vzduchové lopatky vylepšují chlazení výkonnější brzdové soustavy.

Exteriér studie R 400

Designéři značky Volkswagen dalekosáhle přepracovali design studie Golf R 400. Karoserie byla na každé straně rozšířena o 20 mm, aby bylo možné namontovat 19“ kola, posunutá vzhledem k větší hloubce zálisu kola mnohem blíž k okrajům vozu. Přední blatníky jsou zcela nové a výrazně rozšířené. Podobně byly rozšířeny i zadní boční stěny studie Golf R 400 nad podběhy kol. Podběhy kol, lakované v barvě vozu, jsou homogenní součástí nových blatníků a bočních dílů. Charakteristickým prvkem profilu vozu jsou aerodynamické plochy ve spodní části po celém obvodu karoserie, vyrobené z uhlíkového kompozitu. Tento velmi plochý aerodynamický prvek pochází z motoristického sportu. O dokonalosti až do nejmenšího detailu svědčí vlákna viditelného uhlíkového kompozitu, která jsou šípovitě uspořádána ve směru jízdy, a podtrhují tak dynamiku studie R 400. Vnější pohledové díly z uhlíkového kompozitu jsou zásadně opatřeny pouze matným lakem. Nad bočními přítlačnými aerodynamickými plochami přizpůsobili designéři novým konturám také boční prahy, čímž vytvořili homogenní přechod do nově tvarovaných podběhů kol.

Designéři nově navrhli také přední partii studie Golf R 400.

Pod leskle černou maskou chladiče s logem „R“ na „citronově žlutém“ podkladu prochází rovněž „citronově žlutá“ linie. Podobně jako u modelů Golf R (chromovaná linie), Golf GTI (červená linie) a nového Golfu GTE (modrá linie) ohraničuje tato linie masku chladiče zespodu a na pravé a levé straně pokračuje do světlometů. Pod touto linií následuje však u studie Golf R 400 „řez“ v podobě přídavného otvoru pro přívod vzduchu, který vychází vstříc vyšší potřebě chlazení tohoto vozu. Kompletně nový tvar má i nárazník. Otvory pro přívod vzduchu jsou ohraničeny křídlovým prvkem z uhlíkového kompozitu, který vypadá, jako by se v nárazníku vznášel. Linie tohoto aerodynamického prvku probíhají horizontálně až do výšky bi-xenonových světlometů, kde se ostře lámou ve tvaru písmene V dolů a nakonec tvoří oblouk ve tvaru písmene C (vlevo), resp. zrcadlově obráceného písmene C (vpravo). Ve spodních otvorech pro přívod vzduchu se navíc „vznášejí“ v sobě uzavřené, leskle černé křídlové prvky. Mezi aerodynamickým prvkem z uhlíkového kompozitu a leskle černými křídly (a uvnitř těchto černých křídlových prvků) je ochranná mřížka, jejíž voštinová struktura – stejně jako mnoho dalších detailů studie Golf R 400 – připomíná závodní vozidla. Protože křídlový prvek vyčnívá více dopředu, vzniká trojrozměrný, progresivní dojem. Stejně jako boky karoserie je i příď vybavena spoilerem z uhlíkového kompozitu, který je odvozen z motoristického sportu.

Zadní partie

Závodní spoilery po stranách vozidla přecházejí vzadu do difuzoru, který podobně jako přední křídlový prvek vyčnívá mírně z karoserie. Do difuzoru jsou integrovány dvě centrální koncovky výfukové soustavy. Studie Golf R 400, na rozdíl od Golfu R se čtyřmi koncovkami (dvě vlevo a dvě vpravo), totiž cituje model Golf R32 – první model řady R, představený v roce 2002. Konkrétně se jedná o dvě leštěné koncovky s průměrem 110 mm, které jsou od sebe vzdáleny 200 mm a vyčnívají mírně vzhůru. Jako další doklad dokonalosti v detailech mají koncovky výfukové soustavy zvenku viditelný vnitřní díl, který přebírá voštinový design předních otvorů pro přívod vzduchu. Designéři nově navrhli také zadní nárazník, na jehož okrajích jsou ozdobné prvky z uhlíkového kompozitu ve tvaru písmene C (vpravo v zrcadlově obrácené poloze). Ve spodní horizontální části písmene C je umístěn reflektor. Svislá část mírně vystupuje z povrchu nárazníku a designéři do ní integrovali otvory pro odvádění vzduchu z oblasti podběhů kol. Dvojitý zadní spoiler: Černá střecha přechází do rovněž černého střešního spoileru, který je tvořen přítlačnými plochami ve dvou úrovních nad sebou. Díky tomu je zezadu vidět skrz spoiler na střechu. Do zadního spoileru zapustili designéři lištu s diodami LED třetího brzdového světla.

Interiér studie R 400

Skořepinová sedadla čalouněná Alcantarou a karbonovou kůží. Golf R 400 byl dalekosáhle individualizován také v interiéru. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou připravena závodní skořepinová sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a otvory pro bezpečnostní pásy. Příčně štepované prostřední části sedacích ploch jsou potaženy Alcantarou (barevný odstín „Antracit“); plochy v úrovni hlavy a vnitřní stěny bočních polštářů jsou čalouněny exkluzivní „karbonovou kůží“. To samé platí pro vnější plochy skořepinových sedadel. Ozdobné stehování na bočních polštářích vytváří kontrast svěžím „citronově žlutým“ barevným odstínem. Na opěradlech předních sedadel se nachází do kůže vyšité logo „R“. Rovněž vnější části samostatných sedadel vzadu jsou potaženy „karbonovou kůží“, zatímco vnitřní plochy jsou z Alcantary. Plocha mezi oběma zadními sedadly je potažena černou „kůží Nappa“.

Ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu

Kompozit vyztužený uhlíkovými vlákny dominuje také ozdobným prvkům ve výplních dveří a na přístrojové desce na straně spolujezdce – na rozdíl od exteriéru jsou však tyto plochy lakovány lesklým, nikoli matným čirým lakem. Ozdobné obložení na středové konzole, rámeček přístrojového panelu a ozdobné plochy kolem výdechů ventilační soustavy mají povrchovou úpravu s leskle černým klavírním lakem. Části výplní dveří zušlechťuje karbonová kůže. Loketní opěrky ve dveřích mají kontrastní stehování v „citronově žlutém“ odstínu. Bílé dekorační osvět-lení je použito v oblastech výplní dveří a prahových lišt z ušlechtilé oceli. Tříramenný sportovní volant v designu R je obšitý karbonovou kůží. Všechny kožené prvky jsou i na volantu individualizovány ozdobným stehováním v kontrastním odstínu „citronově žlutá“ – zkrátka dokonalost až do nejmenších detailů.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy a Crafter slaví úspěchy

Volkswagen Užitkové vozy a Crafter...

Lednová bilance značky Volkswagen Užitkové vozy: 856 registrací a čtvrtina trhu v segmentech M1 a N1 Všechny modely s dvouciferným tempem růstu Volkswagen Crafter je flotilovým vozem roku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen Užitkové vozy spustil kampaň „Moje cesta“

Volkswagen Užitkové vozy spustil kampaň...

Volkswagen Užitkové vozy vypráví příběhy svých zákazníků V hlavní roli majitelé vozů Amarok, Transporter, Multivan a Caddy Čtyři výjimečné osobnosti hovoří o své cestě ke splněným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - AAA AUTO překonalo historický rekord, skupina loni prodala 83 000 aut

AAA AUTO překonalo historický rekord,...

V Česku si lidé z „Áček“ odvezli téměř 50 000 vozů, nejpopulárnější byly Octavie Po jedenácti letech padl v síti AAA AUTO prodejní rekord – v roce 2018 skupina AURES Holdings, kam...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Adam Ondra převzal klíčky od vozu California Ocean

Adam Ondra převzal klíčky od vozu...

Volkswagen Užitkové vozy navázal spolupráci s jedním z nejlepších lezců na světě  Ondra ujede s vozem California Ocean 60 000 kilometrů ročně Legendární California je nejúspěšnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Projekt Lyžování dětem oslovuje stále více mladých sportovců

Projekt Lyžování dětem oslovuje stále...

Volkswagen Užitkové vozy pokračuje již čtvrtým rokem v podpoře úspěšného projektu Lyžování dětem Bilance 3. ročníku: 22 soutěží, 9019 startujících, 14 000 diváků Lyžování dětem...