Světová premiéra studie blízké sériové výrobě Volkswagen Beetle Dune v Detroitu (13.-26.ledna)

Volkswagen Beetle Dune je představován jako studie s robustnějším terénním designem s určením především pro trávení dovolené a víkendů v zimě i v létě.

Volkswagen Studie Beetle Dune

Volkswagen Studie Beetle Dune

– ale všechno na tomto voze je realizovatelné – studie je téměř v sériové podobě. Designéři zvětšili světlou výšku modelu Beetle o 5 cm a připnuli mu na záda pár lyží. Jako dříve u legendárního Brouka nebo vzduchem chlazených sportovních vozů Porsche. Dune – tento název, zvýšená karoserie, velká 19“ kola a terénní design volají přímo po dobývání pláží a dun ve stylu dřívějších buggy VW. V létě proto posádka vyrazí sandboardovat, s „prkny“ na zadním víku, bezpečně zajištěnými prostřednictvím důmyslných mechanismů na zadním a střešním spoileru. Surfovat po dunách, například v Sand Master Parku v oregonském Florence. Všude na světě, kde se vyskytují duny, vznikají nová střediska sandboardingu.

Volkswagen Studie Beetle Dune

Studie Dune skýtá potenciál pro novou sériovou variantu nejsportovnějšího modelu Beetle všech dob.

Jeho karoserie je lakována žlutooranžovým metalickým odstínem „Arizona“. Tato teplá barva zvedá okamžitě náladu. Černou barvou jsou odlišena dvoudílná rozšíření podběhů kol. Základ tvoří matné robustní doplňkové prvky, které nalézají uplatnění také v modelech Volkswagen Cross. Rozdíl je v tom, že nad matnými hlavními díly jsou integrovány lišty s tloušťkou pouhých 1,5 mm. Tyto prvky budí dojem, že se vznášejí nad masivními podběhy kol, protože lesklé a matné díly se přímo nedotýkají. Podběhy kol – nahoře vždy s výřezem ve tvaru poloviny šestiúhelníku – rozšiřují karoserii na každé straně o 24 mm. Celková šířka tak vzrostla o 48 mm na 1856 mm. Beetle Dune je 4290 mm (+12 mm) dlouhý a 1536 mm (+50 mm) vysoký.

Volkswagen Studie Beetle Dune

Větší šířce karoserie odpovídá rozšířený rozchod kol, vpředu o 29 mm na 1607 mm, vzadu o 29 mm na 1573 mm. Díky této skutečnosti a menšímu zálisu kola 33 mm (místo 44 mm) vyplňují 19“ kola s pneumatikami 255/45 (průměr: 723 mm) perfektně podběhy kol. Kola vizuálně navazují svými pěti hliníkovými paprsky, černě lakovanými meziprostory a leštěným hliníkovým prstencem na design 18“ kol „Twister“ pro model Beetle; logo VW uprostřed kola je neseno 3D modulem, lakovaným v barvě karoserie.

Rozšíření podběhů kol přechází do krytů bočních prahů, do nichž je integrována chromovaná ochrana spodní části vozu. Horní části, jimiž prahy navazují na karoserii, jsou leskle černé. Nad bočními prahy se nacházejí pro Beetle typické boční lišty ve stylizované podobě legendárních stupátek Brouka. I tyto prvky jsou leskle černé. Ještě výš, v oblasti před zadními blatníky, je umístěno výrazné logo Dune. Kryty vnějších zpětných zrcátek jsou ozdobeny napařenou vrstvou světlého hliníku. Pata zrcátka, integrovaná v rohu u střešního sloupku A, je černá.

Beetle Dune – přední partie.

Designéři navrhli přední část vozu z velké části nově. Zachován byl ikonický základní design s kruhovými bi-xenonovými světlomety. Nový je však design ještě charismatičtější kapoty motoru. Střední část kapoty je nyní o trochu výš. Snížené postranní části velké kapoty, vymezené precizními hranami, nesou v horní oblasti výrazné otvory pro odvod vzduchu z motorového prostoru. Černé ventilační mřížky mají voštinovou strukturu s lamelami. Uprostřed těchto mřížek je v podélném směru uložena vždy jedna chromovaná lišta.

Stejně jako kapota se extrémně dynamicky prezentuje rovněž nově koncipovaný přední nárazník. Hlavním stylistickým prvkem je v něm velký centrální otvor pro přívod vzduchu s černou voštinovou mřížkou (typický stylistický prvek modelů Volkswagen Cross). Mřížka ve tvaru písmene A se směrem dolů rozšiřuje, a umocňuje tak suverénní a sportovní vzhled čelní partie. Mřížka je vložena do chromovaného rámečku, který zároveň slouží jako ochranný panel spodní části vozu.

Vlevo a vpravo od centrálního otvoru pro přívod vzduchu a hliníkového krytu spodní části vozu se nacházejí dva ozdobné prvky ve tvaru lichoběžníku, který se směrem k prostředku zužuje. Jejich rámeček je stejně jako šikmé plochy podběhů kol lakován leskle černou barvou. Tyto prvky ztělesňují nejinovativnější světelný design. Zde uložené mlhové světlomety LED mají půlkruhový tvar a zevnitř jsou tyto prstence diod LED matované, aby vznikl homogenní pás světla. Stylizovaná tryska uprostřed prstence diod LED podtrhuje trojrozměrnou grafiku celého modulu mlhového světlometu. Nad ním probíhají tři jemné příčky a úzká chromovaná lišta, která navzdory své výšce pouhých 9 mm slouží jako ukazatel směru s diodami LED. Jakmile řidič zapne ukazatel směru, stane se z chromované lišty svítící pás diod LED.

Beetle Dune – zadní partie:

Designérskou filozofii „tvarů podřízených funkci“ lze i obrátit, jak pozoruhodným způsobem ukazuje multifunkční zadní partie studie Beetle Dune. Komu je líto trávit zimu na severní polokouli pouze ve sněhové břečce velkoměsta, ten může v novém Volkswagenu jednoduše vyrazit do nejbližšího lyžařského střediska.

Lyže jsou jednoduše upevněny zvenku na zadním výklopném víku. Pro nasazení lyží se vyklopí leskle černý prvek po obou stranách zadního spoileru. Následně se spoiler zase uzavře sklopením černého prvku. Nahoře jsou přitom lyže přivedeny do úchytu speciálně vyvinutého střešního spoileru, kde jsou upevněny popruhem s šířkou 20 mm. Samotný střešní spoiler je – stejně jako celá plocha střechy kolem průsvitného panoramatického výklopného a posuvného střešního okna – lakován leskle černou barvou. Střešní spoiler působí při po-hledu ze strany jako aerodynamicky perfektně obtékané křídlo. Velký cit pro detaily se odráží také v lyžích studie, které jsou stejně jako doplňková vnější výbava karoserie lakovány leskle černou barvou. Naopak matně černým lakem se odlišují nápis Dune a logo VW. Barvou karoserie načrtnutá silueta vozu Beetle Dune dává přitom jasně najevo, k jakému automobilu tyto lyže patří. Zadní výklopné víko lze bez omezení otvírat i s namontovanými lyžemi.

Spodní část nárazníku má ušlechtilou černou barvu. Plochy v blízkosti tabulky registrační značky a pokračování linie horní části podběhů kol po celém obvodu vozidla mají opět lesklý lak. Naproti tomu robustně matné je spodní zakončení kolem chromovaného ochranného panelu spodní části vozu ve tvaru difuzoru, do něhož jsou po pravé a levé straně integrovány koncovky výfukové soustavy.

Beetle Dune – interiér:

Tým, který navrhl Dune, individualizoval po vizuální i technické stránce také kompletní interiér. Mimořádně nápadné jsou dvě věci. Zaprvé: V ozdobném panelu na přístrojové desce, který je lakován stejně jako karoserie odstínem „Arizona“, se tentokrát nenalézá legendární přihrádka z modelu Beetle. Ta v tomto případě ustoupila neméně legendárnímu madlu úplně prvního modelu Beetle. Madlo je vyrobeno z pogumovaného materiálu jako madla ve výplních dveří a nese vloženou hliníkovou přezku v barvě karoserie. Do hliníku je vyražen nápis Dune, který je skvostem po vizuální i haptické stránce. Zadruhé: Kompletní informační a zábavní systém má podobu digitálního rozhraní s dotykovým displejem s úhlopříčkou 7,7 palce a vysokým rozlišením. Konstruktéři přitom použili displej AMOLED (Active Matrix Organic LED), který zobrazuje extrémně jemné detaily.

Jedinečným softwarovým řešením rozhraní ve studii Beetle Dune 2014 je aplikace „Volkswagen Sideways“ – program, který aktivně začleňuje do navigace body zájmu. Dotykový displej přitom zobrazuje nejen polohu a druh restaurací v blízkém okolí, ale i to, zda se v nich nacházejí přátelé. Na přání se může nechat řidič studie Dune dovést přímo k nim. Aplikace Sideways kromě toho začleňuje do poznámek o bodech zájmu také další informace. Klasickou analogovou podobu má sdružený přístroj s otáčkoměrem (vlevo), rychloměrem (uprostřed) a palivoměrem (vpravo). Stupnice však nejsou bílé jako v sériových vozech, nýbrž září barevným odstínem „Arizo-na“. To samé platí pro stupnice přídavných přístrojů nad středovou konzolí s ukazatelem plnicího tlaku, stopkami a ukazatelem teploty motorového oleje.

Studie je vybavena sportovními sedadly s ušlechtilým vzhledem. Vnější plochy předních sportovních sedadel a dvou zadních sedadel jsou potaženy přírodní kůží v titanově černém odstínu. Prostřední plochy mají naproti tomu potahy z mimořádně prodyšné tkaniny („Gobi“) ve světlém barevném odstínu „Ceramique“. Spoje kožených a látkových ploch a přední a zadní strany opěrek hlavy zdobí výrazné stehování – samozřejmě v barevném odstínu „Arizona“.

Podvozek:

Poháněcí ústrojí studie Dune přenáší suverénním způsobem hnací sílu na vozovku. Vůz s pohonem předních kol v této oblasti využívá mimo jiné výhod svého prvotřídního uspořádání podvozku (precizně vedená přední kola na vzpěrách MacPherson a inovativní čtyřprvková zadní náprava). V případě výkonnějších modelů Beetle s přeplňovanými zážehovými motory – a tím i studie Dune – je součástí výbavy navíc elektronická uzávěrka diferenciálu XDS.

Motor, převodovka a jízdní výkony:

Studie Beetle Dune se zážehovým čtyřválcovým motorem přeplňovaným turbodmychadlem o výkonu 155 kW a s šestistupňovou převodovku DSG dosahuje nejvyšší rychlost 227 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. Ve městě vykazuje spotřebu 10,2 l/100 km a na dálnici 8,1 l/100 km.

Výhled:

Je zřejmé, že Beetle Dune by se při odpovídajícím zájmu návštěvníků autosalonu NAIAS a mezinárodních médií mohl již brzy objevit ve městech, jako je Detroit, San Francisco, Boston, Berlín, Londýn, Tokio, Hongkong, Sydney nebo Kapské město. Je to vůz mimo hlavní proud. Automobil, z něhož mají lidé radost, když ho spatří. To zní jako kult. A kult to také je .

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poprvé představí kompaktní MPV Golf Sportsvan v modernizované podobě na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (12. až 24. září 2017)

Volkswagen poprvé představí kompaktní...

Motoristé, kteří touží po Golfu, ale požadují vyšší polohu sedadel, variabilitu a ještě více prostoru, se budou moci stát majiteli modernizovaného VW Golf Sportsvan.  Po technické stránce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Volkswagen Polo vstupuje na český trh: Zákazníci již mohou objednávat novou generaci oblíbeného malého vozu s cenou od 292 900 Kč s motorem 1,0 litru o výkonu 55 kW (75 k)

Nové Volkswagen Polo vstupuje na český...

Nové Polo přichází s výrazným novým designem, ještě velkorysejší nabídkou místa pro cestující i zavazadla a s vyspělými asistenčními a komfortními systémy, které byly dosud vyhrazeny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na pobřeží v Travemünde setká největší komunita fanoušků modelu Beetle na světě

Ve dnech 18. až 20. srpna 2017 se na...

 Letos se uskuteční již 13. ročník akce Beetle Sunshinetour.  (Na fotografii zleva: Hebmüller Cabriolet z 50. let, poslední vyrobený exemplář Brouk 1303 Cabriolet z 80. let a New Beetle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen představí již 28.srpna ve světové premiéře nové SUV T-Roc

Volkswagen představí již 28.srpna ve...

Předprodej zcela nově vyvinutého Volkswagenu T-Roc je  u nás plánovaný již na letošní říjen, uvedení na český trh pak začátkem roku 2018. Nový T-Roc kombinuje – suverénní charakter...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová studie obytného automobilu Volkswagen California XXL bude představena ve světové premiéře na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu (26. srpna až 3. září 2017)

Nová studie obytného automobilu...

California XXL ukazuje budoucnost obytného vozidla s technikou Crafteru, pevnou vysokou střechou, kuchyňkou a koupelnou. Volkswagen California na základě modelu Transporter – je pro ostatní...