Studie kabrioletu Hyundai CCS bude dnes představena na autosalonu ve Frankfurtu

Stisknutím tlačítka může řidič změnit prosklenou střechu na otevřenou a navíc vůz proměnit na úplný kabriolet za 25 vteřin.

Studie kabrioletu CCS, založená na známém úspěšném modelu 2.7 Coupe, představuje vysoce vyzývavý a myšlení provokující objev stylistických a technických možností. Srdcem této výzvy je unikátní třídílná posuvná a skládací střecha vyvinutá firmou Karmann. Výsledkem je automobil, jenž se plně vypořádá s jakýmikoliv povětrnostními podmínkami.


historii skládacích střech představuje systém posuvné a skládací střechy automobilu Hyundai CCS třetí generaci. První generací byla typická kovová skládací střecha, druhou pak zasunovací prosklená střecha. Třetí generace staví na zkušenostech získaných z předchozích dvou etap a zdokonaluje je tak, aby nabídla maximální potěšení z jízdy s větrem ve vlasech.


Při proměnlivém počasí řidič pouze stiskne tlačítko, aby se prosklená střecha posunula zpět přes zadní okno. Posunutím vně místo dovnitř se maximalizuje prostor nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. V této fázi zůstávají boční střešní sloupky ve své poloze, takže jestliže se počasí změní, střecha se rychle a jemně posune zpět do uzavřené polohy. Změna z uspořádání s otevřenou střechou na plný kabriolet vyžaduje pouze stisknutí druhého tlačítka. To složí zadní okno s předními střešními sloupky pod přední panel zavazadelníku, zatímco ve stejné době nastaví posuvný střešní panel v poloze tak, aby vzniklo co nejvíce prostoru pro zavazadla.


Celý proces je elegantně zkonstruován a vyhlíží jakoby jednoduše. Právě tato jednoduchost je klíčová pro převahu tohoto systému nad všemi soustavami, které mu předcházely. Je důležité, že tento systém obsahuje méně pohyblivých dílů a méně čepů než předchozí soustavy. Výsledkem je zvýšení provozní účinnosti a snížení hmotnosti, odkládací polička se pohybuje v jedné rovině místo toho, aby se zvedala a otáčela.


Za základ kabrioletu CCS bylo přirozeně použito výjimečně půvabné Coupe. To napomohlo větší atraktivitě nového modelu. Nejpozoruhodnější stylistické změny jsou patrné od dveří směrem dozadu. Mírně vyšší celková úroveň zádi s víkem zavazadelníku dovoluje do této partie uložit střechu, přičemž stále nabízí jeden z největších objemů zavazadelníku v daném sektoru. Následné úpravy zadních ploch a svítilen byly dosaženy s minimem porušení celkových linií automobilu, výsledek má harmonický a úplný výraz.


Do studie však byly zahrnuty jisté další stylistické úpravy. Nešlo jen o nové zadní skupinové svítilny, průhledné přední překryty světlometů zaznamenaly vyšší úroveň optického zdokonalení. Odlehčený a sportovnější vzhled dodávají kabrioletu nová 18palcová kola s pneumatikami Michelin o rozměru 225/40 x 18. Pro lakování byla vyvinuta nová barva Warm Silver, přičemž ji zvýlučňuje odlesk skleněných mikročástic.


Volant a palubní deska jsou potaženy hnědou kůží, což přidává zvláštní stupeň vyspělosti již dobře vybavené a hravě působící „kanceláře“. Kovové prvky včetně výdechů ventilace a klimatizace, lemování reproduktorů, rámů skel oken byly zvlášť ošetřeny žhavým procesem, jenž je skrytě začleňuje do celku a navíc přidává extra prvek jemnosti. Vyspělý automobil si přirozeně zasluhuje nejlepší audiosoupravu. 280W kombinaci hardware značky Becker s reproduktory Infinity lze jen těžko překonat.


Sedadla s čalouněním hnědou kůží jsou vysoce pohodlná a podpůrné položky ve sportovním stylu z Coupe, byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Recaro. Standardní výbava zahrnuje přední sedadla s osmi možnostmi seřízení a pamětí.


Pokud jde o objem zavazadelníku, studie nabízí 0,443 m3 při uzavřené střeše, po jejím složení pak 0,244 m3. Další úložné prostory, jako například kapsy na mapy apod., jsou v interiéru automobilu.


Kabriolet CCS odvozuje svou dostatečnou sílu z osvědčeného motoru Hyundai Delta 2.7 V6. Z hlediska sportovní výkonnosti jde o významný mezník ve vývoji motorů Hyundai. S hliníkovým blokem, hlavou a vanou klikové hřídele, sintrovanými ojnicemi a klikovým hřídelem „Non Twist“ (bez kmitání) patentovaným firmou Hyundai, poskytuje největší výkon 122,9 kW (167 k) při 6000 ot/min a maximum točivého momentu 145,1 Nm (25 kg.m) při 4000 ot/min. Motor zdvihového objemu 2657 cm3 má elektronickou řídicí jednotku nejnovější generace a splňuje také všechny emisní limity, které jsou v platnosti. Největší rychlost 218 km/h.


Výkon motoru se přenáší na kola přes šestistupňovou převodovku, vyráběnou firmou Aichi. Vyznačuje se setrvačníkem s dvojitým závažím pro minimalizaci poklesu točivého momentu a dvojitou kuželovou synchronizací pro usnadnění řazení prvního a druhého převodového stupně. Použity jsou také pokročilé třecí materiály. Výsledkem je jemné a přesné řazení.


Jistou dávku uvážlivosti přináší čtyřstupňová převodovka Shiftronic s mikroprocesorovým řízením vyvinutá ve spolupráci s firmou Porsche, která také může spolupracovat s motorem Delta V6. Toto ústrojí nabízí řidiči volbu mezi plně samočinným nebo aktivnějším sportovním režimem řazení bez spojky.


Z hlediska pasivní bezpečnosti kabriolet CCS staví na všech pokročilých bezpečnostních vlastnostech Coupe, jako jsou přední airbagy s možností menší účinnosti a plné spektrum náraz pohlcujících a rozptylujících dílů. Z hlediska ochrany při převrácení byl vyvinut automobil, který nabízí široký výběr doplňků bez významných ústupků v prostornosti a tuhosti. Tuhost CCS téměř na úrovni Coupe zajistila firma Karmann, které staví na zkušenostech z výroby více než 2 milionů otevřených vozů od roku 1949.


Když se bere v úvahu aktivní bezpečnost, strukturální tuhost je základem pro zajištění přesného řízení, nezbytného pro bezpečné ovládání, brzdění nebo zrychlování při možných problémových situacích. Ovládání automobilu je dále umocněno čtyřmi kotoučovými brzdami, vpředu se 16palcovými ventilovanými a vzadu 14palcovými kotouči, přirozeně též ABS pro perfektní řízení vozu při brzdění. Součástí výbavy jsou rovněž systém elektronického rozdělování brzdné síly (EBD – Electronic Brake Force Control) a protiprokluzový systém (FTCS – Full Time Traction Control System). Jak stylovost, tak i větší míru jízdní bezpečnosti dodávají kabrioletu také zvláštní 18palcová kola s pneumatikami Michelin 225/40 x 18.


Celková délka 439 cm, šířka 176 cm, výška 133 cm. Rozvor náprav 253 cm.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motorsport otevřel rezervace na nákup okruhového speciálu i30 N TCR

Hyundai Motorsport otevřel rezervace na...

Okruhový speciál i30 N TCR, který již má za sebou několik úspěšných vystoupení v soutěžních závodech, je nyní možné objednávat u týmu Hyundai Motorsport. Základní cena je 128 000 Euro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Hyundai otevřel v Pekingu nové Motorstudio

Nově otevřené Hyundai Motorstudio v Pekingu bude sloužit jako platforma pro nové myšlenky propojující moderní technologie, současné umění a téma udržitelnosti životního prostředí....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna  do konce října 17 963 vozů, oproti loňsku je to nárůst o 5,3 %

Hyundai prodal na českém trhu od 1.ledna...

Jen v říjnu to pak bylo 2 154 vozů, to znamená, že od prodejců značky  Hyundai si odváželi zákazníci v  průměru v říjnu za každý den 69 nových vozů značky Hyundai.   Modely Tucson...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem vývoje značky Genesis

Fayez Abdul Rahman novým viceprezidentem...

Hyundai Motor jmenoval viceprezidentem pro vývoj značky Genesis Fayeze Abdula Rahmana: Bývalý vedoucí vývoje v automobilce BMW, který pracoval na modelech řady 7, modelové řady X i...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tým Hyundai nasadí do předposlední rallye sezóny ve Walesu hned čtyři posádky

Tým Hyundai nasadí do předposlední...

V posledním podniku WRC sezóny, který se koná na evropské půdě, se bude tým snažit o co nejlepší výsledek a o nápravu předchozích nepovedených rallye. Na waleské šotolině se po pauze...