Správná péče o auto může zvednout jeho cenu při prodeji i o desítky tisíc

Kromě údržby významně zvyšuje prodejní hodnotu vozu dobře zdokumentovaná servisní historie.

Hodnota každého spotřebního zboží klesá

– jak jeho rostoucím stářím, tak i způsobem, jakým s ním jeho majitel zachází. Nejinak tomu je i u ojetých vozů, které lze v dnešní době ve velké většině případů za spotřební zboží považovat. Při správné péči a dodržování určitých postupů však lze vysokou hodnotu automobilu udržet i o několik let déle.

Automobil představuje pro většinu jeho majitelů jednu z nejhodnotnějších věcí, které vlastní. Průměrný Čech provozuje svůj vůz přibližně 7 let a z dlouhodobého hlediska mu věnuje pouze základní péči. Takovým přístupem se však ve výsledku při jeho prodeji připraví mnohdy až o desítky tisíc korun.

Generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová říká:

„Technický stav a praktické či užitné vlastnosti automobilu nejsou tím jediným, co zákazník kupuje. Důležitým faktorem, který bývá při koupi vozu rozhodující, je rovněž vzhled a historie vozu. Jak se lidově říká, kupuje také oko, a prodává také životní příběh vozu.“

Prodávaný automobil má přesně takovou hodnotu

– kterou je kupující ochoten za něj zaplatit. Zde je několik tipů, které pomůžou hodnotu vozu udržet a oddálí tak pomyslné stárnutí.

  1. Zdokumentovaná servisní historie – nejvýznamnější faktor ovlivňující tržní hodnotu auta. Je potřeba pravidelně vést servisní knížku, uchovávat faktury ze servisu za opravy a výměny dílů. Když vůz utrpí na parkovišti škrábanec na blatníku, který je nutno přelakovat, je potřeba vše zdokumentovat a při prodeji auta být schopen doložit, že vozidlo nebylo bourané, ale jen přelakované kvůli kosmetické vadě.
  2. Pravidelné mytí karoserie je nejlepší způsob, jak zachovat nejen povrchovou úpravu vozidla a zabránit vzniku koroze. Právě vnější kosmetické vady na exteriéru a v interiéru automobilu mají zásadní vliv na kupní cenu.
  3. Péče o problematické partie vozu – Stejně jako člověk, i automobil má svá slabá místa. Typickým příkladem je tzv. brzdný prach, který při brždění dopadá na disky kol, které znečišťuje a má na ně neblahý vliv. Žhavé částice jsou nebezpečné zejména u hliníkových kol, na kterých vytvoří žlutohnědý spálený povlak, který je důsledkem dlouhodobého zanedbávání disků. Pravidelné používání kvalitní leštěnky disků tento problém pohodlně vyřeší.
  4. Mytí motoru přenechte odborníkům. Vzhledem k vzrůstajícímu množství elektronických systémů pod kapotou automobilů se nedoporučuje. Neodborná manipulace s vysokotlakými přístroji může motor poškodit.
  5. Skvrny v interiéru patří do kategorie absolutního základu péče o vůz. Koneckonců se jedná o prostor pro řidiče i posádku. Zanedbávání čistoty, ale i funkčnosti interiéru může způsobit neodstranitelné funkční i vzhledové vady.
  6. Zápach v interiéru, ať už je způsobený čímkoliv, představuje obdobné znehodnocení. Pouhé vyvětrání vozu či použití sprejů nebo aromatických doplňků a autokosmetiky tento problém řeší jen krátkodobě.
  7. Důkladnější péče o dražší auta se vyplatí dvojnásob. Je obecně známé, že pokles hodnoty u dražšího zboží klesá daleko rychleji. Právě proto se doporučuje majitelům nových či zánovních vozů starat se o svého „miláčka“ daleko pečlivěji.

 Zdroj: Temper Communication, a.s. Praha

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pětinu dopravních nehod způsobuje únava. Přesto si polovina řidičů myslí, že se s ní dokáže vypořádat bez odpočinku

Pětinu dopravních nehod způsobuje...

Téměř polovina řidičů má osobní zkušenost s mikrospánkem za volantem. Přitom mikrospánek nepřichází jako blesk z čistého nebe – ospalost a zhoršená koncentrace ho vždy provází dlouho...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu a vývoje, která urychlí reakce na měnící se požadavky trhů

Hyundai zavádí novou strukturu výzkumu...

Organizace založená na systémech a platformách zefektivní proces vývoje vozidel Nové centrum pro vývoj automobilových platforem zohlední požadavky jednotlivých trhů již od fáze vývoje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50 000 PRODANÝCH KUSŮ!

NOVÉ SUV CITROËN C5 AIRCROSS: JIŽ 50...

Šest měsíců po svém uvedení na trh registruje nové SUV Citroën C5 Aircross již více než 50 000 prodaných kusů. Tímto výkonem se řadí na třetí místo mezi nejprodávanějšími osobními...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své postavení nejúspornějšího vozu

Hyundai IONIQ Electric opět upevnil své...

O uplynulém víkendu se v rámci tradičního Rally Bohemia konala také soutěž Eco Energy Rally Bohemia, která se mohla pochlubit účastí kompletní špičky světového poháru FIA Electric and New...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Flotila vozů Hyundai přináší autodromu posílení bezpečnosti a jistotu včasné pomoci

Flotila vozů Hyundai přináší...

Tři silné a výkonné vozy Hyundai, které získal mostecký autodrom od nošovické automobilky za symbolickou korunu, se zařadily mezi nejdůležitější techniku autoparku. Slouží totiž jako Safety...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor Czech má nové vedení marketingu

Hyundai Motor Czech má nové vedení...

Společnost Hyundai Motor Czech přijala Janu Sekerákovou na pozici marketingové ředitelky. Po příchodu Alexe Kima a Martina Saitze se tak jedná o další podstatnou změnu ve vrcholovém managementu....