Spolupráce společností Delphi a Peugeot

Delphi pomohla společnosti Peugeot zvítězit s Peugeoty RCZ 2.0 HDi ve  24hodinovém zátěžovém testu v německém Nürburgringu.

Tento článek z Magazínu Delphi pro čtenáře Periskopu vybrala společnost TAD Praha, která společnost Delphi v plném rozsahu v České republice zastupuje a dbá na vysokou odbornou kvalitu celé servisní sítě Delphi v ČR a komplexně jí v tom pomáhá.

Spolupráce společností Delphi a Peugeot

Technologie společnosti Delphi

– pomohla dostat dva vozy Peugeot RCZ 2.0 HDi na úctyhodné první a třetí místo ve své třídě v nelítostném 24hodinovém zátěžovém testu v německém Nürburgringu. Vozidla byla vybavena systémy vstřikování paliva pro vznětové motory Delphi a technologií chlazení pohonné soustavy, která na rozdíl od mnoha ze 197 ostatních vozidel nebyla rozsáhle upravena pro závodění.

Společnost Peugeot ke svému 200. Výročí založení představila kupé RCZ 2.0 HDi. Na závod v roce 2010 se společnost rozhodla vyslat modely, které nebyly rozsáhle upraveny oproti svým sériovým ekvivalentům, což bylo sebevědomým gestem prokazujícím rezervy výkonu a odolnosti u jejích standardních produkčních vozidel.

Rychlost a odolnost v základní výbavě

Dva vozy RCZ závodily v kategorii DIT pro vozidla se vznětovými motory o zdvihovém objemu 1,7 až 2,0 litrů. Hlavní změnou oproti standardnímu motoru je zvýšení přeplňovacího tlaku turbodmychadla, které zvýšilo točivý moment z 340 Nm na 400 Nm a výkon ze 120 kW na 150 kW. I s tímto vyšším tlakem společnost Peugeot použila produkční systém chlazení plnicího vzduchu Delphi, který se dodává do sériových vozidel, protože splňoval výkonové cíle požadované po zátěžové závody.

„Tento podnik se označuje jako maximální zátěžový test,” uvedl John Fuerst, výkonný ředitel společnosti Delphi, Diesel Engine Management Systems. „Delphi tento test úspěšně absolvovala se sériovými produkty na vozech RCZ, které pro tento nemilosrdný závod potřebovaly jen malé nebo žádné úpravy. Je pro nás ctí, že jsme byli vybráni jako technický partner pro společnost Peugeot, a že jsme jí pomohli dosáhnout tak úctyhodného výsledku v roce, kdy naše společnost oslavuje 200. výročí založení.“

Sériový systém Common Rail Delphi

– s tlakem až 2 000 barů a MultecTM s rychlým elektromagnetickým vstřikovačem s vyváženým ventilem splňoval požadavky upravených motorů s minimálními změnami. Rozsáhlé zkoušky potvrdily, že jediným významným požadovaným vylepšením bylo změnit definici trysky a optimalizovat tak rozložení vstřiku, aby odpovídalo zvýšeními víření vytvořenému vyššími úrovněmi tlaku. Nová konfigurace rovněž zvýšila maximální průtok paliva, což přispělo ke zvýšení výkonu a točivého momentu. Standardní palivové čerpadlo bylo zachováno bez úprav.

John Fuerst zdůraznil:

„Používat u závodního vozu sériovou jednotku ECU je mimořádnou vzácností, ale Delphi se podařil i tento úspěch. Naši techničtí specialisté upravili software standardní jednotky ECU, aby umožnili společnosti Peugeot překalibrovat mapování motoru, aby lépe odpovídalo požadavkům vytrvalostního závodění s vyladěným motorem. Jsme mimořádně potěšeni tím, že se nám podařilo splnit nároky tak nelítostného závodu se systémy, které byly původně určeny pro aplikace silničních vozidel. Je to nesporným důkazem kvality technologií a výroby společnosti Delphi.Delphi tento test úspěšně absolvovala se sériovými produkty na vozech RCZ, které pro tento nemilosrdný závod potřebovaly jen malé nebo žádné úpravy. Je pro nás ctí, že jsme byli vybráni jako technický partner pro společnost Peugeot, a že jsme jí pomohli dosáhnout tak úctyhodného výsledku v roce, kdy naše společnost oslavuje 200. výročí založení.“

Více o firmě TAD Praha na

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Formentor na poloostrově Formentor: Maják CUPRA

Formentor na poloostrově Formentor:...

Koncepční vůz CUPRA Formentor absolvoval poprvé cestu kolem mysu, po němž je pojmenován Inspirací designu prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA, byl vítr a Středozemní moře...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai ve svých vozech představuje inteligentní systém čištění vzduchu

Hyundai ve svých vozech představuje...

Chytré čištění vzduchu sleduje a zvyšuje kvalitu vzduchu uvnitř vozu Cestující mohou v reálném čase kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru prostřednictvím informačního, zábavního a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU STANICE METRA JAVEL – ANDRÉ CITROËN V PAŘÍŽI

GRAND PRIX ZA DESIGN PRO NOVOU ÚPRAVU...

V soutěži Grand Prix Stratégies du Design 2019, kterou pořádá týdeník Stratégies, byli bronzovou medailí v kategorii Veřejný prostor – Značení – Muzeografie oceněni autoři nové...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Využití mobilních plateb za parkování výrazně roste. S jedinou aplikací zaplatíte v modré zóně i na parkovišti

Využití mobilních plateb za parkování...

Pro úhradu parkovného lidé stále častěji využívají mobilní platby. Díky nim je možné úhradu na ulici, a to i v modré zóně, nebo v parkovacích domech a obchodních centrech realizovat...