Společnosti PSA Peugeot Citroen a Mitsubishi Motors Corporation položily základní kámen pro výstavbu společné továrny v Kaluga v Rusku

Roční kapacita továrny bude činit 160 000 vozů, z nichž 110 000 připadne na vozy C-segmentu a 50 000 kusů na vozy kategorie SUV.

Časem může být kapacita továrny rozšířena až na 300 000 vozů ročně, aby byl pokryt očekávaný růst ruského trhu.

Roland Vardanega, člen dozorčí rady a výkonný Vice-President PSA Peugeot Citroen a Osamu Masuko, President Mitsubishi Motors Corporation položili oficiálně základní kámen pro výstavbu společné továrny v Rusku, ve městě Kaluga, které se nachází 180 km jihozápadně od Moskvy.

Ceremoniál položení základního kamene se odehrál za účasti guvernéra regionu Kaluga, pana Anataliho Artamonova a několika stovek hostů.

Společná továrna, která bude ze 70% vlastněna PSA Peugeot Citroen a ze 30% Mitsubishi Motors Corporation, zahájí výrobu v roce 2011; bude se jednat o vozy středního segmentu (C-segmentu) pro Peugeot a Citroen a SUV pro všechny tři značky. Tyto modely budou určeny pro ruský automobilový trh.

V továrně bude zaměstnáno okolo 3 000 lidí a společná vstupní investice od obou partnerů bude představovat 470 milionů EUR.

Didier Aleton z PSA Peugeot Citroen, dřívější ředitel tohoto ruského projektu byl jmenován generálním ředitelem této joint venture a bude se starat o dohled nad celým projektem.

Roland Vardanega při této slavnostní příležitosti uvedl: „je to startovací okamžik pro skvělou dlouhodobou spolupráci na velice slibném trhu; spolupráce je založena na sdílení nejlepších zkušeností a výrazně posílí vzájemnou efektivitu.“

Základní údaje k továrně:

Země Kaluga, Rusko
Lokace 180 km na jihozápad od Moskvy
Vedení Didier Aleton, generální ředitel
Plocha zhruba 200 hektarůvčetně 50 hektarů pro dodavatelský park
Předmět výroby kompletní výroba vozů (lisování, karoserie, lakování, kompletace)
Výrobní kapacita 160 000 vozů ročně (ve třech směnách)
Vyráběné vozy modely C segmentu pro Peugeot a Citroën modely SUV pro Mitsubishi, Peugeot a Citroën
Vstupní investice € 470 mio.
Zahájení výroby 2011
Počet zaměstnanců cca 3 000 osob

Pan Osamu Masuko řekl: „tento projekt je výsledkem více než ročního intenzivního jednání a povede k ještě hlubšímu sdílení technologií, které obohatí obě automobilové skupiny.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září více než 8% růstu prodeje

Das WeltAuto dosáhlo od ledna do září...

V síti Das WeltAuto se v prvních devíti měsících letošního roku prodalo 15 464 ojetých vozů V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl prodej o 8,2 % Největší zájem je o velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průzkum DHL: 75 % společností věří, že investice do pozemní dopravy přímo podpoří jejich růst

Průzkum DHL: 75 % společností věří,...

Vývoj v nákladní dopravě je urychlován trendy, jako jsou rychlý růst e-commerce, pokračující urbanizace a aplikace technologií, mezi něž patří analýza velkých dat nebo digitalizace Vyspělé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výroba modelu SEAT Tarraco byla zahájena ve Wolfsburgu

Výroba modelu SEAT Tarraco byla zahájena...

Vlajková loď značky SEAT sjíždí z montážní linky ve Wolfsburgu společně s modely Volkswagen Synergie v rámci koncernové výrobní sítě umožňují efektivní výrobu Tarraco završuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai se stal Značkou roku 2018

Hyundai Motor je nejúspěšnější značkou soutěže Red Dot Award 2018 Hyundai byl oceněn za inovativní design, kvalitu designu a know-how v oblasti řízení značky Hyundai Motor znovu triumfoval...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40 nejhodnotnějších značek na světě

Hyundai, Apple a Google spadají do TOP 40...

Společnost Interbrand každoročně vyhlašuje TOP 100 nejhodnotnějších značek světa (Best Global Brands). Hyundai si už potřetí v řadě udržel pozici v TOP 40. Po boku firem jako Apple, Google...