Společnosti PSA Peugeot Citroen a Mitsubishi Motors Corporation položily základní kámen pro výstavbu společné továrny v Kaluga v Rusku

Roční kapacita továrny bude činit 160 000 vozů, z nichž 110 000 připadne na vozy C-segmentu a 50 000 kusů na vozy kategorie SUV.

Časem může být kapacita továrny rozšířena až na 300 000 vozů ročně, aby byl pokryt očekávaný růst ruského trhu.

Roland Vardanega, člen dozorčí rady a výkonný Vice-President PSA Peugeot Citroen a Osamu Masuko, President Mitsubishi Motors Corporation položili oficiálně základní kámen pro výstavbu společné továrny v Rusku, ve městě Kaluga, které se nachází 180 km jihozápadně od Moskvy.

Ceremoniál položení základního kamene se odehrál za účasti guvernéra regionu Kaluga, pana Anataliho Artamonova a několika stovek hostů.

Společná továrna, která bude ze 70% vlastněna PSA Peugeot Citroen a ze 30% Mitsubishi Motors Corporation, zahájí výrobu v roce 2011; bude se jednat o vozy středního segmentu (C-segmentu) pro Peugeot a Citroen a SUV pro všechny tři značky. Tyto modely budou určeny pro ruský automobilový trh.

V továrně bude zaměstnáno okolo 3 000 lidí a společná vstupní investice od obou partnerů bude představovat 470 milionů EUR.

Didier Aleton z PSA Peugeot Citroen, dřívější ředitel tohoto ruského projektu byl jmenován generálním ředitelem této joint venture a bude se starat o dohled nad celým projektem.

Roland Vardanega při této slavnostní příležitosti uvedl: „je to startovací okamžik pro skvělou dlouhodobou spolupráci na velice slibném trhu; spolupráce je založena na sdílení nejlepších zkušeností a výrazně posílí vzájemnou efektivitu.“

Základní údaje k továrně:

Země Kaluga, Rusko
Lokace 180 km na jihozápad od Moskvy
Vedení Didier Aleton, generální ředitel
Plocha zhruba 200 hektarůvčetně 50 hektarů pro dodavatelský park
Předmět výroby kompletní výroba vozů (lisování, karoserie, lakování, kompletace)
Výrobní kapacita 160 000 vozů ročně (ve třech směnách)
Vyráběné vozy modely C segmentu pro Peugeot a Citroën modely SUV pro Mitsubishi, Peugeot a Citroën
Vstupní investice € 470 mio.
Zahájení výroby 2011
Počet zaměstnanců cca 3 000 osob

Pan Osamu Masuko řekl: „tento projekt je výsledkem více než ročního intenzivního jednání a povede k ještě hlubšímu sdílení technologií, které obohatí obě automobilové skupiny.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai odhaluje druhou generaci...

Telematické služby Bluelink®, dostupné na 10,25“ displeji, funkce nouzového volání a nový vnitřní design patří mezi největší změny komplexní modelové řady IONIQ 2019 Verze IONIQ Hybrid a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Luxusní Hyundai Santa Fe získal prestižní ocenění „Redesign of the Year“

Luxusní Hyundai Santa Fe získal...

Zcela nový Hyundai Santa Fe pro modelový rok 2019 obdržel ocenění „Redesign of the Year“ (Modernizace roku) od společnosti ALG. Model Santa Fe získal prestižní ocenění mimo jiné na základě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Bridgestone vybrán jako dodavatel prvovýbavy pro nové zcela elektrické SUV Audi e-tron

Bridgestone vybrán jako dodavatel...

Nejnovější krok v rámci úzké spolupráce, díky níž je Bridgestone největším dodavatelem pneumatik pro vozy Audi Bridgestone, největší společnost na světě pro výrobu pneumatik a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Tipy pro zimní období: Jezděte na sněhu jako profesionál

Tipy pro zimní období: Jezděte na...

Závodní jezdec a odborník na řízení Jordi Gené nabízí několik praktických tipů pro bezpečnou jízdu na sněhu Řidič si udrží kontrolu nad vozidlem předvídavým stylem řízení a plynulou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil. prodaných vozů a nárůst prodejů na mezinárodních trzích o 6,8 %

Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil....

Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky; Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen); Core Model Strategy (skladba modelové...