Společnost TAD Praha, která dodává Produkty společnosti DENSO v České republice, vybrala pro čtenáře Periskopu zajímavou informaci o Inteligentních vznětových motorech

Nejčistší, nejtišší a nejúčinnější vznětové motory na světě nepřetržitě optimalizují vstřikování paliva.

Technologie i-ART společnosti DENSO

– je charakteristická umístěním snímače tlaku do každého vstřikovače – je to světová novinka – a to k zahájení vývojových prací na další generaci dieselových motorů. Technologie i-ART vyvinutá DENSEM zajišťuje v každém vstřikovači přesné měření kolísání tlaku a teploty paliva:

1technoloiART500

V roce 1893 vynalezl Rudolf Diesel v Německu vznětový motor

Tyto motory brzy nahradily parní motory na celém světě. Později byly na trh uvedeny dieselové motory s nízkými emisemi CO2. V současné době, průlomová technologie i-ART iniciuje další etapu evoluce dieselových motorů.

Jak lze vstřikování paliva optimalizovat?

Ve vznětových motorech se palivo zapaluje jeho vstřikem do stlačeného vzduchu. To ovšem znamená, že načasování vstřiku a jeho množství je pro jejich výkon velice důležité. Přesná regulace vstřikování je proto klíčem k maximalizaci výkonu motoru.

Miniaturní snímač tlaku zabudovaný v každém vstřikovači nepřetržitě sleduje činnost motoru. Vzhledem k tomu, že vstřiky se realizují až 1000 krát za sekundu, i-ART technologie přesně měří v každém vstřikovači kolísání tlaku paliva a jeho teplotu za účelem stanovení optimálního množství paliva ve vstřiku a jeho přesného načasování. Výsledkem je pak tichý, úsporný výkon motoru s minimálním množstvím emisí výfukových plynů.

Inteligence, schopná korigovat odchylky s přesností 100.000 sekundy

i-ART optimalizuje množství vstřikovaného paliva a časové nastavení vstřiků a přesností 1/100.000 sekundy. Je to ekvivalent ujetí vzdálenosti 1 milimetru automobilem formule F1 při rychlosti 300 km/h.

Technologii i-ART lze použít i u vozidel na bipalivo

Technologii i-ART lze rovněž použít i u motorů používajících biopalivo a jiná paliva, která činí jeho vstřikování komplikovanějším. Tato vynikající technologie se těší velkému zájmu na celém světě.

Základní fakta o i-ART

• Zkratka i-ART znamená inteligent-Accuracy Refinement Technology – inteligentní přesná dočišťovací technologie.

  • I-ART je průlomová technologie vyvinutá jako první na světě společností DENSO.
  • Reguluje přesnost vstřikování paliva, která je klíčem k maximalizaci výkonu a minimalizaci spotřeby paliva a emisí výfukových plynů vznětových motorů.
  • Palivo se vstřikuje mimořádně vysokou rychlostí až 1000 x za sekundu.

Změny sahající až do brazilské džungle

Brazilský model vozidla Toyota Hilux je vybaven vznětovým motorem typu i-ART, který vyhovuje přísným emisním předpisům PROCONVE L6 aniž by bylo nutné používat filtr pevných částic (DPF). To zcela eliminuje negativní pověst dieselů jakožto hlučných, kouřivých vozidel a přispívá k čistšímu povětří brazilské džungle.

Dokonce i v Evropě, kde jsou vozidla s dieselovými motory tak populární, je i-ART průlomovým objevem

I-ART je prvořadým propagačním trhákem pro prodej nových vozidel společnosti Volvo osazených motorem typu E, který je šetrný k životnímu prostředí. Tento motor je ve své třídě charakteristický nejvyšším výkonem a účinností paliva.

Inteligence dieselových motorů pro čistší, zářivější budoucnost

I-ART je zásadním zlomem v konstrukci čistého dieselova motoru, přispívajícím k moderní automobilové společnosti. Vývojové práce DENSA se u těchto motorů nezastaví a pokračují i nadále benzínovými motory, elektrickými systémy automobilů a nepřetržitým vývojem v dalších oblastech, S devizou uchování planety a přípravy zářné budoucnosti dalším generacím se společnost DENSO nikdy nezastaví před novými výzvami a vyvíjením nových inovací.

Firma T.A.D Praha

– se zabývá především servisem a opravami systémů vysokotlakého vstřikování nafty do válců vznětových motorů a mimo společnost DENSO zastupuje další 3 z 5 největších světových (evropských) výrobců vstřikovacích systémů. Více o dieselových motorech, jejich významu, servisu, opravách a náhradních dílů a další zajímavosti a informace na

www.tadpraha.cz

Zdroj: 

Newsletter společnosti DENSO z června 2015

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v nové podobě (velmi podrobná vyčerpávající informace, ale tento model si to opravdu zaslouží ! ! ! )

Nový Mercedes-Benz třídy G: Ikona v...

Nový Mercedes-Benz třídy G se představuje v nejlepší formě. Nastupující nejnovější verze legendárního terénního vozidla – přesvědčí v terénu i na silnici, za všech provozních...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru UYUNI – TUPIZA opět vítězně

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě Dakaru...

PEUGEOT 3008DKR Maxi na 8.etapě  maratonské etapč s dalším umístěním na 1. a 2. místě a je v čele Rallye Dakar. Ve druhé části maratonské etapy letošní Rallye Dakar – se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již dnes v pondělí 15. ledna a potrvá celý týden až do neděle 21.ledna

Akce „7 dní Peugeot“ odstartuje již...

Značka Peugeot v ČR pravidelně zahajuje nový rok akcí „7 dní Peugeot“. Letošní prodejní žně připadnou na lednový týden od 15. do 21.1. – a opět přinesou bohatě vybavené vozy za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na Peugeotu 3008DKR Maxi vítězí v etapě do Uyuni a přebírá vedení Dakaru

7. ETAPA LA PAZ – UYUNI: Sainz na...

Po odpočinkovém dni v La Paz se posádky vydaly na jednu z nejnáročnějších jízd celé Rallye Dakar! První 425 km dlouhý úsek maratonské etapy – v které se musí posádky obejít dva dny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné české anketě Ekologické auto roku 2018

Volkswagen e-Golf zvítězil v odborné...

Každodenní provoz s nulovými emisemi  – dojezd na jedno nabití akumulátorů až 300 kilometrů. O vítězi Volkswagen e-Golfu pro rok 2018 – rozhodla  odborná porota v rámci ankety...