Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila novou studii, podle níž je stoletý model podnikání v automobilovém průmyslu již překonán

Automobilový průmysl prochází revolučním procesem konvergence s technologickým odvětvím, což přinese transformaci způsobu řízení dodavatelských řetězců.

1dhla950

Zpráva uvádí, že konvergenci obou průmyslových odvětví urychluje rostoucí podíl systémů ze světa high-tech v konstrukci vozidel, který odráží rostoucí požadavky zákazníků na produktové inovace.

1dhlab950

Studii Tichá revoluce:

Konvergence a budoucnost automobilového dodavatelského řetězce připravila pro DHL Lisa Harringtonová, prezidentka společnosti lharrington group LLC. Jejím cílem bylo identifikovat globální výzvy a příležitosti v automobilovém průmyslu.

Konvergence směřující k potenciálnímu vytvoření jednoho super odvětví

– souvisí s nárůstem počtu globálních mega dodavatelů, protože 82 % komponentů, používaných výrobci automobilů, je nyní outsourcováno. Tato zvýšená závislost – ještě před třiceti lety byl tento podíl pouhých 56 % – mění hierarchii, jejímž základem byli dosud samotní výrobci automobilů. Automobilový průmysl nyní vyžaduje větší standardizaci, přehled a řízení rizik v dodavatelských řetězcích, aby si udržel konkurenceschopnost.

Lisa Harringtonová k tomu uvedla:

„Starý způsob podnikání v automobilovém průmyslu je překonaný. Pryč jsou doby, kdy měl výrobce automobilů dodavatele výhradně z automobilového průmyslu. Současný průměrný vůz střední třídy má přibližně 40 až 50 systémů řízených mikroprocesorem, které vyžadují více než 20 milionů řádků softwarového kódu. Pro porovnání – Boeing 787 má méně než 15 milionů řádků softwarového kódu.“

„Je to ukázka toho, jak složitě propojená, a tím i závislá, se stala obě průmyslová odvětví,“ poznamenala Harringtonová. „Zatímco spotřebitelé chtějí výhody stále inteligentnějších a technicky vyspělejších vozů, výrobci se musejí potýkat s větším rizikem a nejistotou ve svých dodavatelských řetězcích. Podniky musí být aktivnější a spolupracovat s dodavateli, aby byly dodavatelské řetězce připraveny na moderní provoz a nedocházelo k narušování podnikových procesů.“

Nový automobilový dodavatelský řetězec je postaven na třech hlavních pilířích:

  1. standardizaci
  2. přehlednosti
  3. řízení rizik

Průmysl musí pracovat na standardizaci řízení fyzických a informačních dodavatelských řetězců

To umožní výrobcům automobilů a jejich dodavatelům zeštíhlit své provozní činnosti, a tím snížit celkové náklady. Pro mnoho společností je tato cesta ke standardizaci jádrem jejich strategických plánů směřujících k přeměně jejich globálního dodavatelského řetězce.

Druhý pilíř, přehlednost

Má základ v nejmodernějších aplikacích informačních technologií v rámci dodavatelského řetězce. IT může zlepšit přehlednost prostřednictvím systémů pro analýzu a sledování, které zaznamenávají každou transakci v dodavatelském řetězci. Tento druh přehledu umožňuje společnostem přesně a nepřetržitě sledovat, co se děje v jejich globální síti.

Třetí pilíř, řízení rizik

Přehlednost umožňuje realizovat efektivnější řízení rizik, které představuje třetí pilíř, snižováním nejistoty v dodavatelském řetězci.

Michael Martin, viceprezident divize DHL Supply Chain, odpovědný za strategický vývoj vztahů s globálním automobilovým průmyslem, zdůraznil:

„DHL má bohaté zkušenosti, protože po dlouhé desítky let spolupracuje jak s automobilovým, tak i technologickým průmyslem. Sledujeme proces konvergence obou odvětví a bezprostředně vidíme i rizika a nejistoty, které může způsobit. Příchod nových dodavatelů do automobilového odvětví zvyšuje důležitost a složitost řízení rizik v dodavatelských řetězcích v automobilovém průmyslu. Pro dodavatele vzniká nové riziko v podobě konkurence s ostatními odvětvími, v neposlední řadě v rámci technologického sektoru pro technologické dodávky. Výrobci automobilů musejí diverzifikovat svoji dodavatelskou základnu tak, aby měli zajištěny lokální dodávky nebo dodávky z blízkých regionů. Tím sníží závislost a zajistí se proti rizikům.“

„Společnosti musejí také zajistit, aby využívaly nejmodernější řešení pro řízení rizik, která jim umožní zachovat si konkurenční náskok,“ dodal Martin. „Mezi tato řešení patří řídicí věže dodavatelského řetězce, které poskytují kompletní přehled a kontrolu nad rozšířeným dodavatelským řetězcem. Jedná se například o nástroje pro posuzování či řízení rizik, jako je softwarová aplikace DHL Resilience360. Resilience360 je jedinečné nové řešení pro řízení rizik, které umožňuje podnikům přeměnit narušování dodavatelského řetězce a globální ekologickou a sociálněpolitickou nestabilitu v konkurenční výhodu, protože jim poskytuje holistický a komplexní pohled na celé dodavatelské řetězce i přehled o rizicích v reálném čase.“

Studie Tichá revoluce Konvergence a budoucnost automobilového dodavatelského řetězce na:

www.dhl.com/auto-convergence

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. Přes 325 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě spojuje bezpečně a spolehlivě lidi i byznysy, což umožňuje globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující elektronické obchodování, technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL. Tržby skupiny dosáhly v roce 2014 více než 56 miliard EUR.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Děti umí být nepředvídatelné. Dopravní nehodu pomůže odvrátit výrazné oblečení a reflexní prvky

Děti umí být nepředvídatelné....

Se začínajícím školním rokem se do ulic vrací děti, které patří k nejrizikovějším a současně nejohroženějším účastníkům dopravního provozu. S radami, jak nejen školáky připravit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou elektrickou ofenzivu

SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou...

CUPRA vystavuje koncepční vůz Tavascan, první elektromobil značky Externě nabíjitelný hybridní SEAT Tarraco se objeví u prodejců na konci roku 2020 Mattias Ekström, nový ambasador značky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - OBROVSKÁ VÝZVA PRO C3 WRC

OBROVSKÁ VÝZVA PRO C3 WRC

RALLY TURECKO (12. – 15.9.2019) Citroën Total World Rally Team se vrací do Turecka, do země, kde zaznamenal vůbec první vítězství ve WRC na šotolině v roce 2003 s vozem Xsara WRC. Vrací se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrická budoucnost značky ŠKODA startuje, zahájen předprodej elektrifikovaných modelů CITIGOe iV a SUPERB iV

Elektrická budoucnost značky ŠKODA...

Doporučená prodejní cena vozu ŠKODA CITIGOe iV již od 429 900 Kč, první vozy budou zákazníkům dodány počátkem roku 2020 „Rok zdarma s ČEZ“: Roční nabíjení zdarma ve veřejné síti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Akce 7 dní Peugeot slibuje skvělé výbavy za skvělé ceny

Akce 7 dní Peugeot slibuje skvělé...

Speciální nabídka 7 dní Peugeot přináší každoročně zvýhodněné ceny či benefity pro klienty, kteří už akční týden netrpělivě vyhlížejí. I letos v září se mohou těšit na skvěle...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA na IAA 2019: Začátek trvale udržitelné budoucnosti

ŠKODA na IAA 2019: Začátek trvale...

Elektromobilita: Modely SUPERB iV a CITIGOe iV zahajují novou éru značky ŠKODA Komplexnost: Výrobce aut představuje elektrifikované modely a řešení mobility pod značkou ŠKODA iV Premiéra modelu...