Speciální pancéřovaná varianta Mercedes-Benz třídy M Guard – SUV s mimořádnou ochranou

Pancéřovaná varianta třídy M doplňuje rozsáhlou rodinu modelů Mercedes-Benz Guard.

1merbenguardnov950

Stejně jako všechny ostatní modely Guard používá i pancéřovaná verze oblíbeného SUV konstrukční princip integrované speciální ochrany. Všechny dodatečné ochranné prvky byly již zohledněny ve fázi vývoje příslušné modelové řady a dokonale integrovány do struktury vozidla. Díky tomu zůstaly zachovány všechny přednosti sériově vyráběných vozidel, jako je přesvědčivý design, luxusní a funkční interiér, vysoká úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, vynikající jízdní komfort a agilní jízdní dynamika.

Kompletní struktura prostoru pro cestující byla opatřena jakýmsi „brněním“, jehož součástí se staly i detaily, jako jsou střešní sloupky, zámky dveří, těsnění dveří nebo úchyty vnějších zpětných zrcátek. Při dodržení kvality výroby podle nejpřísnějších měřítek Mercedesu tak vznikl rozsáhlý ochranný systém proti balistickým útokům i na takových místech, kde je dodatečná montáž znemožněna nebo jen se sníženou efektivitou.

Třída M Guard: ochrana ze všech stran

Skelet karoserie modelu M-Guard prochází všemi stanicemi procesu velkosériové výroby, a těží tak z vynikající kvality výchozího skeletu karoserie třídy M. V porovnání se skeletem sériové verze má skelet Guard specifické úpravy nezbytné pro integraci pancéřování, přední část karoserie s výztužnými prvky a upravené dveře.

Vlastní pancéřování je tvořeno mimo jiné následujícími prvky:

• Okny z vícevrstvého speciálního skla nejvyšší optické kvality, ve všech oknech s jednotnou tloušťkou, vnitřní strana s vrstvou polykarbonátu proti vnikání střepin do interiéru.

• V neprůhledných oblastech se používají precizně tvarované díly ze speciální oceli. V zónách střešních sloupků A, B a C, přepážky mezi motorovým prostorem a interiérem a v oblasti střechy vyztužuje tento odolný materiál zároveň kostru prostoru pro cestující a zvyšuje strukturální pevnost.

• Všechny integrované komponenty splňují definované balistické požadavky, podléhají neustálé balistické kontrole a jsou již od začátku patřičně certifikovány.

Soulad s požadavky ochranné třídy VR4

Nový M-Guard odpovídá třídě odolnosti VR4 podle zkušební směrnice BRV 2009. Tato balistická klasifikace označuje odolnost vůči útoku zbraněmi stanoveného typu a kalibru.

M-Guard úspěšně obstál v následujících zkouškách odolnosti vůči střelbě a výbuchům:

• Střelba z různých úhlů.

• Výbuchy, způsobené například ručním granátem DM51 jak v oblasti řidiče, tak zadní části vozu. M-Guard tuto zkoušku úspěšně absolvoval s pancéřováním podlahy dodávaným na přání.

Harmonický podvozek, výkonné motory

M-Guard dosahuje navzdory vyšší hmotnosti v důsledku pancéřování vysoké úrovně jízdního komfortu, vysoké agility a vynikající aktivní bezpečnosti sériově vyráběných verzí. Pancéřovaná varianta nabízí standardně vzduchové odpružení AIRMATIC se systémem adaptivních tlumičů ADS, které bylo speciálně přizpůsobeno opatřením pro speciální ochranu. Zesílené komponenty náprav suverénně kompenzují vyšší hmotnost modelu M-Guard, specifické torzní tyče na zadní nápravě optimalizují u verze Guard naklánění karoserie při rychlém průjezdu zatáčkou nebo vyhýbacích manévrech.

M-Guard se dodává výhradně s pětipaprskovými 20“ koly AMG z lehké slitiny a pneumatikami se schopností nouzového dojetí, které umožňují i po úplné ztrátě vzduchu bezpečně pokračovat v jízdě až 30 kilometrů maximální rychlostí 80 km/h.

Díky novému modelu ML 350 BlueTEC Guard

– je v tomto segmentu poprvé v nabídce také hospodárný a zároveň dynamický vznětový motor. Osvědčený turbodiesel V6 objemu 3 litry nabízí nejvyšší výkon 190 kW a maximální točivý moment 620 N.m, přičemž splňuje nejpřísnější současnou emisní normu EURO 6. Emise CO2 212 g/km. Kombinovaná spotřeba vozu je 8,1 l/100 km. Zrychlení 0-100 km/h za  9,4 s .

Alternativou je model ML 500 Guard

– se zážehovým motorem V8 s objemem 4,8 litru, jehož výkonové parametry jsou 300 kW a 600 N.m. s emisní normou EURO 5. Emise CO2 285 g/km. Kombinovaná spotřeba vozu je 12,2 l/100 km. Zrychlení 0-100 km/h za 6,5 s.

Oba motory se dodávají s převodovkou 7G-TRONIC PLUS a ve verzích s levostranným i pravostranným řízením a jejich nejvyšší elektronicky omezená rychlost je 210 km/h.

Sportovní charakter a vysoká kvalita vnitřního prostoru sériově vyráběné verze

– čeká na cestující také v interiéru modelu M-Guard. Ochranná opatření nemají vliv ani na důvěrně známou atmosféru komfortu, ani na nabídku prostoru pro až pět cestujících. Objem zavazadlového prostoru až 2010 litrů a užitečná hmotnost 560 kg dosahují stejně vysoké úrovně jako sériově vyráběné modely třídy M bez speciální ochrany. Zájemci o M-Guard si navíc mohou vybírat z velkého počtu atraktivních prvků výbavy na přání, mezi něž patří například exkluzivní kožená čalounění, informační a zábavní systémy jako COMAND Online nebo kvalitní zvukové aparatury.

Rozsáhlý program zkoušek pro nejvyšší spolehlivost

Kromě specifických zkoušek odolnosti vůči průstřelu musel M-Guard absolvovat, stejně jako sériově vyráběné vozy, důkladný program zkoušek, který napodobuje zatížení v reálném každodenním provozu a částečně klade na vůz dokonce mnohonásobně vyšší nároky. Mezi realizované testy patří mimo jiné vícetýdenní nepřetržité jízdy, které prověřují pevnost struktury skeletu karoserie, dále standardizované simulace jízdy po cestách s rozbitým povrchem na speciálních zkušebních stanicích pro karoserie nebo silniční vytrvalostní jízdy pro zajištění odolnosti hnacího řetězce a podvozku za extrémních podmínek. Kromě toho se na testovacích trasách zkouší funkce vozidla za horkého i mrazivého počasí a při vysokých rychlostech, aby byla zajištěna odolnost jednotlivých komponentů a jejich celkové funkce i při největším zatížení. Při speciálních zimních zkouškách na ledu a sněhu přizpůsobují inženýři systémy jízdní dynamiky zvýšené hmotnosti pancéřování. Závěrečný program nárazových zkoušek prokazuje bezvadnou funkci veškerých systémů pasivní bezpečnosti.

Aktuální program Mercedes-Benz Guard zahrnuje vozidla třídy S, E, M a G s rozsáhlou ochranou posádky:

• E 350 BlueTEC Guard

• E 250 Guard

• E 350 Guard

• E 500 Guard

• ML 350 BlueTEC Guard

• ML 500 Guard

• S 600 Guard

• S 600 Pullman Guard

• G 500 Guard

Pro servis, údržbu nebo eventuální opravy modelů Guard je k dispozici kompletní celosvětová servisní síť Mercedes-Benz. I pro pancéřované vozy platí samozřejmě v plném rozsahu tovární záruka.

 

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily o novém modelu Sprinter

Mercedes-Benz Vans odhaluje první detaily...

Nová generace bestselleru v segmentu velkých užitkových vozů bude uvedena na trh v prvním pololetí roku 2018. Mercedes-Benz Vans odhalil – v rámci prvního ročníku velkého severoamerického...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz Concept A Sedan představen na autosalonu Auto Shanghai

Předzvěst nové generace: Mercedes-Benz...

 Mercedes-Benz studií Concept A Sedan seznamuje s výhledem na novou generaci kompaktních vozů a možnou novou karosářskou variantu. Studie Concept A Sedan konkretizuje další vývoj designérského...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi, Maybach G650 v12, Concept Mercedes-AMG GT – Ženeva 2017

VIDEO – Mercedes-Benz AMG E kombi,...

Moderátor Viktor Tamayo se svým štábem představuje novinky pořízené u automobilky MERCEDES přímo z autosalonu v Ženevě.  

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Deset nových sanitních vozů Mercedes-Benz Sprinter se skříňovou nástavbou a jeden vůz GLE v prosinci 2016 převzali zástupci Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy (ZZSHMP)

Deset nových sanitních vozů...

Slavnostního převzetí nových sanitních vozidel se zúčastnil také kardinál Dominik Duka, radní Radek Lacko, ředitel ZZSHMP, Petr Kolouch a další představitelé. Od roku 1987 používá Pražská...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Mercedes-Benz E 220d – redakční test

Která automobilka má aktuálně náskok díky technice? Audi nebo Mercedes? A proč?