Škoda testovala v Itálii

Stejně jako před každým podnikem světového šampionátu uskutečnil tým Škoda Motorsport testování i před Rallye San Remo, která se pojede od 5. do 7.10. 2001.

Na testovacích tratích se vystřídali oba stálí jezdci týmu, Němec Armin Schwarz a Belgičan Bruno Thiry s českou soutěžní nadějí a čerstvým šampionem Romanem Krestou, pro něhož bude zároveň start na Rallye San Remo premiérou v mistrovství světa v barvách továrního týmu Škoda Motorsport.


Jako první se posadil do kokpitu Octavie WRC osmatřicetiletý Armin Schwarz, jehož úkolem bylo prověřit i některá vylepšení na voze. Tím nejvýznamnějším byla převodovka s novým mezinápravovým diferenciálem, která by měla Octavii WRC opět o něco zrychlit. Německý jezdec byl s touto změnou spokojen: „Chování Octavie WRC s tímto pozměněným mezinápravovým diferenciálem je o poznání lepší. Toto vylepšení je sice drobností, ale především na asfaltových soutěžích, kde se závodí doslova o desetinky sekund, se i tato změna projeví. Kromě toho jsem se i na standardní záležitosti, jako volbu nejvhodnější směsi pneumatik či převodových poměrů.“ Podle hlavního inženýra týmu Dietmara Metricha, jehož rozhodnutí bude směrodatné, nebyl však test dostatečně dlouhý na prověření životnosti nového diferenciálu. Případná porucha by se pak nejspíše projevila tím, že by fungoval jen pohon zadních kol. Je proto možné, že Schwarz bude jediným jezdcem, který tuto novinku ve svém voze poveze: „I když se během zkoušení nové části neprojevily žádné problémy, vždy je potřeba podrobit novou součástku důkladnému zátěžovému testu a na to tentokrát nebylo dost času. Já osobně ale chci jet s novým mezinápravovým diferenciálem i za cenu možných potíží, protože vím, že Octavia WRC bude rychlejší.“ Z testování spěchal do svého bydliště v Monaku, kde se v sobotu 8.září oženil se svojí přítelkyní Petrou.


S příjemným počasím na severu Itálie byl spokojen Bruno Thiry, který po Schwarzovi pokračoval v testování. „Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet Octavii WRC na dvou různých tratích se dvěma druhy povrchů, u nichž jedna byla s pěti kilometry delší a její povrch měl jinou přilnavost. Snadno tak poznáte rozdíl ve směsích pneumatik. Tyto tratě by měly našemu vozu vyhovovat.“


Roman Kresta si chtěl především „osahat“ jinak nastavený vůz a seznámit se s jeho chováním na takovém povrchu. „Vůz má jiná nastavení řídící elektroniky diferenciálů a jiné zpřevodování rychlostní skříně. Je to hlavně proto, že italské rychlostní zkoušky jsou mnohem členitější“.


Pod vedením šéfa testovací skupiny Pavla Sibery absolvovali jezdci téměř 850 km v ostrém tempu. Kromě již zmíněného mezinápravového diferenciálu se zkoušely i další drobná vylepšení na voze, jako změny na chlazení brzd či na mezichladiči stlačeného vzduchu. Pavel Sibera pak celé testování komentoval slovy: „Musím říci, že jsem spokojen s tím, co zde všichni odvedli. Nejtěžší úlohu měli mechanici, neboť museli během prvních tří dnů pětkrát vymontovat převodovku. Celkově jsme udělali opět pár důležitých kroků v přípravě na Rallye San Remo.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí výkonem 1 megawatt?

Na Olympu se usadil BYD: Jak se nabíjí...

Když se dnes mluví o elektrické mobilitě, BYD stojí na vrcholku hory a vyhlíží celé odvětví z výšky. Není to náhoda – a už vůbec ne trik. Tahle technologická mašina o 120 000...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR přináší závodní adrenalin na běžné silnice

CUPRA vypouští bestii: Leon VZ TCR...

Závodní okruhy mají nového vyslance – a míří rovnou do ulic. CUPRA představuje Leon VZ TCR, nejsilnější Leon s pohonem předních kol v historii. Limitovaná edice pro pouhých 499 řidičů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot Polygon: Když volant není volant a auto má duši z budoucnosti

Peugeot Polygon: Když volant není volant...

Peugeot odhalil koncepční vůz Polygon – plně funkční prototyp, který mění samotnou podstatu řízení. S revolučním volantem Hypersquare, elektronickým řízením Steer-By-Wire a překvapivě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - MG posiluje nabídku elektrického bestselleru: MG4 electric startuje na 589 900 kč

MG posiluje nabídku elektrického...

Společnost MG Motor Česká republika představuje mimořádnou akční nabídku na plně elektrický hatchback MG4 Electric, díky níž mohou zákazníci ušetřit až 190 000 Kč. Tento model se tak...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota Hilux v novém: 9. generace bude mild-hybridní, čistě elektrická i vodíková

Toyota Hilux v novém: 9. generace bude...

To, že Toyota uvede na trh zcela nový Hilux deváté generace, s tím se počítalo. Ale že posune legendární pick-up do nové éry elektrifikovaných pohonů i s vodíkovým palivovým článkem, to je...