Škoda Auto zvýšila prodej za rok 2001 o 6,2 % na 462.321 vozů

Z toho 82 % vozů bylo exportováno do 72 zemí světa.

Hospodářský výsledek po zdanění dosáhl 2,1 mld. Kč (2000 – 3,3 mld.) Zvýšení obratu o 12,5 % na 153,271 mld. Kč Z odbytového objemu bylo exportováno 82 % s podílem 9,9 % na celkovém vývozu ČR.


Rok 2001 byl ve znamení světové premiéry Fabia Sedan, třetí karosářské varianty úspěšné modelové řady Fabia, v únoru v Ženevě a zejména pak zářijové premiéry modelu vyšší střední třídy Škoda Superb, který se stal jednou z dominant Mezinárodní automobilové výstavy ve Frankfurtu.

Škoda Auto zvýšila prodej za rok 2001 o 6,2 % na 462.321 vozů
Škoda Auto zvýšila prodej za rok 2001 o 6,2 % na 462.321 vozů
Škoda Auto zvýšila prodej za rok 2001 o 6,2 % na 462.321 vozů

Ke zvýšení výroby o 2,2 % vedl stabilní zájem o modelovou řadu Octavia a Octavia Combi, pokračující růst poptávky po modelech Fabia a zahájení produkce automobilů Superb. K 31. 12. 2001 Škoda Auto zaměstnávala celkem 24.129 pracovníků – o 6,6 % méně oproti roku 2000.

Škoda Auto vložila další velké prostředky do zajištění budoucnosti podniku: v roce 2001 investovala 15,4 miliardy Kč (10,6 % z obratu). Nejvíce do rozšíření modelové řady Fabia, do výstavby nového závodu na výrobu vozů Superb v Kvasinách a do nového závodu na produkci agregátů v Mladé Boleslavi.


Nejprodávanějším vozem značky Škoda byla v roce 2001 modelová řada Fabia, které se ve třech variantách prodalo celkem 251.870 vozů. Vzrostl také prodej modelů Octavia a Octavia Combi, jichž se prodalo celkem 165.311 vozů. Po sedmi letech a úspěšném prodeji celkem 1,4 miliónů vozů skončila v červnu roku 2001 výroba modelové řady Felicia, jíž se loni prodalo 44.963 vozů. Do konce loňského roku bylo zákazníkům již dodáno 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb.


V novém závodě na výrobu agregátů v Mladé Boleslavi byla v lednu 2001 zahájena sériová výroba moderních převodovek MQ 200, přičemž do konce loňského roku bylo dosaženo denní produkce 800 převodovek, z toho zhruba třetina byla dodána jiným koncernovým společnostem. Na přelomu roku 2001/2002 byla rovněž zahájena produkce nové generace benzínových motorů, která nyní směřuje do koncernu.


Oblast výroby se také zásadním způsobem podílela na úspěšném zahájení SKD montáže vozů Octavia v prosinci v ukrajinském Čopu s tamním investorem firmou Eurocar a indickém Aurangabádu. Pokračovala montáž vozů Škoda v závodech koncernu VW v polské Poznani a bosenském Sarajevu.


V roce 2001 Škoda Auto nakoupila výrobní materiál celkem za 3,6 miliardy Euro, tj. cca za 122,6 miliardy Kč (2000 – za 91,1 mld. Kč). Většina dodávek, celkem za 1,9 miliardy Euro (65,4 mld. Kč), připadla na dodavatele z České republiky.


Díky svému propojení se zahraničními partnery a na základě kvalitativně konkurenceschopným dodávkám tak dodavatele z České republiky loni získali ve srovnání s rokem 2000 od podniku Škoda Auto navíc zakázky za 220 miliónů Euro (cca 7 mld. Kč) Kč. Tuzemský automobilový průmysl je tím nadále motorem národního hospodářství České republiky.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...