Škoda Auto prodala za rok 2001 celkem 462 321 automobilů

Škoda Auto tím docílila oproti roku 2000 růst celosvětového prodeje o 6,2 %. Na trzích západní Evropy se zvýšil prodej dokonce o 7,4 % na 246 048 vozů.

Na domácím trhu v České republice vzrostl prodej o 1,9 % na 82 405 vozů, přičemž značka Škoda udržela nadpoloviční podíl 52,6 % na českém trhu osobními vozy. Škoda Auto si zachovala ve vyšším hodnotovém objemu postavení největšího českého exportéra, na vývoz směřovalo 82 % z prodaných vozů.


Nejprodávanějším vozem značky Škoda byla v roce 2001 Fabia, kterých se celkem prodalo 251 870, z toho bylo 152 578 Fabií a 82 521 Fabií Combi a minulý rok uvedené Fabie Sedan. Také Octavia zvýšila prodej na 97 925 vozů a Octavia Combi na 67 386 kusů. Ještě do konce letošního roku bylo zákazníkům dodáno 177 vozů vyšší střední třídy Škoda Superb, který zazářil ve světové premiéře loni v září na IAA ve Frankfurtu. Na v červnu 2001 ukončenou výrobu výběhové modelové řady Felicia/Felicia Combi a její užitkové verze připadl prodej celkem 44 963 vozů.


Na pěti nejvýznamnějších západoevropských trzích Škoda Auto zvýšila loni prodej a tržní podíl. V Německu, které pro značku Škoda zůstává exportním trhem číslo jedna, bylo zákazníkům dodáno 68 886 vozů, tj. meziroční vzestup odbytu o 5,7 %. Nejprodávanějším vozem zůstala Octavie Combi, jejíž mimořádný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou ve spojení s nadčasovým elegantním designem si v roce 2001zakoupilo 20 877 německých zákazníků. 18 800 prodaných vozů připadlo na model Fabia (hatchback). Přes celkový pokles největšího evropského trhu zhruba o jedno procento se tržní podíl značky Škoda v Německu zvýšil na 2,1 %.


O 18,2 % na 36 048 vozů vzrostl prodej ve Velké Británii. V Itálii vzrostl prodej o 24,5 %, když si vozy Škoda zakoupilo 28 643 zákazníků. Ve Španělsku se prodalo 17 118 vozů (+15,4 %) a ve Francii 13 727 automobilů (+13,9 %). Z dalších západoevropských trhů vzrostl podstatně prodej značky Škoda v Nizozemsku na 9 466 automobilů (+52,7 %),  v Řecku na 8 148 vozů (+49,8 %), v Portugalsku na 5 624 vozů (+31,7 %) a rovněž ve Švýcarsku na 4 160 vozů (+46,5 %).


Prodej automobilů Škoda ve střední a východní Evropě (bez České republiky) meziročně vzrostl o 13,9 % na 116 933 vozů, a to navzdory již druhým rokem pokračující recesi na největším trhu regionu v Polsku. Zde Škoda Auto sice zaznamenala meziroční pokles prodeje o pět procent na 37 354 vozů, ale v důsledku snížení celého tamního trhu s novými automobily o 31 % (bezmála o 150 000 vozů) se tržní podíl značky Škoda meziročně zvýšil ze 7,9 % na 11,2 %.


Polské snížení bylo kompenzováno růstem prodeje na Slovensku o 16,9 % na 37 523 vozů s tržním podílem na trhu osobních vozů dokonce 52,8 %. Slovensko tak po Německu zaujalo pozici druhého nejvýznamnějšího exportního trhu následováno Polskem, Velkou Británií, Itálií, Rakouskem a Španělskem. Ze středoevropských trhů zaznamenala Škoda Auto také vzestup prodeje o 8,4 % na 8 354 vozů v Maďarsku. Z dalších trhů střední a východní Evropy je významný růst prodeje v Rusku o 187 % na 8 391 vozů, na Ukrajině na 4 212 (+80,3 %), v Rumunsku na 4 140 (+133,2 %), v Bosně a Hercegovině na 3 017 (+33,9 %) a v Jugoslávii na 2 117 vozů (+44,9 %).


Růst prodeje vozů Škoda v letech 1995 až 2001

  • 1995 – 209 591
  • 1996 – 261 067
  • 1997 – 336 334
  • 1998 – 363 500
  • 1999 – 385 330
  • 2000 – 435 403
  • 2001 – 462 321

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aktuálně nejlepší česká tenistka Karolína Plíšková se spolu se sestrou Kristýnou stala novou tváří značky Mototechna

Aktuálně nejlepší česká tenistka...

Nejlepší současná tenistka Češka Karolína Plíšková se dnešním podpisem smlouvy se společností AURES Holdings stala jednou z tváří značky zánovních vozů Mototechna. Mototechna poskytne...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez Firly a Kamence

PEUGEOT RALLY CUP v Hustopečích bez...

Třetím podnikem pokračuje v Hustopečích PEUGEOT RALLY CUP CZ 2018. Do čtrnáctého ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče se přihlásilo pět posádek, které budou opět soupeřit nejen...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ŠKODA AUTO je již po jednadvacáté v čele žebříčku CZECH TOP 100

ŠKODA AUTO je již po jednadvacáté v...

Automobilka je od roku 1996 již po jednadvacáté špičkou mezi nejlepšími českými podniky ŠKODA AUTO získala též ocenění „Nejobdivovanější firma České republiky“ Tradiční česká...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Označení „Nadstandardní obchodní partner pro trh“ získala společnost AutoCZECH, obchodní partner značky Hyundai

Označení „Nadstandardní obchodní...

AutoCZECH, obchodní partner značky Hyundai, získal prestižní ocenění Czech Stability Award udělované mezinárodní agenturou Bisnode. Ta každoročně hodnotí přes 2 500 000 firem z hlediska...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cyprus Rally 2018: Cílem jsou body do seriálu MERC

Cyprus Rally 2018: Cílem jsou body do...

Návrat Vojtěcha Štajfa na Kypr po třech letech Druhý podnik seriálu Middle East Rally Championship (MERC) Premiéra Marcely Ehlové na soutěži s převážně šotolinovým povrchem Posádka týmu...