Škoda Auto prodala za první čtvrtletí 2002 celkem 107 277 vozů

Z toho v západní Evropě 62 721 vozů, u nás 18 151 vozů.

Prodej 18 151 vozů za 1. čtvrtletí 2002 na našem trhu znamená meziroční pokles o 13,1 % Tržní podíl však zůstal s 52,5 % na vysoké úrovni a to přesto, že vzhledem k silné koruně řada dovozců nabízí různá zlevnění a výhody na dovážené modely. O stabilizaci poptávky po vozech Škoda svědčí skutečnost, že v březnu letošního roku bylo prodáno o 3,3 % vozů Škoda více (celkem 8 335) než v březnu minulého roku.


Celosvětové prodeje společnosti Škoda Auto byly v 1. čtvrtletí 2002 ovlivněny stálým poklesem v řadě zemí světa: prodej 107 277 vozů Škoda od ledna do března 2002 znamenal oproti stejnému období před rokem o 9,1 % méně. Snížený prodej byl mimo jiné ovlivněn ukončením výroby modelové řady Felicia. Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci tohoto výpadku.


Z celkového prodeje v prvním čtvrtletí 2002 bylo prodáno celkem 64 601 vozů modelové řady Fabia s jejími čtyřmi karosářskými variantami: Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan, Fabia Praktik. V  předchozím roce za 1. čtvrtletí 2001 to bylo 60.364 automobilů, což představuje přírůstek 7 %. Modelů Octavia a Octavia Combi bylo celkově prodáno 41 526 vozů (2001: 39.653 vozů, tj. přírůstek o 4,7 %), prvních 1 150 zákazníků si zakoupilo nejnovější model Škoda Superb.


Největším exportním trhem společnosti Škoda Auto zůstává s 16 760 prodanými vozy i nadále Německo, kde prodeje této značky klesly obdobně jako tamní celkový trh o 4,8 %. Tržní podíl tam dosáhl hodnoty 2,1 %. Na druhé místo v prodejích se dostal trh Velké Británie, kde si letos do konce března zakoupilo modely Fabia či Octavia celkem 11 053 zákazníků (meziročně o 10,1 % více) a bylo dosaženo tržního podílu 1,5 %. Další povzbuzení prodeje si značka Škoda na britských ostrovech slibuje od zahájení prodeje nejnovějšího modelu Superb.


Také v oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda na automobilových trzích pokles. Největší trh tohoto regionu v Polsku propadl za dva roky recese na polovinu někdejší úrovně prodeje nových vozů všech značek. Pozitivně se naproti tomu vyvíjel prodej vozů Škoda na Ukrajině, kde stoupl o 96,9 % na 1.221 vozů, což lze dát do souvislosti se zahájením montáže vozů Škoda v loňském prosinci nedaleko Užhorodu. Také trh Ruska se pro značku Škoda se zvýšením prodeje o 94,4 % na 2.010 automobilů téměř zdvojnásobil.


V souladu se strategií otevírání nových trhů ve Střední a Jižní Americe se na tamních do této doby osmi aktivních trzích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem. V prvním čtvrtletí si model Octavia, který se koncem roku začal montovat nedaleko Bombaje, zakoupilo prvních 211 zákazníků, přičemž lze letos očekávat vzrůst prodeje na více než 5000 vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...