Škoda Auto prodala za první čtvrtletí 2002 celkem 107 277 vozů

Z toho v západní Evropě 62 721 vozů, u nás 18 151 vozů.

Prodej 18 151 vozů za 1. čtvrtletí 2002 na našem trhu znamená meziroční pokles o 13,1 % Tržní podíl však zůstal s 52,5 % na vysoké úrovni a to přesto, že vzhledem k silné koruně řada dovozců nabízí různá zlevnění a výhody na dovážené modely. O stabilizaci poptávky po vozech Škoda svědčí skutečnost, že v březnu letošního roku bylo prodáno o 3,3 % vozů Škoda více (celkem 8 335) než v březnu minulého roku.


Celosvětové prodeje společnosti Škoda Auto byly v 1. čtvrtletí 2002 ovlivněny stálým poklesem v řadě zemí světa: prodej 107 277 vozů Škoda od ledna do března 2002 znamenal oproti stejnému období před rokem o 9,1 % méně. Snížený prodej byl mimo jiné ovlivněn ukončením výroby modelové řady Felicia. Vzdor úspěšnému vývoji modelových řad Fabia a Octavia dosud nedošlo k úplné kompenzaci tohoto výpadku.


Z celkového prodeje v prvním čtvrtletí 2002 bylo prodáno celkem 64 601 vozů modelové řady Fabia s jejími čtyřmi karosářskými variantami: Fabia, Fabia Combi, Fabia Sedan, Fabia Praktik. V  předchozím roce za 1. čtvrtletí 2001 to bylo 60.364 automobilů, což představuje přírůstek 7 %. Modelů Octavia a Octavia Combi bylo celkově prodáno 41 526 vozů (2001: 39.653 vozů, tj. přírůstek o 4,7 %), prvních 1 150 zákazníků si zakoupilo nejnovější model Škoda Superb.


Největším exportním trhem společnosti Škoda Auto zůstává s 16 760 prodanými vozy i nadále Německo, kde prodeje této značky klesly obdobně jako tamní celkový trh o 4,8 %. Tržní podíl tam dosáhl hodnoty 2,1 %. Na druhé místo v prodejích se dostal trh Velké Británie, kde si letos do konce března zakoupilo modely Fabia či Octavia celkem 11 053 zákazníků (meziročně o 10,1 % více) a bylo dosaženo tržního podílu 1,5 %. Další povzbuzení prodeje si značka Škoda na britských ostrovech slibuje od zahájení prodeje nejnovějšího modelu Superb.


Také v oblasti střední Evropy s výjimkou Maďarska zaznamenala Škoda na automobilových trzích pokles. Největší trh tohoto regionu v Polsku propadl za dva roky recese na polovinu někdejší úrovně prodeje nových vozů všech značek. Pozitivně se naproti tomu vyvíjel prodej vozů Škoda na Ukrajině, kde stoupl o 96,9 % na 1.221 vozů, což lze dát do souvislosti se zahájením montáže vozů Škoda v loňském prosinci nedaleko Užhorodu. Také trh Ruska se pro značku Škoda se zvýšením prodeje o 94,4 % na 2.010 automobilů téměř zdvojnásobil.


V souladu se strategií otevírání nových trhů ve Střední a Jižní Americe se na tamních do této doby osmi aktivních trzích v čele s Dominikánskou republikou (246 vozů) od začátku roku prodalo 858 automobilů, tj. o 74,4 % více než před rokem. V prvním čtvrtletí si model Octavia, který se koncem roku začal montovat nedaleko Bombaje, zakoupilo prvních 211 zákazníků, přičemž lze letos očekávat vzrůst prodeje na více než 5000 vozů.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche ČR startuje projekt QHERO na podporu mladých talentů v autobranži: cílem projektu je motivace studentů k aktivnímu zájmu o obor a praxi

Porsche ČR startuje projekt QHERO na...

QHERO, projekt komplexní podpory škol a studentů automobilového zaměření, zahájili v Integrované střední škole automobilní v Brně jednatelé společnosti Porsche Česká republika Vratislav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia se vyšplhala až na samotný vrchol seznamu nominací soutěže Světové auto roku (WCOTY), a to díky šesti nominacím modelů Kia, nově uváděných na trzích po celém světě.

Kia se vyšplhala až na samotný vrchol...

Mezi nominovanými je i gran turismo Kia Stinger: Vysoký počet nominací – jde ruku v ruce s nedávnou produktovou ofenzivou automobilky Kia. Porotci soutěže WCOTY budou hodnotit modely Picanto,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mladí lidé baží po trendy vozech – na zimu preferují SUV, v létě sahají po kupé a kabrioletech

Mladí lidé baží po trendy vozech –...

Za pět let vzrostl počet studentů a mladých do 25 let kupujících ojetiny o třetinu. Vlastnit automobil patří v dnešní době pro mnohé k základní výbavě – a jinak tomu není ani u...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Největší showroom značek Renault a Dacia otevřela skupina TUkas v Praze Malešicích pod názvem TUkas ČSAO

Největší showroom značek Renault a...

Na plochu více než 1000 m2 se vejde 13 vozů Renault, 7 vozů Dacia a 4 užitkové vozy z programu PRO+. Na fotografii zleva: Petr Lehký, Zdeněk Grund, Jiří Tůma Výstavba trvala 1,5 roku, náklady na...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Nissan LEAF získal první mezinárodní cenu

Nový Nissan LEAF získal první...

Nový Nissan LEAF první ocenění získal na každoroční slavnostní události CES Unveiled v rámci veletrhu CES (Consumer Electronics Show), který pořádá asociace CTA (Consumer Technology...