Shell a závod 24 hodin Le Mans

Již třetí rok v řadě byl vůz stáje Audi Sport poháněn ke svému vítězství v závodě 24 hodin Le Mans závodním palivem Shell V-Power Diesel.

Shell a závod 24 hodin Le Mans

Po dramatickém boji projel vůz Audi R10 TDI, který již zvítězil v letech 2006 a 2007, opět jako první kolem kostkované cílové vlajky.

Závodní palivo Shell V-Power Diesel s osvědčenou přísadou GTL (Gas to Liquids) obsahovalo poprvé v historii také vysokovýkonnou syntetickou dieselovou složku BTL (Biomass to Liquids), která je vyrobena z biomasy a řadí se mezi biopaliva druhé generace.

Shell a závod 24 hodin Le Mans

Vůz stáje Audi Sport se stal za přispění paliva Shell V-Power Diesel již potřetí v řadě vítězem nejslavnějšího vytrvalostního automobilového závodu. Síla, efektivita a výkon závodního paliva Shell V-Power Diesel pomohly jezdcům Tomu Kristensenovi, Allanovi McNishovi a Rinaldovi “Dindo” Capellovi ujet na historickém francouzském okruhu v Le Mans rekordních 381 kol. V rámci dvacetičtyřhodinového závodu musel vůz zajet do depa pouze 34krát a po celou dobu závodu si udržoval dostatečný náskok před benzínovou konkurencí.

Do závodního paliva Shell V-Power Diesel byla v letošním ročníku závodu 24 hodin Le Mans historicky poprvé přimíchána složka BTL, označovaná jako biopalivo druhé generace. BTL je výkonné syntetické dieselové palivo, které se vyrábí z biomasy nepotravinářského původu – například z lesnických odpadů a odštěpků. BTL má schopnost snížit emise CO2 až o 90 % v porovnání s konvenčními dieselovými palivy.

„Tři po sobě jdoucí triumfy v Le Mans jsou obrovským úspěchem nejen pro společnost Shell, ale také pro dieselová paliva obecně. Máme radost, že jsme mohli světu předvést výkon a sílu závodního paliva Shell V-Power Diesel a zároveň v závodě poprvé představit biopalivo druhé generace,“ řekl Richard Karlstetter, manažer společnosti Shell pro oblast globálních technologií divize závodních paliv. „Spolupráce s týmem Audi Sport a účast na automobilových závodech jsou důležitými prvky v procesu vývoje a testování nových paliv,“ dodal.

Dr. Ulrich Baretzky, ředitel konstrukce motorů stáje Audi Sport, dodává: „Hlavním pilířem úspěchu vozu Audi R10 TDI v Le Mans spočívá v tom správném palivu, které dává vozu více síly po delší dobu. Palivo Shell V-Power Diesel je pro úspěch Audi Sport v Le Mans absolutně nezbytné.“

Společnost Shell tak opět potvrdila svoji významnou roli v inovacích palivových technologií a vývoji trvale udržitelných, nízkoemisních paliv. Shell V-Power Diesel v závodě 24 hodin Le Mans je důležitou testovací základnou pro inovované palivové receptury. Syntetická látka GTL, která vzniká zkapalněním zemního plynu a zajišťuje čisté a efektivní spalování, se v tomto závodním palivu používá již od roku 2006 a v současné době se již vyrábí komerčně. Právě v uvedeném roce pohánělo palivo Shell V-Power Diesel vůz Audi R10 TDI, který se stal historicky prvním vítězem závodu 24 hodin Le Mans s dieselovým pohonem. Společnost Shell ve spolupráci s týmem Audi Sport, vynálezcem technologie TDI a inovátorem turbodieselových motorových konstrukcí, zahájila novou kapitolu historie automobilového sportu. Úspěch se jim podařilo zopakovat v loňském i letošním ročníku závodu.

Royal Dutch Shell plc

Společnost Royal Dutch Shell plc je registrovaná v Anglii a Walesu, má centrálu v Haagu a její akcie jsou kótovány na burzách v Londýně, Amsterodamu a New Yorku. Společnost Shell působí ve více než 145 zemích světa v oblastech průzkumu a těžby ropy a zemního plynu, výroby a marketingu kapalného zemního plynu a zkapalňování zemního plynu, dále výroby, marketingu a přepravy ropných produktů a chemikálií a projektů zabývajících se obnovitelnými zdroji energie zahrnující větrnou a solární energii. Pro další informace prosím navštivte stránky www.shell.cz.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - „International Engine of the Year“: Motor Audi 2.0 TFSI zvítězil ve své třídě

„International Engine of the Year“:...

Velký úspěch pro Audi v důležité kategorii s výkonem od 150 do 250 k Šéf vývoje Audi Rothenpieler: „Mnohostranná jednotka 2.0 TFSI je motorem, který používáme také pro hybridní pohony a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sportovně a hospodárně s externě nabíjitelným hybridním pohonem: Audi Q5 55 TFSI e quattro

Sportovně a hospodárně s externě...

Úspěšné SUV nyní s motorem TFSI a výkonným elektromotorem Dojezd s elektrickým pohonem více než 40 kilometrů, elektrická jízda rychlostí až 135 km/h Komfortní nabíjení: Audi e-tron...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech New Energies Rallye 2019 v Českém Krumlově

Elektrické SUV Audi e-tron ovládlo Czech...

Trojnásobné vítězství modelu Audi e-tron v Czech New Energies Rallye 2019 Špičkové elektromobily Audi e-tron prokázaly svůj náskok díky technice a ovládly letošní ročník soutěže...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí trati I.S.R. Racingu

Druhý podnik ADAC GT Masters na domácí...

O nadcházejícím víkendu se I.S.R. Racing znovu objeví na trati při druhém podniku ADAC GT Masters 2019 na Autodromu v Mostě (CZE). Po úvodním podniku plném výzev na Oscherslebenu chce český...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi A4: ještě sportovnější a ještě modernější

Audi A4: ještě sportovnější a ještě...

Nový designérský styl úspěšného modelu Audi A4 vyzařuje prestiž vyšší třídy Komplexní síťové propojení a nový displej MMI Touch Elektrifikace v podobě částečně hybridního pohonu...