Zpoplatnění by bylo prováděno částečně mikrovlnným a částečně satelitním systémem. Sdružení ČESMAD BOHEMIA je těmito informacemi znepokojeno a vyčkává na oficiální vyjádření Ministerstva dopravy.
„Dosud nebyla předložena žádná studie, která by ukazovala, jaké jsou dopravní výkony na silnicích nižších tříd a tedy jaké zisky lze při zpoplatnění těchto komunikací očekávat. Proto není ani možné objektivně říci, zda by další etapa mýtného systému nebyla ztrátová, nebo zda by nevydělávala jen sama na sebe,“ říká Martin Špryňar, generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA.
Sdružení již před časem oznámilo, že rozhodnutí o další etapě mýtného systému musí předcházet studie, která ukáže ekonomické dopady tohoto kroku. Je především třeba zjistit, jaké jsou dopravní výkony na jednotlivých třídách silnic a tedy jaké zisky lze při stanovení reálné ceny mýtného za kilometr předpokládat. Tato částka, postavena proti nákladům na zbudování systému a jeho provoz jednoznačně prokáže ekonomickou efektivitu systému pro stát. Teprve na základě této studie je možné přistoupit k dalším jednáním o elektronickém mýtném na dalších třídách českých silnic. Jak Sdružení ČESMAD BOHEMIA upozorňuje, u všech jednání by měly být od počátku také zástupci dopravců, krajů a dalších relevantních institucí.
Nicméně jak varuje Špryňar, zpoplatnění silnic nižších tříd elektronickým mýtem je v Evropské unii bezprecedentním krokem, který zásadním způsobem ovlivní nejen nákladní, ale také osobní dopravu.“